کد خبر: ۴۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما غفلت کردیم و به گونه‌ای که دشمن سرمایه گذاری کرد، ما سرمایه گذاری نکردیم و می‌بینیم امروز برخی را به عنوان لیدر انتخاب می‌کنند و از کم کاری ما سوءاستفاده و جوانان ما را اغفال کردند و یکی از کار‌های بزرگ امروز علاوه بر عرصه‌های مختلف، جهاد تبیین است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما غفلت کردیم و به گونه‌ای که دشمن سرمایه گذاری کرد، ما سرمایه گذاری نکردیم و می‌بینیم امروز برخی را به عنوان لیدر انتخاب می‌کنند و از کم کاری ما سوءاستفاده و جوانان ما را اغفال کردند و یکی از کار‌های بزرگ امروز علاوه بر عرصه‌های مختلف، جهاد تبیین است.
سردارمحمدعلی نظری امروز ۱۰ آبان ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه پایگاه‌های اسوه بسیج در حسینیه ثارالله کرمان اظهار کرد: بسیج مولود انقلاب و امام راحل است و وقتی این نهاد به عنوان یک نیرو معرفی شد، خیلی‌ها از استراتژیست‌ها درباره این نهاد و سخنان امام درباره آینده بسیج تعجب کرده و ایراد می‌گرفتند.
وی افزود: با فعالیت بسیج در دفاع مقدس، بازسازی بعد از جنگ، روند رو به رشد در زمینه‌های علمی، دفاعی، نانو و ... همه متوجه شدند امام چه جایی را می‌دید و امروز هر جا باری از نظام و انقلاب روی زمین بماند، بسیج کمک می‌دهد و کار را جمع می‌کند.
نظری تصریح کرد: دانشجویان و اساتید بسیجی نقش ویژه‌ای در عرصه هسته‌ای داشتند و پیشرفت‌های پزشکی با پشتیبانی دستگاه‌ها و تلاش بسیجیان صورت گرفته و این نهاد با خلاقیت‌ها و کار‌های بزرگی که انجام داده توانسته رسالت خود را به انجام برساند که راضی کننده است، اما قانع کننده نیست.
فرماده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اتفاقات اخیر نشان می‌دهد کاری که انجام دادیم نیاز به فعالیت مضاعف، شدت بیشتر و بازنگری و کار‌های برون سازمانی دارد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند"پایگاه‌های مقاومت بسیج ستون‌های قدرتمند نظام و ریشه بنای با عظمت انقلاب و نظام هستند"، افزود: ایشان با این جمله بسیج را ریشه درخت تنومند نام بردند بنابراین رسالت ما در این حوزه بسیار سنگین است.
نظری تصریح کرد: بسیج در مقیاس کوچک یک پایگاه و نظام کوچک در هر محله است و هر پایگاه باید نست به اعتلای محله تلاش کند و وقتی خانواده و محله‌های ما رشد کنند و مسائل آن‌ها حل شود، می‌توانیم بگوییم شهر و استان ما کامل شده و به تمدن اسلامی برسیم.
وی با اشاره به اینکه راهبرد بسیج، تحقق بسیج میلیونی از جوانان پای کار، انقلابی و مومن برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است، بیان کرد: باید با محوریت پایگاه‌های بسیج و امام جماعت محله؛ فقر، اعتیاد، مسائل اجتماعی و ... در محلات احصاء و اولویت بندی شوند و می‌توانیم با هم افزایی بحث پیش برندگی را دنبال کنیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه گفت: خیلی از مسائلی که امروز پیش آمده به دلیل غفلت ما از مسائل برون سازمان است، زیرا هر چه انجام می‌دهیم، معمولا داخل نهاد و مخاطین خود را مدنظر قرار داده و سراغ سایر عزیزان نرفته ایم و رها شدند و دشمن از طریق فضای مجازی و حقیقی سراغ آن‌ها رفته است.
وی با تاکید بر اینکه باید سازمان‌ها را گسترش داده و برنامه‌ها را به سطح شهر ببریم، تصریح کرد: هدف از برپایی نمایشگاه‌های اسوه که پایگاه‌های حاضر در نمایشگاه از بین بیش از ۲۰۰۰ پایگاه مقاومت انتخاب شده اند، ایجاد رقابت بین پایگاه ها، الگوسازی و تعمیم این الگو به همه اقشار بسیج و ... است. پایگاه‌ها با کمترین امکانات کار‌های بزرگی انجام داده اند، اما باید کار بیشتری با تلاش شبانه روزی و کار جهادی صورت بگیرد.
نظری با اشاره به اینکه شاید اگر کار‌های پایگاه‌های بسیج نبود، وضعیتی که امروز در کف خیابان می‌بینیم، بسیار بدتر بود، اظهار کرد: شاید اگر دستگاه‌های اجرائی و مدیران فعالیت پایگاه‌های بسیج و تاثیرگذاری در محلات را ببینند، تلنگری باشد و تاثیرگذاری جهادی داشته باشند.
وی ادامه داد: امروز با کار اداری نمی‌شود جامعه را کنترل کنیم و باید کار جهادی باشد و زمان نشناسیم؛ کار اداری جواب نمی‌دهد و همه مدیران باید جهادی کار بکنند تا از مشکلات اشتغال، فقر، حاشیه نشینی و سایر مسائل اجتماعی زودتر نجات پیدا کنیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: نیاز داریم از طریق برنامه‌های تربیتی به جهاد تبیین بپردازیم و از مهم‌ترین کارهاست که با کمک مربیان، امام جماعت مساجد، فرهنگیان، بازنشسته‌های ادارات، با خلاقیت مدارس را دریابید.
وی با بیان اینکه فرزندان، برادران، آینده سازان و مدیران آینده ما امروز نیاز به کمک ما در بحث تبیینی دارند ضمن اینکه فضای مجازی بسیار روی این موضوع کار می‌کندتصریح کرد: مقام معظم رهبری از دهه ۷۰ و ۸۰ تعریف کردند و فرمودند این دو دهه آینده سازان کشور هستند، اما متاسفانه ما جدی نگرفتیم و دشمن همه فرمایشات ایشان را می‌گیرد و روی مهدکودک‌های ما کار کردند و امروز تاثیر آن را می‌بینیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: ما غفلت کردیم و به گونه‌ای که دشمن سرمایه گذاری کرد، ما سرمایه گذاری نکردیم و می‌بینیم امروز برخی را به عنوان لیدر انتخاب می‌کنند و از کم کاری ما سوءاستفاده و جوانان ما را اغفال کردند و یکی از کار‌های بزرگ امروز علاوه بر عرصه‌های مختلف، جهاد تبیین است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)