کد خبر: ۵۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو گزارش می‌کند
این روزها یکی از مهمترین سوالاتی که فضای سیاسی استان کرمان را به خود مشغول کرده است این است که استاندار آینده کرمان چه کسی است؟

این روزها یکی از مهمترین سوالاتی که فضای سیاسی استان کرمان را به خود مشغول کرده است این است که استاندار آینده کرمان چه کسی است؟

به گزارش گفتارنو با پایان ناگهانی دولت سیزدهم و انتخاب مسعود پزشکیان، نامزد جبهه اصلاحات به عنوان رئیس‌جمهور بحث تغییرات مدیریتی در استان کرمان شتاب بیشتری گرفته است. 

اما در شرایطی که هنوز معاون سیاسی وزیر کشور انتخاب نشده است، هر روز فهرست‌های جدیدی از گزینه‌های استانداری کرمان منتشر می‌شود.

گزینه‌هایی که اغلب آنها پایی در عالم واقع ندارند و بیشتر براساس آرزوها و تمایلات برخی گروه‌ها و افراد منتشر می‌شود و گذر زمان غیرواقعی بودن آنها را مشخص خواهد کرد.

مجمع نمایندگان و طرح گزینه برای استانداری کرمان

خبرهای منتشر شده حکایت از این دارد که مجمع نمایندگان استان کرمان با ترکیبی با اکثریت اصولگرا، تکاپوی زیادی برای معرفی استاندار کرمان دارد. 

گفته می‌شود جلساتی طی روزهای گذشته توسط اعضای این مجمع برگزار شده و در خصوص برخی گزینه‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفته است، اما به گفته منابع آگاه اسامی طرح شده در مجمع نمایندگان را نمی‌توان نهایی و مورد توافق قطعی دانست.

افرادی همچون سردار حسین چناریان، حمیدملانوری، حسین پلارک، امیرحسن‌زاده، محمدعلی شجاعی از جمله گزینه‌های طرح شده در مجمع نمایندگان استان کرمان هستند که البته تاکنون به صورت رسمی عنوان نشده‌اند.

البته گفته می‌شود تلاش برای ابقای استاندار فعلی کرمان جزو پیشنهادهای برخی نمایندگان استان کرمان قرار دارد.

بهنام سعیدی سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان درباره انتخاب استاندار به روزنامه واقعه گفته است: امیدوارم دولت محترم، فارغ از بحث‌های مصداقی، با نگاه عملگرایانه، توافقات صورت گرفته  در دیدار با دکتر پزشکیان و اعضای هیئت دولت را مد نظر  قرار دهد و با انتخاب یک نیروی کارآمد، مومن و معتقد به اصل وفاق ملی، زمینه همراهی و پشتیبانی برادرانه تمام نمایندگان استان  از نماینده عالی دولت را فراهم نمایند.

اصلاح‌طلبان و ستاد پزشکیان؛ آهسته و حساب شده

اما رکن تعیین کننده در انتخاب استاندار کرمان اصلاح‌طلبان و ستادهای مسعود پزشکیان در استان کرمان هستند. 

هفته گذشته محمدرضانژادحیدری دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی و قائم مقام ستاد مسعود پزشکیان در استان کرمان گفته بود که «در دولت چهاردهم اینکه استاندار خود را در چارچوب منظومۀ فکری رئیس‌جمهوری تعریف کند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست» این موضوع نشان می‌دهد جناح پیروز در انتخابات در کنار همه ویژگی‌هایی که برای انتخاب استاندار در نظر دارد، التزام به گفتمان رئیس‌جمهور را مهم‌ترین ویژگی دانسته و تلاش خواهد کرد تا از این موضوع و موضع عدول نکند. 

در کنار این مساله خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که انتخاب استانداران، با تاکید رئیس‌جمهور فرآیندی شبیه به انتخاب وزرا را طی خواهد کرد و براساس نظر یک جمع کارشناسی عمل خواهد شد. 

انتخاب استانداران با مکانیزمی که فعالان ستادی و حامیان رئیس‌جمهوری امکان طرح نظرات خویش را داشته باشند یکی از دغدغه‌هایی است که در میان فعالان سیاسی وجود دارد و شاید با این اتفاق بتوان گفت که پزشکیان برای انتخاب استانداران خود نگاهی هم به کسانی دارد که در انتخابات او را همراهی کرده‌اند.

در این میان حامیان دولت در استان کرمان، گزینه‌های قابل ملاحظه و وفاق‌آفرینی دارند که احتمالا طی روزهای آینده و پس از انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور و طی فرآیند مد نظر به دولت معرفی خواهند شد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار

در بحث آسیب‌های اجتماعی در وضعیت نگران‌کننده‌ای هستیم

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان  

دادستان شهرستان بافت تاکید کرد: ورود افراد غیر بومی به منطقه خبر بافت فقط با مجوز سازمان محیط زیست

دستگیری قاتل 4 شهروند رودباری پس از 15 ماه

پاییزی گرم و کم‌بارش در راه است

گنبد آرامگاه شاه‌نعمت‌الله‌ولی مرمت می‌شود

گزارش مدیرعامل شرکت گل‌گهر از نشست هم اندیشی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مهر امسال کمبود معلم در استان وجود ندارد

رییس جهاد کشاورزی شهداد: نخل‌داران خسارت خود را از بیمه دریافت کنند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)

پیش بینی هواشناسی کرمان از وضعیت جوی استان   (۱ نظر)

نتایج انتخابات هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان کرمان اعلام شد   (۱ نظر)

یارانه برخی افراد به خاطر مشکل فنی بانک‌ها با تاخیر واریز می‌شود   (۱ نظر)