کد خبر: ۴۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در حال بروز رسانی:
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و هیات همراه در هنگام نشستن در ورزشگاه بافت دچار حادثه شد.

۱۴۰۱/۱۲/۰۵ - ۲۲:۳۶

وزیر ورزش و جوانان که به علت مصدومیت در سانحه بالگرد در بیمارستان شهید باهنر کرمان تحت درمان بود به درخواست خانواده‌اش این بیمارستان را شامگاه جمعه به مقصد مراکز درمانی پایتخت ترک کرد.

به گزارش ایرنا از بیمارستان شهید باهنر کرمان، پس از درخواست خانواده وزیر ورزش و جوانان و تایید پزشکان، سید حمید سجادی با استفاده از آمبولانس دقایقی پیش عازم فرودگاه کرمان شد تا از آنجا به سمت یکی از بیمارستان های تهران انتقال یابد.

 

 

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خطر از وزیر ورزش رفع شده و دوران نقاهت درمان ایشان نیز با توجه به صدمات وارده (در سانحه بالگرد) تا چند وقت دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن سلامتی به صورت کامل برمی‌گردد.

به گزارش ایرنا بهرام عین اللهی روز جمعه در حاشیه عیادت از مصدومان سانحه سقوط بالگرد در بافت با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمید سجادی و سایر مصدومان در جمع خبرنگاران افزود: ضربه به سر وزیر ورزش سنگین نبوده و خونریزی بسیار خفیف است که احتیاج به جراحی ندارد؛ یکی از مهره های گردن ایشان نیز دچار شکستگی خفیفی شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین صدمه در قفسه سینه وزیر ورزش وارد شده و حدود ۳۰ درصد از ریه دچار صدمه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حالات جسمی وزیر ورزش و جوانان نیز ناشی از ضربه به سر و ضایعه قفسه سینه ایشان است اما خوشبختانه با رسیدگی فوق تخصصی خیلی خوب علایم حیاتی او کاملا ثابت شده است که جای قدردانی از مسئولان درمانی دارد.

وی بیان کرد: سطح هوشیاری وزیر ورزش و جوانان اکنون در وضعیت بهتری قرار گرفته که پس از کم کردن دارو به بالای ۹ می رسد که رقمی خوب است.

عین اللهی تصریح کرد: حادثه سقوط بالگرد در شهرستان بافت بسیار تلخ و سنگین بود و این حادثه ۱۹ مصدوم و یک نفر فوتی داشت.

وی افزود: تیم های امدادی اورژانس و حوزه سلامت شهر بافت بخوبی امور اولیه مجروحان را انجام دادند و انتقال مصدومان به کرمان نیز بخوبی انجام گرفت که سبب شد فوتی دیگری نداشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: ۹ بیمار از ۱۹ نفر بیمار مصدوم در بخش مراقبت های ویژه(ICU) و ۱۰ نفر در بخش عمومی بستری شدند که تاکنون تعداد زیادی از آنان مرخص شده اند.

وی ادامه داد: اکنون چهار بیمار در آی سی یو بستری هستند که این افراد از جمله وزیر و مدیران کل ورزش و جوانان استان کرمان و آذربایجان شرقی است که حالشان بدتر است.

رییس اورژانس کرمان اعلام کرد: باتوجه به آسیب‌های وارده به ریه مدیرکل ورزش و جوانان استان در سانحه بالگرد، وضعیت جواب‌دهی به درمان وی امروز آنطور که انتظار می‌رفت پیش نرفت و شرایط جسمی وی کمی رو به وخامت گذاشته است.

دکتر محمد صابری روز جمعه از محل بیمارستان شهید باهنر کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آسیب وارده به ریه وی جدی است گفت: از مردم می خواهیم دعا کنند.
وی گفت: در عین حال کادر پزشکی در بیمارستان شهید باهنر کرمان همه تلاش و ظرفیت ها را برای ادامه درمان و بهبودی وی به کار گرفته است.

