کد خبر: ۴۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان با بیان اینکه در تحلیل انقلابی باید پیشرفت‌ها و ضعف‌ها نظام در کنار هم دیده شود، کفت: فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راه برای پیشرفت کشور و حفظ نظام است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در تحلیل انقلابی باید پیشرفت‌ها و ضعف‌ها نظام در کنار هم دیده شود، کفت: فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راه برای پیشرفت کشور و حفظ نظام است.
به گزارش تسنیم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در ایراد خطبه‌های نمازجمعه کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: رعایت تقوا اثرات زیادی در زندگی آدمی دارد و با رعایت تقوای الهی می‌توان بر جراحت گناهان مرهم گذاشت؛ تقوا پاک‌کننده پلیدی‌های روح است.
وی با بیان اینکه در طبیعت و ذات این دنیا مشکلات و ناملایمات وجود دارد و آدمی از آغاز خلقت با این مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: این مشکلات از قبل از تولد تا پایان زندگی با ما همراه است و اینکه بخواهیم در این دنیا مشکلات وجود نداشته باشد، خواسته به‌جایی نیست.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه زندگی انبیا و اولیا که گل سر سبد خلقت هستند نیز آمیخته به مشکلات است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید خلقت انسان آمیخته به سختی‌ها است و تا به ملاقات خدا برسیم این رنج و سختی وجود دارد.
وی با بیان اینکه انسان با تحمل این رنج‌ها و سختی‌ها رشد کرده و تربیت می‌شود، ادامه داد: در تحمل این سختی‌ها مردم دو دسته هستند عده‌ای پیروز هستند و به خاطر ایمان و اعتقادات خود مانند کوه ناملایمات و سختی‌ها را تحمل کرده و مقابل سختی‌ها می‌ایستند و این افراد موقعی که حسابرسی می‌شوند شاد و خوشحال هستند.
علیدادی سلیمانی با اشاره به حدیثی از رسول‌الله (ص) گفت: کسانی که می‌خواهند از صحنه حسابرسی شاد بیرون بیایند سه ویژگی دارند؛ زمانی که به قدرت و جایگاه می‌رسند، گذشت می‌کنند، با دیگران متقابل به مثل نمی‌کنند و نسبت به کسانی که به آنها ظلم کرده‌اند عفو و بخشش دارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه مردم به اندازه فهم و درک و علمشان در محضر خدا محاکمه می‌شوند، افزود: عده‌ای تسلیم مشیت خدا می‌شوند که این افراد در قیامت رستگار هستند.
امام جمعه کرمان در ایراد خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به حادثه‌ای که روز گذشته برای بالگرد وزیر ورزش در بافت اتفاق افتاد، اظهار داشت: در این حادثه آقای اسماعیل احمدی یکی از نیروهای ارزشی و خدوم انقلاب جان باختند و وزیر ورزش و تعدادی از همراهان ایشان در بیمارستان هستند.
وی با تبریک میلاد امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام، گفت: روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس و روز امور تربیتی را در پیش داریم که این روزها را به این جامعه خدوم تبریک می‌گوییم.
علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در ماه شعبان قرار داریم؛ ماهی که در آن برای ماه ضیافت الهی آماده می‌شویم، گفت: در ادعیه ماه شعبان داریم که از نبی مکرم اسلام (ص) جلوتر نرفته و عقب نیفتید چرا که به انحراف و گمراهی کشیده می‌شوید.
وی با بیان اینکه تلاش کنید تا قدر ماه شعبان را بیشتر بدانید، افزود: میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار است؛ پاسداری بزرگ که همه چیز خود را برای حفاظت و حراست از دین خدا در طبق اخلاص گذاشت و جریانی را هدایت و رهبری کرد که تا ابد در جامعه بشریت ادامه دارد.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران هم در امتداد این مسیر نام پاسداری را بر خود گذاشته است، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با تبلیغات گمراه کننده جایگاه سپاه پاسداران را که در خط مقدم خدمتگزاری، دفاع از ارزش‌ها و پیروی از ولایت قرار دارد را در اذهان مردم دنیا کمرنگ کند.
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران شهدای ارزشمندی را تقدیم انقلاب کرده که یکی از آنها سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی است، ادامه داد: پاسداران در دفاع از ارزش‌های دینی تا پای جان ایستاده و خون خود را هم داده‌اند.
علیدادی سلیمانی با اشاره به ولادت حضرت ابوالفضل (ع) که مظهر صلابت و دفاع از ولایت و امام زمان خودش بوده و در این راه به شهادت رسیده است، افزود: این روز، روز جانباز نامیده شده است و جانبازان ما در عرصه دفاع از ارزش‌های اسلام، انقلاب و نظام قسمتی از وجود خود را نثار کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در روزهای اخیر با مجموعه‌های مختلف فرمایشاتی راهبردی، مهم و ارزشمند داشتند، گفت: تحلیل انقلابی الزاماتی دارد و باید پیشرفت‌ها و ضعف‌ها نظام در کنار هم دیده شود.
وی با اشاره به اینکه معدل پیشرفت یک کشور را می‌توان از روی رتبه و جایگاه آن کشور در جهان دید، بیان کرد: باید با نگاه به پیشرفت‌ها و کمک گرفتن از آنها، همت خود را برای رفع ضعف‌ها بگذاریم و این یعنی تحلیل انقلابی.
علیدادی سلیمانی با بیان اینکه تحلیل انقلابی یک واژه راهبردی است؛ نه باید چشم خود را بر ضعف‌ها ببندیم و نه پیشرفت‌ها را نادیده بگیریم، ادامه داد: باید به قدرت و قوت انقلابی توجه کنیم؛ در بیان ضعف‌ها بزرگ نمایی نکنیم و نگاه کاملاً عادلانه به افراد و مسئولان و هر جناحی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانات خود از کلمه "خودی" استفاده کردند و عده‌ای نسبت به این کلمه جبهه‌گیری کردند، افزود: حضرت آقا خودشان خودی‌ها را معرفی کرده و فرمودند خودی یعنی کسانی که به اسلام، حرکت عظیم انقلاب و به دستورات امامین انقلاب متعهد هستند؛ این افراد در تمام صحنه‌ها سخت حضور پیدا می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راه برای پیشرفت کشور، حفظ انقلاب و رساندن کشور در همه عرصه‌ها به قله و دادن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن است.

آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)