کد خبر: ۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس حوزه هنری کرمان تودیع شد:
عباس سالاری پس از سه دهه مدیریت بر حوزه هنری کرمان، امروز با رسیدن به دوره بازنشستگی با این نهاد فرهنگی خداحافظی کرد.
گفتارنو/ کوثر نمک‌شناس:
عباس سالاری پس از  سه دهه مدیریت بر حوزه هنری کرمان، امروز با رسیدن به دوره بازنشستگی با این نهاد فرهنگی خداحافظی کرد. 

سالن اجتماعات هنرستان هنرهای زیبای کرمان امروز شاهد تودیع عباس سالاری و معرفی محمدحسین ملکی به عنوان رییس جدید حوزه هنری کرمان بود. 

مراسمی که جمعیت زیادی به خود ندید اما افراد مهمی در حوزه فرهنگ در آن حضور داشتند و مجید مصلحی مدیرکل امور استان‌های حوزه هنری میهمان ویژه آن بود.

مراسم با سخنرانی سالاری آغاز شد. او نیز مثل هر مدیر دیگری در مراسم تودیع سخنانش را با مروری کوتاه بر فعالیت‌های حوزه هنری در طول زمان مدیریتش آغاز کرد. 

سالاری اما فعالیت‌های خود را به سه بخش آشکار مثل تاسیس ساختمان حوزه  هنری بم و ساختمان سوره، بخش نیمه پنهان مثل انتشار کتاب  تیاتر و بخش پنهان تقسیم بندی کرد. رییس سابق حوزه هنری بر تاثیرگزاری بیشتر بخش پنهان تاکید کرد و گفت که تربیت کردن نوجوانان در دهه 60 و 70 از مواردی بود که به آن افتخار می‌کند.

 او با نقل خاطراتی از سال‌های دور افزود:"بنده در آن زمان یک موتور سیکلت یاماها داشتم که با آن به مدارس راهنمایی می‌رفتم و بعضی دانش آموزان را انتخاب می‌کردم و برای فعالیت به حوزه  هنری می‌آوردم. اعتقاد داشتم اگر می‌خواهیم فعالیت هنری داشته باشیم باید هنرمند پرورش دهیم"
 سالاری تاکید کرد اگر اتفاق خوبی در حوزه  هنری رقم خورده محصول استقلال آن از جریانات و خط و خطوط سیاسی بوده است که به راحتی به دست نیامده است. او به مدیر جدید حوزه هنری توصیه کرد این روند را ادامه دهند تا استقلال حوزه  هنری حفظ شود. 

سالاری افزود برنامه های حوزه  هنری کارشناسی شده و با حداقل 20 سال برنامه ریزی بوده است. سالاری با تاکید بر اینکه در دوره ریاست بیشتر از آنکه کار کند، از همکارانش آموخته، گفت:"بنده بیش از سه دهه در دانشگاه بودم و خیلی درس گرفتم"

پس از پایان سخنرانی سالاری افراد حاضر در سالن ایستادند و با دست زدن تا نشستن روی صندلیش او را همراهی کردند.

مجتبی احمدی شاعر کرمانی نخستین کسی بود که پس از سالاری پشت تریبون رفت تا شعر بخواند اما قبل از شروع شعرخوانی، ضمن قدردانی از زحمات سالاری او را علاوه بر مدیر به عنوان پدر و دوست همکاران در حوزه هنری دانست و به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و آغاز دهه  کرامت یک غزل خواند.

سپس مصلحی سخنان خود را با تشریح فضای دوستانه موجود آغاز کرد و از ویژگی ها و خاطرات دوران مدیریت سالاری گفت و سالاری را انسانی موفق و فروتن و سخت کوش خواند او گفت: سالاری 5 سال پیش بازنشسته شده بود اما من در برابر قوانین مقاومت کردم تا سالاری بماند و از حضورش استفاده شود. مصلحی یادآور شد که با تاسیس حوزه هنری در شهرستان‌ها مخالف بوده اما با تلاش و پیگیری سالاری او مجبور به تاسیس حوزه ی هنری در بم شد.

ملکی که به گفته  سالاری از اوایل دهه هفتاد به حوزه  هنری آمده بود و مدتی مجری برنامه کودک شبکه  کرمان بود، در دانشکده  صدا و سیما تحصیل کرده است و کسی است که قرار است پس از سالاری ریاست حوزه ی هنری کرمان را به دست بگیرد. ملکی در سخنرانیش شان خود را بستر سازی فعالیت هنرمندان دانست و از همکاران خود برای اداره  حوزه ی هنری کمک خواست. 

ملکی حوزه هنری را نهاد کوچک و جمع جور با جمعی دوستانه توصیف کرد و تاکید کرد که بودجهی حوزه هنری به اندازه  تاثیر هنر در زندگی ما نیست هرچند همکارانش در حوزه  هنری به حقوق دریافتی هرچقدر کم خود راضی هستند و کار می‌کنند اما این بودجه واقعا کم است و البته با این بودجه کم سعی در بستر سازی برای خواسته هنرمندان دارند.

سپس حمید نیک نفس بدیهه سرا و شاعر طنز پرداز کرمانی و با خواندن اشعار طنز و شوخی با سالاری و ملکی و مصلحی توانست افراد حاضر در سالن را بخنداند. نیک نفس در طی دقایق کوتاهی که شعر می‌خواند بغض کرد و توانست در کوتاهترین فاصله خنده حضار را به غم تبدیل کند .

در پایان مصلحی حکم مدیریت ملکی و لوح تقدیر سالاری را به این دو مدیر حوزه هنری که یکی از آن‌ها حالا عنوان سابق را نیز در کنار خود دارد تقدیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)