صابری رییس اورژانس کرمان در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه سقوط بالگرد بیان داشت: خوشبختانه از ۱۸ مصدومی که به بیمارستان انتقال پیدا کردند شب گذشته دو نفر با حال عمومی خوب ترخیص شدند.
وی با بیان این که مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز از بیمارستان ترخیص شده‌اند افزود: ۱۵ نفر از مصدومین در بیمارستان و تحت نظر هستند.
رئیس اورژانس کرمان گفت: خوشبختانه مدیران کل ورزش و جوانان استان تهران و استان آذربایجان شرقی که شب گذشته سطح هوشیاری پایینی داشتند اکنون سطح هوشیاری بالا آمده و کاملا به هوش و هوشیار هستند و با gts15 صحبت می‌کردند اما نیاز به ادامه و تکمیل درمان دارند.
صابری در خصوص آخرین وضعیت وزیر یادآور شد: ایشان و مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان با شب گذشته تغییر چندانی نداشته و هوشیاریشان بین ۸ و ۹ است ضمن این که در خصوص این دو بزرگوار جای نگرانی وجود ندارد و انشاالله کم‌کم بهبودی حاصل می‌شود.
وی خاطرنشان ساخت: در خصوص سایر مصدومین که دچار ضربات و شکستگی‌های اندام‌ها، دنده‌ها و سایر تروم‌های سایر انوام‌های بدن را داشتند خوشبختانه حال عمومی همه مساعد است و همه کاملا تحت نظر هستند.
رئیس اورژانس استان کرمان تصریح کرد: حال عمومی همه مصدومین مساعد است و کاملا هوشیار هستند شخصا همه را ملاقات کردم و با همه مصدومین صحبت کردم جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
وی ادامه داد: برخی از مصدومان نیاز به عمل جراحی دارند و به مرور زمان کادر پزشکی به محض آماده شدن آنها از صبح امروز اعمال جراحی لازم را انجام داده‌اند.
صابری گفت: امیدواریم به مرور وضعیت مصدومین و درمانشان تکمیل شود و از بیمارستان مرخص شوند.
وی تصریح کرد: باز هم تاکید می‌کنم نگرانی در خصوص هیچ کدام از مصدومین و شخص وزیر و مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان وجود ندارد.
صابری در خصوص وضعیت نماینده مردم بافت، ارزوییه و رابر بیان داشت: ایشان کاملا هوشیار هستند و بنده با ایشان هم صحبت کردم و فقط شکستگی‌ اندام تحتانی قفسه سینه سمت چپ را دارند و حالشان مساعد است.
رئیس اورژانس استان کرمان در خصوص انتقال وزیر و سایر مصدومین به شهرهای محل اقامت خودشان گفت: اصلا نیاز به انتقال نیست کلیه امکانات درمانی و پزشکان متخصص در بیمارستان شهید باهنر کرمان حضور دارند.
وی افزود: هواپیمای اورژانس از دیشب و در همان دقایق اولیه به کرمان اعزام شد از ساعت ۷ ونیم در فرودگاه کرمان حضور داشت و تا ساعاتی دیگر هم احتمالا حضور خواهد داشت ولی نظر به اعزام هیچکدام از مصدومین به تهران نیست و کلیه عزیزان اقدامات درمانی لازم را در کرمان دریافت می‌کنند و انشاالله با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص خواهند شد و به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

رییس مرکز اورژانس کرمان اعلام کرد: پس از انجام سی تی اسکن در کرمان، شخص وزیر ورزش که در جریان سانحه بالگرد در شهرستان بافت دچار ضربه مغزی شده بود نیاز به عمل جراحی ندارد زیرا افزایش خونریزی مغزی نداشته است.

محمد صابری شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از محل بیمارستان شهید باهنر کرمان تصریح کرد: بررسی های تخصصی نشان می دهد وزیر ورزش خونریزی مختصر مغزی داشت که هرچند براساس نظر متخصصان نیاز به جراحی ندارد اما نیازمند بستری در بخش مراقبت های ویژه است.

به گفته وی، نگرانی ها درباره وزیر و نیز مدیرکل ورزش آذربایجان شرقی بود که دچار خونریزی مغزی شده بودند اما خوشبختانه آنان نیازمند عمل جراحی نیستند.

صابری می‌گوید که حال همه مصدومان حادثه در این لحظه خوب گزارش شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۱ مصدوم دیگر نیز از بافت در حال انتقال به کرمان هستند که برخی از آنان نیازمند خدمات سرپایی درمانی بودند اما باز کار انتقال آنان به کرمان انجام شده است.

