کد خبر: ۴۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و همجواری این استان با استان‌های شرقی، بخش عمده‌ای از قاچاق مواد مخدر از این استان عبور می‌کند اما تجهیزات و امکانات مبارزه با مواد مخدر در این استان، متناسب با حجم اقدامات مورد نظر نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و همجواری این استان با استان‌های شرقی، بخش عمده‌ای از قاچاق مواد مخدر از این استان عبور می‌کند اما تجهیزات و امکانات مبارزه با مواد مخدر در این استان، متناسب با حجم اقدامات مورد نظر نیست.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری در حاشیه بازدید از پیش تعیین نشده از ایست و بازرسی مرصاد، افزود: استان کرمان هزینه‌های سنگین انسانی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده و می‌طلبد که براساس نگاه ویژه دستگاه‌ها به حوزه مبارزه با موادمخدر، امکانات مبارزه‌ای متناسب با نقش استان کرمان تامین گردد.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بالغ بر182 تن انواع مواد مخدر استان کرمان کشف شده و براین اساس استان کرمان رتبه برتر کشوری را کسب نموده است، خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر وظیفه دارد از محل درآمدهای حاصل از امر مبارزه با موادمخدر، نسبت به تامین امکانات اولیه و به روز در ایست و بازرسی‌های استان به ویژه ایست و بازرسی مرصاد اقدام نماید.

سالاری با اشاره به اینکه استان کرمان تولیدکننده مواد مخدر نیست و استان مرزی هم به شمار نمی‌رود اما براساس تلاش‌های جهادی و انقلابی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، بیشترین اقدامات مقابله‌ای کشور در این استان انجام می‌گیرد، اظهارداشت: ایست و بازرسی مرصاد از گلوگاه‌های اصلی کشف مواد مخدر در این استان به شمار می‌رود  اما به دلیل اقدامات سنتی و عدم بهره‌مندی از امکانات به روز، بخش عمده خودروهای عبوری از این محل در برخی موارد تا یک ساعت معطل می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه معطلی طولانی مدت در ایست و بازرسی مرصاد موجب نارضایتی مردم شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع به صورت ویژه در شورای حفظ حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان مورد بررسی قرار گرفته و مقرر گردید هیاتی متشکل از اعضای این ستاد نسبت به ارزیابی این موضوع و تدوین گزارش مربوطه اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: در ادامه به مناسبت هفته قوه قضاییه جمعی از اعضای شورای نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری استان کرمان از جمله رییس حفاظت و اطلاعات، مدیرکل بازرسی، دبیر هیات نظارت بر حقوق شهروندي، مسئول نظارت و ارزشیابی قضات با محوریت دادستان کرمان با حضور در محل به بررسی میدانی این موضوع پرداختند.

سالاری ادامه داد: در این بازدید مشخص شد که در این محل ضمن آنکه حقوق شهروندی سرنشینان خودروهای عبوری رعایت نمی‌شود و این افراد گاها در شرایط نامساعد آب و هوایی به نحوی که در زمستان در برخی اوقات دما به منفی 15 درجه می‌رسد، معطل می‌شوند، ماموران مبارزه با مواد مخدر نیز وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب را در اختیار ندارند.

وی با اشاره با اینکه در صورت تجهیز ایست و بازرسی مرصاد به امکانات مورد نیاز، بازرسی از خودروهای عبوری با دقت و سرعت بسیار بالاتری انجام شده و از تشکیل صف‌های طولانی در این ایست و بازرسی جلوگیری می‌شود، گفت: با توجه به قرار گرفتن ایست و بازرسی مرصاد در مسیر شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صیفی‌جات و محصولات کشاورزی، در زمان برداشت این محصولات، ترافیک در این ایست و بازرسی افزایش چشمگیری می‌یابد و صف‌هایی به طول حدود یک کیلومتر نیز شکل می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه بامواد مخدر باید به وظیفه خود در قبال تامین تجهیزات موردنیاز این ایست و بازرسی عمل نماید تا موارد نقض حقوق شهروندی در این حوزه برطرف گردد.

دبیر هیات نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: موضوع رسیدگی به وضعیت ایست و بازرسی مرصاد در آخرین نشست این شورا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و از این رو مقرر شد بازدید میدانی و پیگیری موضوع تارسیدن به نتیجه مورد نظر صورت گیرد.

محمدباقر اسلامی افزود: ریاست کل دادگستری استان کرمان نیز دستورات لازم برای پیگیری وضعیت ایست و بازرسی مرصاد را صادر نموده‌اند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه و بنا به پیگیری‌های مکرر مردمی، به موضوع ساماندهی وضعیت ایست و بازرسی مرصاد ورود کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)