کد خبر: ۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان گفت: دولت یازدهم کشور را با بدهی 130 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی تحویل گرفت که سهم استان کرمان 16 درصد است و فضای بسیار سنگینی علیه کشور ما ایجاد شد که با عقلانیت سیاسی مردم، نتیجه انتخابات 24 خرداد سال قبل مشخص شد.

استاندار کرمان گفت: دولت یازدهم کشور را با بدهی 130 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی تحویل گرفت که سهم استان کرمان 16 درصد است و فضای بسیار سنگینی علیه کشور ما ایجاد شد که با عقلانیت سیاسی مردم، نتیجه انتخابات 24 خرداد سال قبل مشخص شد.

به گزارش ایسنا، منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" شامگاه دوشنبه 17آذرماه در جمع اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این نشست استفاده از نظرات اساتید دانشگاه برای اداره بهتر استان است اما به نظرم اینقدر بی تفاوتی در جامعه دانشگاهی وجود دارد که از این نشست استقبال خوبی نشده است.

وی افزود: همواره این سئوال مطرح است که علی رغم وجود ظرفیت ها و ذخایر عظیم جمهوری اسلامی، چرا هنوز کشوری توسعه یافته نیستیم؟

رزم حسینی تصریح کرد: ما در نظام اسلامی شهدای زیادی تقدیم کرده ایم اما چرخه عقب افتادگی متاسفانه ادامه دارد و قصد ما این بود که با اساتید دانشگاه مشورت کنیم که در این راستا چه کاری باید انجام دهیم؟ وی بیان کرد: کشوری مانند ایران که نفت، گاز، معدن، کشاورزی، ثروت اجتماعی مانند مردم و دانشگاهیان هوشمند و ... دارد، اما نتوانسته منزلت واقعی خود را در منطقه و دنیا پیدا کند.

استاندار کرمان گفت: متاسفانه در کشور ما دانشگاه علاوه بر صنعت، با توسعه نیز ارتباط ندارد و دانشجویان ما کارآفرین نیستند.

ظاهرا دانشگاه با پیشرفت و توسعه قهر است

وی ادامه داد: ظاهرا دانشگاه با پیشرفت و توسعه قهر است و تنها ارتباط بسیار کمی در دانشکده های اقتصاد با بیرون وجود دارد.

رزم حسینی تاکید کرد: نباید منتظر حکومت مرکزی بود که برای ما نسخه بپیچند، اگر برای استان خود و آینده فرزندانمان فکری بکنیم و کاری انجام بدهیم، خوب است در غیر این صورت در آینده همین شرایط کنونی خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما خدمات گذشته را منکر نیستیم اما علی رغم همه تلاش ها، عدم توسعه یافتگی وجود دارد.

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: دولت یازدهم کشور را با بدهی 130 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی تحویل گرفت که سهم استان کرمان 16 درصد است و فضای بسیار سنگینی علیه کشور ما ایجاد شد که با عقلانیت سیاسی مردم، نتیجه انتخابات 24 خرداد سال قبل مشخص شد.

وی با بیان اینکه در این مدت نیز دولت یازدهم خدمات خوبی ارائه کرده است، افزود: می خواهیم بدانیم چه باید کرد که رابطه صنعت و دانشگاه و توسعه و دانشگاه برقرار شود؟ و دانشگاه چه نسخه ای برای درد مردم دارد؟

تحصیل 170 هزار دانشجو در استان کرمان

رزم حسینی گفت: 170 هزار دانشجوی استان چقدر می توانند در امنیت، توسعه، کارآفرینی، آموزش و تمیزی شهر نقش داشته باشند؟ اساتید دانشگاه چه نقشی دارند؟

وی در ادامه تصریح کرد: با ساختار فعلی دولتی و نظام بروکراسی، توسعه در کشور اتفاق نمی افتد و سازمان اداری ما دیوان سالاری و اداره کشور از بالا به پایین است و همواره خواسته ایم در توسعه نیز دستوری عمل کنیم و نتیجه این می شود که حتی یک وزیر نداند قلعه گنج در کجای نقشه جغرافیا قرار دارد تا برنامه توسعه برای آن بنویسد.

62 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه گذاری امضا شده در استان

استاندار کرمان بیان کرد: در استان کرمان مشکل سرمایه گذاری نداریم و قریب به 62 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه گذاری امضا شده و این شرکت ها متخصص و علاقمند به سرمایه گذاری در استان هستند.

وی افزود: مشکل امروز ما اجرای سرمایه گذاری است و مانع اصلی ما در این مسیر قوانین مزاحم و اختیارات ناکافی است.

رزم حسینی گفت: متاسفانه اختیارات در حکومت مرکزی بلوکه و موجب فساد اداری و بانکی شده و زمانی که سقف اعتبارات استان 3 میلیارد تومان باشد، برای دریافت اعتبارات بیشتر مجبوریم به مرکز کشور مراجعه کرده و معلوم نیست با چه فسادی دریافت می شود؟

وی افزود: تصمیم گرفته ایم در استان کرمان کار کنیم و تا هرجا که اختیارات بدهند، می گیریم و هرچه بتوانیم موانع توسعه استان را رفع کنیم، انجام خواهیم داد اما یک دست به تنهایی صدا ندارد و باید همه پای توسعه بیایند.

رزم حسینی با بیان اینکه باید همه ارکان حکومت برای توسعه ورود کنند، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد آشفتگی وجود دارد و در مثلث توسعه اقتصادی استان خواستیم که سرمایه گذاران به عرصه صنعت، تولید و کشاورزی بیایند و باید این افراد تکریم شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر دستگاه های دولتی و قوه قضائیه به این امر ورود کنند، کار جلو می رود، تصریح کرد: در استان کرمان ثروت های زیادی وجود دارد اما آنطور که باید، نتوانسته ایم و نگذاشته اند استفاده کنیم.

دانشگاه باید به صحنه بیاید

رزم حسینی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید به صحنه بیاید، گفت: روز دانشجو برای سیاسی بازی نیست. ما راه را گم کرده ایم و کشوری که باید به ترقی و پیشرفت فکر کند، و جوانان به تولید علم و ثروت فکر کنند، چرا باید به دنبال سیاسی کاری باشند؟ چرا این انرژی ها را بر مسیر توسعه نمی گذاریم؟

وی افزود: باید برای تعالی مردم و پیشرفت کشور و استان فریاد بزنیم و حرف ها را بگوییم. تا زمانی که نتوانیم ارتقاء فرهنگی شهر را انجام دهیم، منزلتی نداریم.

استاندار کرمان اظهار کرد: درخواست ما این است که دوره جدیدی برای دانشگاه شهید باهنر تعریف کنیم و در استانداری هرکاری بتوانیم در این زمینه انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: باید نقش جدیدی تعریف کنیم زیرا پایتخت نشینان برای ما کاری نمی کنند. نقش دانشگاه در توسعه باید تعریف شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)