کد خبر: ۴۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد:
به گزارش خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی در نشست علنی صبح روز(چهارشنبه، 8 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به ملت ایران گفت: همه مسئولان نظام اذعان دارند که نمایندگان مجلس به دلیل ارتباط با مردم در حوزه‌های انتخابیه، به‌ صورت روزانه از مشکلات موکلین خود با خبرند.

به گزارش خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی در نشست علنی صبح روز(چهارشنبه، 8 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به ملت ایران گفت: همه مسئولان نظام اذعان دارند که نمایندگان مجلس به دلیل ارتباط با مردم در حوزه‌های انتخابیه، به‌ صورت روزانه از مشکلات موکلین خود با خبرند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان اذعان کرد: همانطور که اطلاع دارید، دولت تاکنون اقدامات مفیدی انجام داده اما با این‌ وجود گرانی، فقر، بیکاری و فساد، مملکت را فراگرفته است. آستانه تحمل مردم پایین آمده و اکثر مردم فقیر و محتاج یارانه برای گذران امورات خود هستند که این موضوع در شأن مردم که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با منابع عظیم نفت، گاز و معادن متنوع هستند، نیست پس ما با این ملت وفادار و بزرگ ایران چه کردیم؟

وی در ادامه با بیان اینکه شهید چمران می‌گوید مسئولی که تخصص ندارد اما پست قبول می‌کند، بی‌تقوا است، اظهار داشت: دقیقاً یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور و دولت، در همین جمله ارزشمند و کلیدی نهفته است که کارهای بزرگ، به آدم‌های کوچک، بی‌تخصص، ضعیف، کارنابلد و بی‌لیاقت سپرده شده‌ و دولت بی‌برنامه است. وزرا نیز برنامه مدون و زمان‌بندی ‌شده‌ای، برای اداره وزارتخانه متبوع خود ندارند.

اعظمی ساردوئی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت رئیسی باید برای برون رفت از این بحران اقتصادی، راهکار عملی به مردم و نمایندگان ملت ارائه دهد، چیزی که به معنای واقعی اجرا شود و مردم نتیجه و اثر آن را در زندگی‌شان لمس کنند، عنوان کرد: قرار بود یک کابینه قوی و فراجناحی تشکیل شود که مشکلات اساسی مملکت به خصوص بخش معیشت، مسکن و اشتغال فرزندان ایران‌زمین را حل کند اما کارنامه دولت بعد از 10 ماه غیرقابل ‌قبول بوده و بسیاری از وعده‌ها انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه سخنرانی خود خطاب به هیات وزیران ابراز کرد: مملکت را نمی‌شود با شعار و گفتاردرمانی اداره کرد و در راستای حل مشکلات کشور و مردم، چنانچه وزرای ضعیف استعفا ندهند و دولت، کابینه را ترمیم نکند، قطعاً مجلس انقلابی عذر چند وزیر را خواهد خواست.

وی در ادامه خطاب به ملت شریف ایران با بیان اینکه سیاست خارجی توسط نظام تعیین می‌شود و هیچ ربطی به این و یا آن دولت ندارد، اظهار کرد: آنچه دائمی است، منافع ملی و نظام بوده و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو نیز جزء اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود، به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنان که تاکنون تسلیم نشده و ازاین‌پس نیز نخواهیم شد.»

اعظمی ساردوئی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا از سیاست نظام و دولت، در گره نزدن اقتصاد کشور و نیز سیاست خارجی، به برجام حمایت می‌کنیم ولی این سیاست، نافی تلاش برای حل‌وفصل یکی از مهم‌ترین پرونده‌های تاریخ ایران نیست. مذاکرات مربوط به احیای برجام، به مرحله حساسی رسیده و به نظر می‌رسد که اکثر موارد حل‌وفصل شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم قبلاً تأکید فرمودند که مذاکرات برجام نباید فرسایشی شود، اما متأسفانه شده است. هرچند فرصت‌ها در حال از دست رفتن است اما باید از شرایط به وجود آمده در سطح بین‌المللی برای رسیدن به توافق و تنش‌زدایی حداکثر استفاده را داشته باشیم و فراموش نکنیم که رژیم جعلی و غاصب اسراییل، بزرگ‌ترین مخالف به نتیجه رسیدن برجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه بحران اوکراین، جایگاه بخش کشاورزی و امنیت غذایی را به‌عنوان یک موضوع امنیت ملی، در جهان مطرح کرد، گفت: مقامات کشور باید از این بحران درس گرفته و به نقش و جایگاه کشاورزی در تأمین امنیت ملی بیشتر توجه کنند. متأسفانه دولت‌های ادوار گذشته، کشاورزی کشور را رها کردند بخشی که با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین رشد اقتصادی را داشته است.