یک منبع حاضر در بیمارستان شهید باهنر کرمان از انتقال میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به بیمارستان شهید باهنر کرمان خبر داد و گفت حال وی نه مساعد و نه وخیم است. 

 

خبرگزاری ایرنا اسامی مصدومان و نوع آسیب جسمی آنان در سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش طی عصر پنجشنبه در ورزشگاه شهرستان بافت را به نقل از منابع متولی منتشر می کند.

به گزارش ایرنا در سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش در مجموع ۱۸ تن شامل چهار نفر کادر پرواز و سایر سرنشینان مصدوم شدند که اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش به علت شدت سانحه جان باخته و حال سه نفر از جمله وزیر نیز نامساعد اعلام شده است.

وزیر ورزش و ۲ مصدوم دیگر از جمله مدیران کل ورزش استان های آذربایجان شرقی و تهران درحال انتقال به مراکز درمانی در کرمان هستند که رییس اورژانس استان گفته علائم حیاتی آنان پایدار است.

اسامی مصدومان به شرح زیر اعلام شده است:

۱.حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان(ضربه به سر و شکستگی دنده)
۲.صمدالله محمدی، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس
۳.میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان (شکستگی دنده راست)
۴.علی بیگ زاده، معاون استاندار کرمان(ضربه به کمر)
۵.محسن معتمد کیا، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش(درمان سرپایی)
۶.ایمان روحانی (درمان سرپایی)
۷.زهرا برفر، خبرنگار (ضربه به سینه)
۸.حسن قاسمی راینی(درمان سرپایی)
۹.علی جوادی(ضربه به کمر)
۱۰.طیبه هادی خان، خبرنگار(درمان سرپایی)
۱۱.رضا رضاخانی(ضربه به سر)
۱۲.حبیب الله ستوده(ضربه به کمر و هدتروما هوشیاری۶)
۱۳.محمد رضا پشتون فر(درمان سرپایی)
۱۴.علیرضا پور سلمانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد
۱۵.محمدرضا محمودی، مهندس پرواز
۱۶.علی انصاری، خلبان(شکستگی دست)
۱۷.غلامرضا سعادت، خبرنگار
۱۸.اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه ورزش وزرارت ورزش و جوانان که فوت کرده است

وزیر ورزش و جوانان پس از بازدید از طرح های ورزشی شهرستان رابُر با بالگرد به بافت وارد می شود و هنگام فرود در یک ورزشگاه دچار سانحه شد.

وزیر ورزش به همراه دیگر مدیران این وزارتخانه در سایر استان ها و تهران به منظور شرکت در گردهمایی اختتامیه این مدیران در کرمان حضور یافته بودند و پس از آن به قصد بازدید از پروژه های شهرستان های رابر و بافت به این منطقه رفته بودند.

شهرستان بافت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

در سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در بافت، اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش و جوانان به دلیل شدت جراحت فوت کرد.
تعدادی از سرنشینان نیز دچار مصدومیت گردیده که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و کار انتقال مصدومین به شهر کرمان درحال انجام است.
بالگرد حامل وزیر ورزش وجوانان و هیات همراه عصر امروز حین فرود در ورزشگاه بافت چار سانحه شد.

مهدیه السادات هاشمی:

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و ۱۴ نفر هیات همراه در هنگام نشستن در ورزشگاه بافت دچار حادثه شد.

اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار گفتارنو بیان داشت: در این سانحه فوتی نداشتیم اما حال یکی از مصدومان وخیم است.

وی افزود: حال وزیر و دیگر همراهان مساعد است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: یک بالگرد به منطقه بافت جهت انتقال مجروحان به مرکز استان ارسال شده ضمن این که در حال بررسی علت حادثه هستیم.

در این رابطه فلاح هلال احمر به خبرنگار گفتارنو گفت: بالگرد وزیر ورزش و هیات همراه در سفر به شهرستان بافت استان کرمان در حین فرود دچار سانحه شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در این حادثه ۱۶ نفر حضور داشتند که مصدومان به بیمارستان منتقل شدند. رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: علت حادثه هنوز مشخص نیست و در حال بررسی هستیم.

بعد از ظهر امروز چهارم اسفندماه بالگرد حامل معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و وزیر ورزش و جوانان، نماینده مردم ارزوئیه، بافت و رابر در مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در شهرستان بافت دچار سانحه شده و سقوط کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)