کد خبر: ۴۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه بررسی مشکلات معادن در جنوب کرمان، اجرای خط انتقال برق به معدن مس رمشک توسط ایمیدرو و اختصاص بسته های زیرساختی و برنامه ریزی جهت آموزش افراد مستعد توسط دپارتمان کوهرنگ در شهرستان های جنوبی مورد تاکید قرار گرفت.

در جلسه بررسی مشکلات معادن در جنوب کرمان، اجرای خط انتقال برق به معدن مس رمشک توسط ایمیدرو و اختصاص بسته های زیرساختی و برنامه ریزی جهت آموزش افراد مستعد توسط دپارتمان کوهرنگ در شهرستان های جنوبی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صمت جنوب کرمان در جلسه بررسی مشکلات معادن شهرستان های کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، رودبار جنوب و منوجان ضمن تبریک ولادت با سعادت امیرالمومنین علی(علیه السلام) و ایام الله دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی به الگویی برای همه مظلومان جهان تبدیل شده است.

وی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنوب استان کرمان را بی نظیر عنوان کرد و افزود: این منطقه امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد تحول و پیشرفت های بی نظیری در همه زمینه ها است.

مروجی فرد با اشاره به پتانسیل های معدنی منطقه افزود: جنوب کرمان را با ذخایر معدنی متنوعی که دارد باید بهشت معادن نامید.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با اشاره صنایع معدنی احداث شده، بیان کرد: با اشتغال ایجاد شده توسط این صنایع معدنی و معادن در جنوب کرمان، بسیاری از معضلات و بزهکاری ها کاهش یافته اند.

وی از صدور مجوز احداث ۵۵ کارخانه معدنی در جنوب کرمان خبر داد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه صنعت و معدن و جذب سرمایه گذار و مجوز ۵۵ کارخانه صنایع معدنی صادر شده، درخواست های مردم برای اشتغال در این حوزه ها افزایش یافته که این مهم نشان دهنده شتاب زیاد حرکت قطار توسعه جنوب کرمان در حوزه های معدن و صنایع معدنی است.

وی با اشاره به ظرفیت معدنی شهرستان کهنوج گفت: سه طرح مهم تیتانیوم کهنوج، کنستانتره تیتانیوم و کنستانتره فروکروم در شهرستان کهنوج در دست احداث هستند که با بهره برداری کامل می توانند تحولی در رابطه با اشتغال در جنوب استان ایجاد کنند.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان نیروی متخصص را یکی از نیاز های صنایع معدنی در جنوب کرمان برشمرد و گفت: جوانان این منطقه باید برای تامین این کمبود به سمت اخذ تخصص های مورد نیاز اقدام کنند.

وی رفع مشکلات زیرساختی معادن جنوب کرمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: طبق توافقات قبلی اجرای پست برق منطقه رمشک، خط انتقال برق معادن بخش ساردوئیه، مقاوم سازی پل اسفندقه، احداث جاده جغین، احداث جاده زهمکان به موردان توسط ایمیدرو برای توسعه معادن جنوب مصوب شده است.

وی بر لزوم اجرای خط انتقال برق به معادن رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج گفت: مقرر شد خط انتقال برق به  معدن مس رمشک توسط ایمیدرو انجام شود و بسته های زیرساخت در مقیاس کوتاه مدت و بلندمدت با هماهنگی دستگاه های متولی تهیه و به ایمیدرو جهت اختصاص اعتبارات لازم ارسال شود، در خصوص دپارتمان کوهرنگ نیز مقرر شد برنامه ریزی جهت آموزش افراد مستعد در شهرستان های جنوبی انجام و اعتبارات لازم توسط ایمیدرو در این خصوص تامین شود.

ظرفیت ها بدون زیرساخت ارزش ندارند

 وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایمیدرو نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیل های معدنی جنوب کرمان، اظهار کرد: در جنوب کرمان عناصر و مواد معدنی با ارزشی وجود دارد اما این مواد معدنی بدون وجود زیرساخت هایی نظیر جاده، آب، برق، گاز و ... ارزشی ندارد، بنابراین باید زیرساخت های معادن جنوب کرمان فراهم شود.

وی افزود: بخش خصوصی زمانی که شرایط را فراهم ببیند وارد کار شده و ورود بخش خصوصی به معنی افزایش اشتغال و تولید است.

جعفری تصریح کرد: برای تحقق افزایش اشتغال و تولید باید با تامین زیرساخت ها به روند توسعه جنوب سرعت داد.

وی گفت: آمادگی ایمیدرو برای رفع مشکلات زیرساختی معادن جنوب کرمان را دارد.

در ادامه امیر حسن زاده سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان توجه به مقوله جهاد تبیین را  بیان خدمات نظام در راستای  رضایتمندی عمومی مورد تاکید قرار داد و گفت در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه دستگاه های اجرایی توجه به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: جنوب استان کرمان نسبت به قبل از انقلاب رشد چشمگیری داشته است که باید این اقدامات انجام شده به اطلاع مردم به ویژه جوانان رسانده شود.

حسن زاده گفت: در جنوب کرمان ۳ ظرفیت کشاورزی، ترانزیت و معدن برای توسعه، پیشرفت و اشتغال وجود دارد که این مهم باعث پیشرفت منطقه خواهد شد.

وی در رابطه با مشکلات مطرح شده منطقه نظیر کمبود سهمیه آرد برخی مناطق روستایی و گرانی برق مصرفی خانگی در برخی مناطق روستایی شهرستان های جنوب استان، بیان کرد:  معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آماده رفع مشکلات مردم است.

حسن زاده در رابطه با مسئولیت های اجتماعی معادن گفت: نباید به بهانه مسئولیت اجتماعی باعث ایجاد هرج و مرج و دلسردی سرمایه گذار شد، تصریح کرد: مسئولیت های اجتماعی معادن باید با تشکیل کمیته هایی با سه محور آموزش، نشاط اجتماعی و اقتصادی ساماندهی و در خدمت جامعه قرار گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)