کد خبر: ۴۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در نشست خبری:
استاندار کرمان گفت: ۴ پروژه مهم وجود دارد که مجموعا ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته که هیچکدام دولتی نیستند و به زودی در خصوص کلنگ زنی خواهد شد.

گفتارنو- مهدیه‌السادات هاشمی: 

استاندار کرمان گفت: ۴ پروژه مهم وجود دارد که مجموعا ۲۰ هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته که هیچکدام دولتی نیستند و به زودی در خصوص کلنگ زنی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گفتارنو محمدمهدی فداکار عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در خصوص پروژه‌های اطراف کرمان در خصوص پروژه خلیج فارس افزود: آب معادن چهارگانه استان از طریق خلیج فارس تامین شده است و امیدواریم تا سال آینده خطوط دیگر هم متصل شود همچنین سد صفارود با مشکلاتی روبرو است، ولی عمده مشکل که پروژه را متوقف کرده مشکلات زیست محیطی پروژه است.
وی ادامه داد: پیگیر دریافت 30 میلیون لیتر از آب اضافه معادن برای مصرف شرب شهر کرمان و رفسنجان هستیم.
استاندار کرمان در خصوص سیل و جمع‌بندی خسارات آن گفت: سیل اخیر بسیار بی سابقه بوده زیر ساخت‌ها نیز آماده نبودند و به دلیل آماده‌باشی که اعلام شده بود ما حجم کمتر خسارت را شاهد بودیم نزدیک به هزار قنات آسیب دیده‌اند و تعدادی از آن‌ها کلا کور شده‌اند در بسیاری از روستا‌های آسیب دیده دوستان مشغول به کار هستند برآورد خسارت بیش از ۸ میلیارد تومان بوده که برای هیات دولت برای تعیین بودجه فرستاده شده است.
فداکار در خصوص استان شدن جنوب کرمان تصریح کرد: در بحث کارشناسی بر عهده دولت است و ما منتظر مصوبه مجلس هستیم.
وی در خصوص شورای شهر و شهردار بافت یادآور شد: شورای شهر یک نهاد مردمی است و باید خودشان تصمیم بگیرند و ما دخالتی در امور اختلافات شهردار و شورای شهر نمی‌توانیم داشته باشیم.
استاندار کرمان در خصوص شاخص‌ترین ره‌آورد سفر رییس جمهور گفت: مهمترین ره‌آورد سفر رییس جمهور به عقیده بنده شناخت کامل استان و آشنایی با مسائل و مشکلات آن و تخصیص بودجه بوده است.
وی در خصوص انتصاب‌های شرکت‌های صنعتی معدنی افزود: من در انتصاب مدیران شرکت‌ها دخالتی ندارم.
استاندار کرمان گفت: حقوق دولتی ۱۵ درصد باید در اختیار استان باشد پیگیر موضوع تبصره ۵ هستیم.
وی در خصوص خودرو‌های افغانی‌کش و مشکلات به وجود آمده برای استان گفت: این خودرو‌ها دیگر تعداد زیادی مسافر ندارند به دلیل این که جلوی آن‌ها گرفته شده و اقداماتی از سوی دولت و استان انجام شده که بعداً اطلاع رسانی خواهد شد.
استاندار کرمان در پاسخ به طرح اقدام مسکن ملی تصریح کرد: در استان حدود ۱۱۰ هزار ثبت نام کننده داشتیم در حال حاضر ۱۵ هزار مسکن کلنگ زنی شده ضمن این که ساخت و ساز از تعداد افرادی که پول به حساب واریز کرده‌اند بیشتر است. در کرمان تنها مشکل زمین داریم که در حال تامین آن هستیم.
فداکار در مورد سرمازدگی زمین‌های پسته بیان داشت: سرما خسارات زیادی وارد کرده بانک‌ها یک سقفی داشتند که تمام شده ما پیگیر هستیم تا مشکلات را مرتفع کنیم ضمن این که تقاضا دارم کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند.
وی در خصوص جاده کوهبنان گفت: این جاده وضعیت خوبی ندارد، اما بودجه برای این جاده در نظر گرفته شده است.
فداکار در پاسخ به این سوال که آیا شما پاسخگو هستید تصریح کرد: من سعی می‌کنم پاسخگو باشم.
مقام عالی استان در خصوص گلایه مدیرمسئول یک رسانه درباره سختگیری تامین اجتماعی بر مطبوعات استان گفت: راجع به تامین اجتماعی نیز جلسه‌ای با حضور خانه مطبوعات و ارشاد برگزار می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید.
استاندار کرمان در خصوص آزادراه‌ها و استراحتگاه‌های کرمان و ایجاد خطوط مترو خاطرنشان ساخت: یک سوم اعتبارات سفر ریاست جمهوری مربوط به بزرگراه‌ها است، همچنین در خصوص احداث خطوط مترو هم پیگیر هستیم.
وی در خصوص اقدامات اقدامات صورت گرفته در خصوص پارک‌های فناوری گفت: به دلیل محدودیتی که وجود دارد استان در بحث دانش‌بنیان‌ها ضعیف است قرار شده پارک علم و فناوری از دانشگاه هایتک جدا شود تا سایر دانشگاه‌ها بتوانند از آن استفاده کنند ما پیگیر هستیم.
وی در خصوص بهره‌برداری نامناسب از معادن و خسارتی که به منابع طبیعی وارد می‌کند افزود: راجع به معادن و محیط زیست اختلافاتی است و محدودیت‌ها و ادعا‌هایی دو طرف دارند باید در فناوری‌ها و برداشت از معادن رعایت شوند ابطال معدن فرایند‌هایی دارد که در اختیار استانداری نیست، اما اگر زیاد هم بخواهیم در خصوص بهره‌برداری از معادن سختگیری کنیم جالب نیست، زیرا این معادن ایجاد اشتغال می‌کند لذا بهتر است اگر بهره‌برداری از معدن به چند درخت آسیب می‌رساند بهتر است چند درخت جایگزین بکارند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)