کد خبر: ۴۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان بسیج سازندگی در کرمان عنوان کرد:
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات ما این است مردم همانند دوران دفاع مقدس احساس مسئولیت در جنگ اقتصادی نکردند، گفت: مردمی که در مناسبت‌های مذهبی از جیب خود می‌گذرند و در محرم و صفر با وجود تنگنا‌های اقتصادی هر سال نذورات بیشتر می‌شود، زیرا اعتقادی نگاه می‌کنند، در جنگ اقتصادی احساس مسئولیت نمی‌کنند و از طرفی دولتمردان و سیاست گذاران هم مردم را باور ندارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات ما این است مردم همانند دوران دفاع مقدس احساس مسئولیت در جنگ اقتصادی نکردند، گفت: مردمی که در مناسبت‌های مذهبی از جیب خود می‌گذرند و در محرم و صفر با وجود تنگنا‌های اقتصادی هر سال نذورات بیشتر می‌شود، زیرا اعتقادی نگاه می‌کنند، در جنگ اقتصادی احساس مسئولیت نمی‌کنند و از طرفی دولتمردان و سیاست گذاران هم مردم را باور ندارند.
به گزارش ایسنا سردار محمد زهرایی ۲۹ آبان ماه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به جنگ ترکیبی و فضای دروغ پراکنی از سوی دشمن در حوادث اخیر کشور گفت: فریب خوردگان و خودفروختگان به دنبال خدشه به کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند؛ دشمن شبکه سازی انجام داد و بعد از اینکه متوجه عدم حضور و همراهی مردم شدند دست به خشونت زدند در حالیکه انقلاب اسلامی در آن وقتی که نهال نوپایی بود ۱۷ هزار شهید ترور داد و خم به ابرو نیاورد.
وی با اشاره به تقدیم ۷۰ شهید در حوادث اخیر کشور تصریح کرد: دشمن اگر از سر‌های ما کوه هم بسازد هیچ اتفاقی برای انقلاب اسلامی نخواهد افتاد.
زهرایی اظهار کرد: دشمن در این فضای ۶۰ روزه با عقبه ۱۰ ساله به دنبال گرفتن آگاهی از نسل جدید و حکمرانی بر اذهان نسل جدید است و به عبارتی از یک پدیده مشخص یک تفسیر و تعریف نامشخص همراه با ایهام، ابهام و حتی با انکار و لجاجت بدهد و بلا‌هایی که سر جوامع بشری آوردند در جامعه اسلامی پیاده کنند.
به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، وی گفت: دشمن به دنبال پیاده سازی طبیعت گرایی در جامعه ماست که شورش برهنگان علیه پابرهنگان است و برای آزادی زن نیست برای دسترسی راحت‌تر به زن است؛ آنان می‌خواهند به جوان انقلابی و نسل جدید ما بباورانند که در جمهوری اسلامی خبری نیست و به بن بست رسیده ایم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با طرح لیبرالیسم اقتصادی که آیا اقتصاد بازار آزاد باشد یا اقتصاد دولتی؟ گفت: این بحثی است که در غرب چالش دارد، اما آیا مدل اقتصاد انقلاب اسلامی باید اقتباس گرفته از غرب باشد یا تئوری عملی شده اقتصاد مقاومتی که حضرت آقا آن را بنا نهاده است؟ به عبارتی مقاوم کردن انقلاب در اقتصاد است؛ همانگونه که در سیاست و نظامی قوی هستیم و دشمن در برابر ما زانو زده است باید در اقتصاد هم مقاوم باشیم و این مقاومت با مردم است.
وی تصریح کرد: مردم پایگی اصل انقلاب و قاعده انقلاب مردم است و مردم باعث می‌شوند اقتصاد مقاوم شود و با اقتصاد کلان و سرمایه داری که تبعیض‌های طبقه بندی جوامع را به دنبال دارد نمی‌توان اقتصاد را مقاوم کرد بلکه اقتصاد باید مردم سالار باشد؛ مردم در هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند و ورق جنگ را برگرداندند الان هم باید در اقتصاد ورود کنند، اما امروز یکی از مشکلات ما این است مردم همانند دوران دفاع مقدس احساس مسئولیت در جنگ اقتصادی نکردند.
زهرایی افزود: مردمی که در مناسبت‌های مذهبی از جیب خود می‌گذرند و در محرم و صفر با وجود تنگنا‌های اقتصادی هر سال نذورات بیشتر می‌شود، زیرا اعتقادی نگاه می‌کنند، در جنگ اقتصادی احساس مسئولیت نمی‌کنند و از طرفی دولتمردان و سیاست گذاران هم مردم را باور ندارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: صندوق‌های قرض الحسنه مدل بسترساز بانکداری اسلامی است که ۲۹ هزار صندوق ایجاد شده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار عضو و نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان گردش دارد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در سال گذشته ۷۹ هزار فرصت شغلی ایجاد کردند که ۲۰ هزار شغل پایدار سه ساله است و امسال ۲۹ هزار شغل پایدار ایجاد کردند و این قوت و قدرت مردم است.
وی افزود: در کنار این صندوق ها، کار‌های بانکی باید تسهیل شود و کارگاه‌ها و شغل‌ها در صندوق کوچک هستند قابل مقایسه با کارخانه نیستند بنابراین باید هدفمند در شغل‌ها ورود کرد و سپس تکمیل زنجیره ارزشی باشد و سوم با خوشه سازی به عبارتی راهبری شغلی را باید دنبال کرد.
زهرایی اظهار کرد: ما می‌توانیم در اقتصاد همانند مباحث نظامی و اعتقادی موفق باشیم و تسهیل گران، سرداران جنگ اقتصادی در این مدل مردم پایگی هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)