کد خبر: ۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
با شکایت محمود احمدی‌نژاد از جهانگیری که به گفته محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه، این شکایت «در مرحله کارهای دادسرايی»، است، فرصتی مناسب برای کشاندن احمدی‌‌نژاد به دادگاه و پاسخ‌گویی وی به اتهاماتی که علیه وی وجود دارد، ایجاد شده است.
فضای سیاسی کشور در روزهای اخیر شاهد موج حمله‌های یاران احمدی‌نژاد به همراه برخی رسانه‌های خاص علیه دولت روحانی است؛ حمله‌هایی که دلیل اصلی آن افشای فسادهای گسترده و عظیم بجامانده از دولت‌های نهم و دهم برای کشور است. 

به گزارش آفتاب، با اینکه تاکنون پرونده‌های زیادی از فسادهای دولت سابق بررسی و تعدادی از معاونان و یاران احمدی‌نژاد نیز محکوم و راهی زندان شده‌اند اما هنوز احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس دولت‌های نهم و دهم که فسادها، تخلفات و قانو‌ن‌گریزی‌های گسترده‌‌ای در زمان ریاستش در کشور رخ داده و علی‌رغم آنکه پرونده‌ای هم برای وی در دادگاه تشکیل و به دادگاه نیز احضار شده، هنوز محاکمه نشده است. با این وجود اخیراً وکیل احمدی‌نژاد از شکایت رسمی او از اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی به اتهام "افترا و نشر اکاذیب" خبر داده که می‌تواند فرصتی باشد برای محاکمه احمدی‌نژاد.
 
چندی پیش، عادل حیدری، وکیل احمدی‌نژاد، جهانگیری، معاون اول دولت روحانی را متهم کرده است که "در سال‌های اخیر با هدف تخریب باورهای مردم و تشویش در اذهان عمومی، اقدام به طرح اتهامات بی‌اساس علیه دولت قبل" کرده است. او همچنین نسبت به شکایت‌های بیشتر از اعضای کابینه روحانی هشدار داد. اما ساعاتی بعد از اعلام این خبر دفتر جهانگیری از طرح شکایت احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی استقبال کرد و گفت "مستندات تخلفات و سوء‌مدیریت‌های" رئیس دولت‌های نهم و دهم را نیز در اختیار مراجع قضایی خواهد گذاشت.

جهانگیری بارها ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت‌های احمدی‌نژاد، به افشای پرونده‌‌های بزرگ فساد مالی و دیگر تخلفات دولت سابق پرداخته است. در آخرین نمونه، وی به برداشت «رقمی بزرگ» از بانک مرکزی در دولت قبل و عدم بازپرداخت آن اشاره کرد و گفت: من تا الان سعی کردم که در مورد مدیران قبلی سخن نگویم و تا این لحظه خیلی از مسائل را نگفتم. بحث بگم‌بگم نیست...من حرفی را می‌زنم که یا وارد مرحله اجرا شده و یا در قوه قضاییه در حال رسیدگی است. 

حال با شکایت محمود احمدی‌نژاد از جهانگیری که به گفته محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه، این شکایت «در مرحله کارهای دادسرايی»، است، فرصتی مناسب برای کشاندن احمدی‌‌نژاد به دادگاه و پاسخ‌گویی وی به اتهاماتی که علیه وی وجود دارد، ایجاد شده است. در همین زمینه، الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز به خبرنگاران گفته است «آقای جهانگیری دفاعیه مورد نظر خودش را تهیه کرده است و کار دفاعش را انجام خواهد داد». امین‌زاده افزوده است که پرونده تخلفاتی که در گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری ایران رخ داده نیز در حال تکمیل شدن است.
 
علاوه‌بر شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری، حمید بقایی هم که به دلیل فساد مالی در زندان به‌سر می‌برد، از اشرفی‌اصفهانی، رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری شکایت کرده است. یاران احمدی‌نژاد افشای پرونده‌های فساد و تخلفات گسترده خود را "اتهامات بی‌اساس" و "دروغ‌پردازی" و "تخریب" چهره دولت خود می‌دانند اما به‌گفته جهانگیری "دولت کمترین تردیدی در مبارزه با فساد به‌خودش راه نمی‌دهد، علت آن هم این است که متاسفانه مفاسد در کشور بسیار بد شده و اینکه گفته می‌شود یک فساد سیستمی سیاهی مثل یک موریانه به جان این کشور افتاده یک واقعیت است." با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا شکایت احمدی‌‌نژاد و یارانش از دولتمردان یازدهم منجر به محاکمه محمود احمدی‌نژاد خواهد شد یا وی همچون سابق از حضور در دادگاه امتناع و پاسخ‌‌گوی اتهامات وارد شده به خود نخواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

تغییرات قیمتی در بازار سکه، طلا و ارز

مصرف دخانیات به سن ۹ سالگی رسید / دختران نوجوان گروه هدف مافیای دخانیات

پیش بینی هواشناسی از وزش باد و گرد و خاک در کرمان

هشدار پلیس آگاهی کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های پروژه هرمي اوربیت نتورک orbitnetwork

حکم مجازات تتلو صادر شد

بیش از 7700 مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

پارسا پیروزفر با سریالی جدید به نمایش خانگی می‌آید

کرمانی‌ها سال گذشته بیش از 10 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند

۳۱ درصد مراجعه کنندگان از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی رضایت ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)