اعظمی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های بخش کشاورزی کشور، اظهار داشت: بحران منابع آب و سوء مدیریت در برداشت و استفاده از آن، نبود آمار دقیق و پایین بودن میزان بهره‌وری بخش کشاورزی، پایین بودن ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان و ضعف شدید ترویج و آموزش کشاورزی، ناکارآمدی و فاسد بودن بعضی از مدیران ستادی، عدم تکمیل زنجیره تولید تا عرضه و فروش، صادرات و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، عدم فعالیت کافی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی و دست‌آخر بلاتکلیفی اسناد اراضی کشاورزان اما وزارتخانه‌های متولی امر از مهم‌ترین مشکلات است که تاکنون در این موارد اقدامات مؤثری انجام نداده‌اند.

نماینده مردم جیرفت در مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه بدون اعتبار کافی در بخش کشاورزی و با تکنولوژی 50 سال قبل نمی‌شود از خودکفایی و امنیت غذایی حرف زد، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌ها فراهم و کشاورزی قراردادی و خرید تضمینی به نحو مطلوب اجرایی شوند، به دنبال آن تولیدات کشاورزی رونق خواهد گرفت و الگوی کاشت بدون امر دستوری دولت‌ها، انجام می‌شود.

وی افزود: نکته مهم دیگری که هیات دولت و تیم اقتصادی باید به‌طور ویژه به آن توجه کند این است که مدیریت دستوری قیمت ارز نیمایی ما را دچار همان فاجعه ارز ترجیحی خواهد کرد که به تولید ملی، بخصوص در بخش کشاورزی و تأمین کالاهای اساسی صدمه خواهد زد. آیا می‌دانید که بر طبق آمار و اطلاعات سازمان برنامه ‌و بودجه، فقیرترین و محروم‌ترین مردم ایران در جنوب استان کرمان زندگی می‌کنند؟ باید برای رفع محرومیت آن‌ها چاره‌ای اندیشید.

اعظمی افزود: در همین راستا ضمن شکر فراوان از آیت‌الله رئیسی به خاطر سفر ایشان، در جریان سیل زمستان 1400 به جنوب کرمان، تنها خواسته به حق همه مردم هفت شهرستان، تأسیس استان جدید سبزواران به‌عنوان سی و دومین استان کشور بوده و مردم جنوب کرمان، منتظر این تصمیم تاریخی و ابلاغ آن هستند.

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی درباره آغاز پروژه ملی و استراتژیک خط راه‌آهن جیرفت- جاسک و بم-جیرفت باهدف تکمیل مسیر کریدور شمال-جنوب کشور، برای حمل‌ونقل انواع محصولات کشاورزی و فراورده‌های معادن، مخصوصاً برای صادرات به کشورهای اتحادیه اوراسیا و حوزه خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: تکمیل خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی باید در اولویت دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با هرگونه نقل ‌و انتقال آب بین ‌حوضه‌ای که باعث تخریب اکوسیستم و بحران‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در کشور شود، مخالفیم. مردم جنوب کرمان، در هیچ شرایطی، اجازه انتقال آب سرشاخه‌های هلیل رود به مناطق دیگر را نداده و نمی‌دهند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
1
0
ازقدیم گفتندبهترین دفاع حمله است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
1
نطق بسیار منطقی هست و دولتمردان بایستی با دقت تمام به ان توجه کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)