کد خبر: ۴۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
زاهدی نماینده مردم کرمان و راور:
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه صنایع استان کرمان به فعالیت کارشناسی معتقد هستم و این که صنایع باید فارغ از گرایش‌های جناحی باشند و هیچ سیاسی کاری در این رابطه را نمی‌پذیرم، زیرا دخالت برخی از نمایندگان محترم در عزل و نصب‌ها و انتصاب بستگانشان در مناصب مختلف تنها به ضرر استان است.

دخالت برخی از نمایندگان در عزل و نصب‌ها و انتصاب بستگانشان در مناصب مختلف به ضرر استان است/ یک جوان را کنار می‌گذارند به خاطر اینکه تخلفات را گزارش داده/رفیق بازی و قوم و خویش بازی را کنار بگذاریم/ باید به احزاب بها دهیم/ اگر به احزاب قدرت داده شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود

مهدیه السادات هاشمی:

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه صنایع استان کرمان به فعالیت کارشناسی معتقد هستم و این که صنایع باید فارغ از گرایش‌های جناحی باشند و هیچ سیاسی کاری در این رابطه را نمی‌پذیرم، زیرا دخالت برخی از نمایندگان محترم در عزل و نصب‌ها و انتصاب بستگانشان در مناصب مختلف تنها به ضرر استان است.
به گزارش خبرنگارگفتارنو، محمدمهدی زاهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: اگر اختلافی بین نمایندگان بیفتد قطعا نفعش به استان‌های دیگر می‌رسد به عنوان مثال یک جوانی را کنار می‌گذارند به خاطر اینکه به برخی از تخلفات درون مس دست یافته و به برخی جا‌ها گزارش داده و یک عزیزی از استان دیگر می‌گذارند که متخصص نیست آیا باید واقعا این اتفاق بیفتد؟
زاهدی با بیان این که رفیق بازی، قوم و خویش بازی و ... را کنار بگذاریم و اول منافع ملی و بعد منافع استان را در نظر بگیریم تصریح کرد: یکی از اشکالات جدی که ما در کشور داریم و شاید مطالبه معترضین باشد نبود شایسته سالاری است، زیرا در کشور ما باید نظام انتخاباتی و شیوه انتخاباتی چه در شورای شهر چه در مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوریباید تغییر کند.
وی ادامه داد: باید به احزاب بها دهیم تا این احزاب پای کار بیایند، زیرا احزاب بهترین‌های خودشان را که آموزش داده‌اند پای کار می‌آورند الان احزاب کاریکاتور حزب هستند، زیرا به آن‌ها قدرت داده نشده و اگر به این احزاب قدرت داده شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
وی افزود: اختلافات سیاسی ما تنها در زمان انتخابات وجود دارد و پس از آن همه باید برای پیشرفت کشور تلاش کنیم و بحث آب، قانون معادن، اتباع بیگانه و ... را به صورت جدی در سطح کلان کشوری دنبال خواهیم کرد.
زاهدی در بخشی از سخنان خود گفت: در بحث‌های سیاسی با حسین مرعشی اختلافاتی داریم، اما نمی‌توان به این اختلاف دشمنی گفت و این دو موضوع با یکدیگر متفاوت هستند.
وی در خصوص ریشه اعتراضات تصریح کرد: باید صف براندازان و مطالبه‌گران از هم جدا شود این بچه‌های دبستانی و دبیرستانی را نظام آموزشی خود ما تربیت کرده‌اند، اما باید قبول کنیم که آن‌ها را درست تربیت نکردیم طی دو سال اخیر به دلیل کرونا نظام آموزش و پرورش ما ضربه محکمی خورد و تنها به آموزش مجازی اکتفا کرد.
وی افزود: همچنین مشکلات معیشتی دلیل دیگر این اتفاقات است لذا باید روی بحث معیشت مردم کار کنیم معتقدم موارد مطرح شده در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی با اعطای کارت‌های معیشتی الکترونیکی به درستی انجام نگرفته ضمن این که هر استانی قابلیت و ظرفیت‌ها مختص به خودش را دارد که می‌تواند از آن در راستای ایجاد اشتغال و رفاه مردم همان منطقه استفاده نماید.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، درباره شایعاتی در خصوص دریافت وام ۱.۵ میلیارد تومانی وی از صنایع مس اظهار داشت: اگر مدارکی در این زمینه دارید ارائه کنید ضمن این که صداقت یکی از ویژگی‌های اصحاب رسانه است و بنده حتی یک ریال وام نگرفته و نخواهم گرفت لذا در خصوص این اتهام شکایت خواهم کرد.
زاهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر مهاجرت پرستاران گفت: مشکل مهاجرت در اغلب رشته‌ها وجود دارد و تنها مختص به پرستاری نیست حتی اعضای هیئت علمی وابسته به وزارت کشور نیز مهاجرت می‌کنند به این دلیل که کشور‌های اطراف حقوق بالاتری به متخصصین ایرانی پرداخت می‌کنند البته نمی‌خواهم بگویم که حقوق آن‌ها در ایران کم است، اما از نظر مالی به نفع آنهاست که از ایران مهاجرت کنند لذا جهت جلوگیری از این اتفاق در کشور باید از نظر معیشتی و رفاهی جاذبه‌های برای متخصصین ایجاد کنند البته در خصوص افزایش ظرفیت پزشکی اقداماتی صورت گرفته که نتایج آن در سال‌های آینده مشاهده خواهیم کرد.
زاهدی در بخشی از سخنان خود به پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد و یادآور شد: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در کشور وجود دارد و در همه دوره‌های ریاست جمهوری شاهد این موضوع بوده‌ایم یعنی رئیس جمهور در یک دوره بنا به درخواست مردم برخی پروژه‌ها رو شروع کرده‌اند و نتوانستند به پایان برسانند لذا معتقدم در خصوص کاری که نمی‌توانند انجام دهند، قولی ندهند و با مردم صاف و صادق باشند متاسفانه کلنگ‌های زیادی به زمین زده شد، اما به سرانجام نرسیده‌اند.
وی در ادامه به پروژه پتروشیمی کرمان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پروژه پتروشیمی توسط وزیر کلنگ زده شد، اما متاسفانه تاکنون کاری صورت نگرفته، زیرا بانک پاسارگاد که سهامدار اصلی پتروشیمی است چند سال است که پروژه را معطل نگهداشته و زمانی که می‌توانستند ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بگیرند اقدام نکردند و پروژه انجام نشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تولید متانول مقرون به صرفه نیست مگر این که صنایع پایین دستی شکل بگیرد لذا ما به دنبال راه اندازی مجتمع پتروشیمی هستیم و اگر این مهم محقق شود شاهد اتفاقات بزرگی در استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: متقاضیان زیادی برای اجرای این پروژه وجود دارد و اگر بانک پاسارگاد خلع ید شود، سرمایه گذاران زیادی پای کار می‌آیند.
زاهدی با اشاره به عدم سیاست گذاری درست در کشور به صورت عام در حوزه عدالت اجتماعی و به صورت خاص در استان کرمان اشاره کرد و گفت: استان کرمان بی شک بالاترین و مهمترین معادن مس و سنگ آهن را دارد زمانی که استان اصفهان روی فولاد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی می‌کرد که مواد اولیه خود را از این استان ما تامین می‌کرد، اما سوال اینجاست آن زمان در استان کرمان چه اتفاقی افتاد؟
زاهدی با بیان این مطلب که سرمایه‌گذاری‌های کلان کشور در مرکز گرفته می‌شود ادامه داد: خوشبختانه در دهه گذشته در خصوص فولاد اقداماتی صورت گرفته که اکنون ثمرات آن را می‌بینیم.
زاهدی معتقد است: افزایش افزوده مس در دنیا حداقل ۶ برابر فولاد است و معادن مس کشور که بخش زیادی از آن در استان کرمان است، می‌توانند حداقل ۱۰۰ سال پروژه‌های صنایع مس چه در داخلی و چه خارج از کشور را تامین کنند درحالی که معادن سنگ آهن ممکن است ۳۰ سال آینده به اتمام برسد پس لازم است سرمایه‌گذاری روی مس با الویت صورت گیرد و صنایع جنبی و پایین دستی را توسعه دهیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص احقاق حقوق و بیمه معلمین قراردادی در مدارس دولتی و غیردولتی گفت: طرح مطالبه‌گری و برنامه‌ریزی و قانون‌نویسی در این خصوص تهیه شده و منتظر هستیم تا هیات رئیسه مجلس آن را در دستور کار قرار دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)