کد خبر: ۴۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
فوق تخصص روماتولوژی گفت: با توجه به اینکه در فصل سرما، خون‌رسانی کمتر است، درد بیشتری در عضله و استخوان‌ها احساس می‌شود، لذا در این فصل، نباید بی‌تحرک بود و در منزل به ورزش‌های کششی و هوازی باید پرداخت تا عضله‌ها تحلیل نرود.

فوق تخصص روماتولوژی گفت: با توجه به اینکه در فصل سرما، خون‌رسانی کمتر است، درد بیشتری در عضله و استخوان‌ها احساس می‌شود، لذا در این فصل، نباید بی‌تحرک بود و در منزل به ورزش‌های کششی و هوازی باید پرداخت تا عضله‌ها تحلیل نرود.

به گزارش فارس، مریم مقدسی جهر، فوق تخصص روماتولوژی و بیماری‌های داخلی در گفتگو با رادیو سلامت با بیان اینکه احساس درد اصولا در هوای سرد بیشتر می‌شود، گفت: در هوای سرد، رگ‌هایی که در محیط هستند انقباض بیشتری پیدا می‌کنند و خون به قسمت‌های حیاتی‌تر جریان پیدا می‌کند. اما عامل اصلی تشدید بیماری سرما نیست و باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز، اصولا منشا درد کمتری را در استخوان داریم و بیشتر در سنین بالا رخ می‌دهد، ادامه داد: که منشا آن، درد عضلات و مفاصل هستند به خصوص آرتروزها که از آن با عنوان ساییدگی مفصل یاد می‌شود. درمان اصلی آرتروزها به خصوص در زانو و کمر، یک سری مراقبت است و باید روی این نقاط خیلی فشار وارد نکیم و با بی‌تحرکی زیاد نیز، عضلات را ضعیف نکنیم؛ و از ورزش‌ها و نرمش‌هایی استفاده شود تا عضلات تقویت شوند.

این فوق تخصص روماتولوژی و بیماری‌های داخلی در ادامه افزود: کمتر اتفاق می‌افتد که مشکل رماتیسمی عامل دردهای بیمار باشند؛ ولی احساس درد هم در مفاصل می‌تواند عامل رماتیسم باشد که با مراقبت و درمان صحیح دارویی می‌شود کنترل می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رطوبت در درد مفاصل در فصل سرما تاثیرگذار است؟، گفت: از نظر علمی این که رطوبت باعث درد مفاصل می‌شود تایید نشده و به اثبات نرسیده است. حتی بعضی از درمان‌ها برای بیماران مانند رماتیسم، آب درمانی است.

جهرمی با تایید بر اینکه سرما و رطوبت اصولا عامل اصلی درد مفاصل نیستند، ادامه داد: در سرما خون‌رسانی کمتر است به همین علت درد بیشتر حس می‌شود، مخصوصا در عصب‌های ریز ناحیه‌ای که قبلا شکسته یا مشکلی دارد، به همین علت تحریک‌پذیری آن ناحیه‌ها بیشتر می‌شود. لذا سرما، نباید باعث بی‌تحرکی افراد شود. در خانه یک سری ورزش‌های کششی و هوازی باید انجام دهند تا عضله تحلیل نرود.

وی در خصوص استفاده از زانوبند، تصریح کرد: زانو بندهایی که بسته می‌شود در حدی که گرم نگه می‌دارند اشکالی ندارند اما زانوبندهایی که فشار و سفتی زیاد برای زانو دارند می‌تواند، مضر باشد. البته این نکته را بگویم که زانوهایی که متورم هستند و داخلشان مایع جمع شده باشد و بیمار این موضوع را متوجه شده باشد؛ اما برای بیمار تشدید درد به همراه دارد، و با گرم کردن مایعِ زانو، درد بیشتر می‌شود باید به پزشک مراجعه کند.

این فوق تخصص روماتولوژی و بیماری‌های داخلی با بیان اینکه از نظر علمی تاثیرگذاری مصرف روغن‌های گیاهی برای تسکین دردهای مفصلی، ثابت شده است؛ اظهارداشت: اما بعضی از بیماران با مصرف این روغن‌ها احساس تسکین درد را می‌کنند. در سنین جوانی و میانسالی سروصدا کردن مفصل‌ها خیلی علامت نگران کننده‌ای نیست؛ اما یکی از مواردی که می‌تواند نگران‌کننده باشد، آرتروز است که با خشکی مفصل همراه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

مرعشی: به پزشکیان گفتم بدهی به ما ندارید /اصلاح طلبان نیاز ندارند در دولت پُست بگیرند

افزایش گرمای هوا در کرمان تداوم دارد

شرکت پیرغلامان داخلی و خارجی در روضه های خانگی کرمان

کلیه مراکز دولتی و بانک‌ها فردا تعطیل شد

زمان انتشار نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی اعلام شد

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان عنوان کرد: ضرورت کاهش مصرف برق توسط اصناف

مراسم تنفیذ چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فردا برگزار می‌شود

قایقرانی به گِل نشسته در کویر کرمان و انتظارها برای تغییر

تغییر ساعت کاری ادارات در استان کرمان

سردار رادان: گذرنامه اربعین به هیچ عنوان در مرز صادر نمی‌شود

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا طی روزهای آینده در کرمان

رئیس پلیس راهور استان کرمان عنوان کرد: مصدومیت  ۲ هزار و ۸۹۳ نفر طی سه ماه ابتدای سالجاری در تصادفات

رئیس حوزه قضائی جازموریان: عدم ترمیم شبکه آبرسانی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

سن ابتلا به ایدز در ایران کاهش یافته است/ 40 درصد مبتلایان به HIV شناسایی نشده‌اند

سردار رادان: گذرنامه اربعین به هیچ عنوان در مرز صادر نمی‌شود

کشف 5 هزار ليترسوخت قاچاق از کاميون حامل پوکه معدني در سيرجان

مرگ دختر ۴ ساله در کهنوج بر اثر ابتلا به بیماری هاری

بیش از ۳ هکتار از مراتع بافت در آتش سوخت

دستگيري عامل تيراندازي و قدرت نمایی در عنبرآباد

افزایش گرمای هوا در کرمان تداوم دارد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از آئین پرسه شادروان فردوس کاویانی در کرمان   (۱ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)