کد خبر: ۴۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان کرمان در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان مطرح کرد:
مهدی بخشی در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان افزود: تحقق جامعه شفاف از آرمان‌های دستگاه قضایی و رسانه‌ها؛ لذا اگر رسانه‌ها کمک کنند که جامعه شفاف در استان محقق و از بروز فسادهای مالی و اداری جلوگیری شود، می توانیم الگویی در این زمینه به کشور ارائه کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان که بر رسالت رسانه ها در تامین منفعت عمومی تاکید کرد گفت: به طور نمونه رسانه‌ها در استان می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های معدنی، زمینه ای فراهم آورند که گردش مالی شرکت های بزرگ اقتصادی و منافع قانونی حاصل از فعالیت های معدنی به استان بازگردد.
مهدی بخشی در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان افزود: تحقق جامعه شفاف از آرمان‌های دستگاه قضایی و رسانه‌ها؛ لذا اگر رسانه‌ها کمک کنند که جامعه شفاف در استان محقق و از بروز فسادهای مالی و اداری جلوگیری شود، می توانیم الگویی در این زمینه به کشور ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه باید بر مبنای مصلحت عمومی در حوزه رسانه اقدام شود افزود: اگر رسانه‌ها هدف ارتقای استان را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره دنبال کنند، بدون شک در تمامی این حوزه‌ها موفقیت های بزرگی حاصل خواهد شد.
بخشی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های جناحی و نگاه نفع فردی به رسانه موجب تضییع حقوق مردم می‌شود، تاکید کرد: انتظار می رود هدف اصلی رسانه ها، تامین منفعت عمومی مردم باشد و مردم از قلم، بیان و توانایی رسانه ها بهره مند شوند.
بخشی، مطالبه گری بحق رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: توقع می‌رود رسانه‌ها در چارچوب قانون، حقوق عموم مردم را مطالبه کنند زیرا مطبوعات می‌توانند با مطالبه گری قانونمند از دستگاه‌های اجرایی، زمینه تکریم مراجعان در دستگاه قضایی را فراهم بیاورند و از بروز نارضایتی ها جلوگیری کنند.
وی گفت: انتظار می رود رسانه ها انتقادات سازنده با هدف ارتقای منفعت مردم، روشنگری در بحران ها، پیشگیری از بروز بحران ها بر مبنای ریشه یابی و علت یابی ها و توسعه دانش حقوقی مردم به منظور کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را مد نظر قرار دهند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، رعایت حدود اخلاقی و حرفه‌‌ای در رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تشویق به مشارکت فعال و حداکثری مردم بویژه نخبگان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... از دیگر ماموریت های رسانه‌هاست که در نهایت منجر به توسعه همکاری عمومی برای ایجاد جامعه پیشرفته خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، کمک رسانه‌ها برای تحقق وفاق و همدلی در بین گروه‌ها، جناح‌ها و مذاهب را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت بروز تفرقه در جامعه، امنیت جامعه خدشه دار می‌شود و ضرر آن به مردم بر می گردد.
بخشی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه ها باید از فعالیت های جزیره ای خودداری کرد و زمینه تعامل بین مردم و مسئولان را ارتقا داد یادآور شد: در دستگاه قضایی هرگونه پرونده قضایی مرتبط با رسانه‌ها را بر مبنای اصلاح ذات البین مورد توجه قرار داده و تلاش می‌شود بر مبنای سازش این موارد حل گردد.
حمزه امیرمحمدی مدیر روابط عمومی و امور رسانه دادگستری استان کرمان نیز برگزاری سه دوره جشنواره رسانه و مطبوعات را نمادی از تعامل این دستگاه با رسانه ها برشمرد و گفت که بزودی فراخوان چهارمین جشنواره نیز اعلام می شود.
در ادامه این نشست مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان نیز به بیان عملکرد این نهاد پرداخت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)