کد خبر: ۴۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کل سایق خانه اقتصاد ایران:
دبیر کل سایق خانه اقتصاد ایران گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف اصلی کالابرگ الکترونیکی، اقشار کم برخوردار هستند که برخی از این اقشار در مناطق محروم و دور افتاده به خصوص روستا‌ها زندگی می‌کنند، امکانات مربوط به ارتباطات و الکترونیک در این مناطق به هیچ عنوان مناسب نیست.

دبیر کل سایق خانه اقتصاد ایران گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف اصلی کالابرگ الکترونیکی، اقشار کم برخوردار هستند که برخی از این اقشار در مناطق محروم و دور افتاده به خصوص روستا‌ها زندگی می‌کنند، امکانات مربوط به ارتباطات و الکترونیک در این مناطق به هیچ عنوان مناسب نیست.

به گزارش ایلنا، مسعود دانشمند اظهارداشت: به طور کلی، ارز 4200 یارانه‌ای بود که به تولید کننده داده می‌شد نه به مصرف کننده و این زنجیره از اول اشتباه بود، البته با حذف یکباره آن هم قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد. در حال حاضر هم، ارز 4200 حذف شده و نباید درباره اینکه باید حذف می‌شد یا نه اکنون سخت گفت، در حال حاضر باید به دنبال یک راهکار جایگزین مناسب این ارز برای جلوگیری از فشار به مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا چند ماه آینده نیز زیرساخت‌های کالا برگ الکترونیکی فراهم نخواهد شد، گفت: با توجه به مشکلات زیر ساختی که وجود دارد، نمی‌توان بر روی این مسئله حساب کرد که سیستم کوپن الکترونیک به مرحله اجرا برسد، زیرا ما در حال حاضر سامانه‌های آنلاین دولتی مشکلات زیادی دارند و توان اینکه کالابرگ را نیز پوشش دهند ندارند.

دانشمند افزود: با توجه به اینکه جامعه هدف اصلی کالابرگ الکترونیکی، اقشار کم برخوردار هستند که برخی از این اقشار در مناطق محروم و دور افتاده به خصوص روستا‌ها زندگی می‌کنند، امکانات مربوط به ارتباطات و الکترونیک در این مناطق به هیچ عنوان مناسب نیست، بنابراین این مشکل ظرف سه ماه به هیچ عنوان قابل حل نیست، از سوی دیگر در فصل تابستان ما با قطعی برق روبرو هستیم، که این موضوع مشکل ایجاد خواهد کرد، در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی آن هم در فصل تابستان، زیرا قطعی برق باعث مختل شدن سامانه‌ها و معطلی و سردرگمی مردم خواهد شد.

دبیرکل اسبق خانه اقتصاد ایران همچنین با اشاره به اینکه ادامه پرداخت یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی با دو مشکل عمده روبرو است، اضافه کرد: در وهله اول با توجه به حجم این منابع که قرار است هر ماه به مردم پرداخت شود، نقدینگی عظیمی را در جامعه پمپاژ می‌کند که همین موضوع عاملی در جهت افزایش تورم عمل خواهد کرد و عملا هدفی که یارانه برای آن پرداخت خواهد شد، یعنی جبران هزینه‌های ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بین می‌رود و سفره مردم کوچکتر می‌شود.

دانشمند همچنین متذکر شد: اگر قرار است کالابرگ هم پرداخت شود، باید این روز زمان‌دار باشد، یعنی باید مشخص شود تا چه زمانی توزیع شود تا بازار تنظیم شده و از سوی دیگر قدرت خرید مردم کاهش پیدا نکند. یعنی کالابرگ یک راهکار همیشگی نمی‌تواند باشد.

دبیرکل اسبق خانه اقتصاد ایران ادامه داد: در وهله دوم نیز با توجه به اینکه ارز اختصاص یافته به کالا‌های اساسی از ۴۲۰۰ تومان به بالای ۲۵ هزار تومان یعنی ارز نیمایی افزایش پیدا کرده، طبیعتا برای جبران این افزایش درآمد مردم نیز باید ۶ برابر شود، تا سفر مردم کوچکتر نشود، که با پرداخت یارانه نقدی عملا چنین چیزی امکان ندارد، بنابراین بهتر است که از سیستم کوپنی استفاده شود، تا هم دیگر تورم جدیدی خلق نشود و هم مردم با دریافت کالا‌های اساسی به قیمت دولتی، هزینه‌های زندگی خود را قدر مدیریت کنند.

وی در ادامه برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصاد نیز گفت:  دولت، مجلس و بخش خصوصی باید با کمک برخی از اقتصاددانان خبره راه برون رفت از این مهلکه را پیدا کنند. چرا که اقتصاد علم است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)