کد خبر: ۴۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان:
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ناشی از دشمنی‌های مستکبران است، گفت: دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه مطالبه‌گر، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم را به منظور بهبود وضعیت معیشتی مردم در دستور کار دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که بخش زیادی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ناشی از دشمنی‌های مستکبران است، گفت: دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه مطالبه‌گر، پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم را به منظور بهبود وضعیت معیشتی مردم در دستور کار دارد.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به این مطلب که مردم از وضعیت بازار بسیار گلایه‌مند هستند، گفت: بسیاری از این مشکلات، نارضایتی‌ها و مسائل اقتصادی قابل مدیریت شدن و برطرف شدن است و مردم از مسئولان انتظار دارند با همراهی، هماهنگی و همفکری، مشکلات را از پیش راه مردم، انقلاب و نظام بردارند.

وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند هماهنگی‌های بین مسئولان نتیجه بخش باشد و مردم نتیجه تلاش‌های انجام شده را در سفره‌های خود و در بازار ببینند.

حمیدی افزود: امروز مشکلاتی در کشور ما وجود دارد که ناشی از دشمنی‌های نظام استکبار نسبت به نظام و انقلاب است و البته دولت مردان و مسئولان تلاش می‌کنند که این مشکلات به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ماهیت این نظام و انقلاب، این دشمنی‌ها در برابر این ملت و نظام همواره وجود داشته و خواهد داشت و ملت ما که مردمی فهیم، بصیر و رشید هستند؛ این مسائل و دشمنی‌ها را به خوبی درک می‌کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مسئولان دلسوزی می‌کنند و باید متوجه باشیم برخی اوقات دشمن می‌خواهد کاری کند که مردم فکر کنند مسئولان به فکر آنها نیستند، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسئولان از بطن مردم هستند و گرانی و مشکلات موجود، مسئولان را نیز رنج می‌دهد و باید تلاش‌های مضاعف شود تا بتوان ساماندهی بهتری به وجود آورد و این وضعیت مدیریت شود.

وی به وجود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: وجود این آسیب‌ها و مشکلات زیبنده نظام و کشور نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کنیم.

حمیدی، انتظارات مردم از مسئولان را درست و منطقی دانست و تاکید کرد: در دستگاه قضایی وظیفه اجرای عدالت و فصل خصومت‌ها را داریم و باید انتظارات مردم در این بخش‌ها را پاسخ دهیم.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی باید موجباتی را فراهم کند که مردم بتوانند در اسرع وقت و با هزینه کرد بسیار کم بتوانند حق و حقوق خود را استیفا کنند که در این زمینه سیاست‌هایی طی سال‌های اخیر طراحی و اجرا شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: سند تحول قضایی این نوید را می‌دهد که با اجرای آن بتوانیم به اهداف بالا دست یافته و بتوانیم به معنای واقعی به قله‌هایی که پیش‌بینی شده است، دسترسی پیدا کنیم و حقوق مردم بیش از پیش استیفا شود.

حمیدی با اشاره به این مطلب که کمبود کادر قضایی و اداری از مشکلات دستگاه قضایی به شمار می‌رود، تاکید کرد: حجم ورودی‌ها هر ساله نسبت به سال قبل از آن رشد دارد و این حجم ورودی پرونده‌ها موجب اطاله دادرسی‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در استان کرمان میانگین ورودی پرونده به هر قاضی 200 پرونده است و با افزایش حجم پرونده‌ها و کمبود کادر اداری و قضایی مشکلاتی در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها ایجاد می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که قضات و کارمندان دستگاه قضایی با تفکر جهادی در قوه قضاییه زحمت می‌کشند، گفت: با وجود تمامی مشکلات موجود، تلاش و سیاست‌گذاری می‌شود که روز به روز رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی افزایش یابد.

حمیدی با اشاره به تدوین برنامه‌های جامع برای حمایت از اشتغال و تولید و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در دستگاه قضایی، یادآور شد: در سال‌های اخیر صدها واحد تولیدی و اقتصادی با همت دستگاه قضایی در استان کرمان مورد حمایت قرار گرفته‌اند و از تعطیل شدن آنها جلوگیری شده است و از بیکار شدن حدود 20 هزار کارگر، مهندس و تکنیسین نیز جلوگیری شده است.

وی در ادامه به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز اشاره و بیان کرد: این ایده زمینه ارتباط قوه قضاییه با مردم را محقق می‌سازد که به همت بسیج حقوقدانان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اجرایی شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم تاکید کرد و افزود: در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، زمینه توسعه آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم با استفاده از ظرفیت قضات، وکلا و کارشناسان فراهم می‌شود.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابراز نگرانی‌ها از وضعیت نابه سامانی‌های فرهنگی در جامعه و کشف حجاب و بدحجابی، عنوان کرد: این دغدغه، درست است زیرا عِرق دینی ما اجازه نمی‌دهد ارزش‌های دینی و انقلابی‌مان که خون هزاران شهید برای آنها ریخته شده است، مورد تاخت و تاز دشمن و یا افراد فریب خورده قرار بگیرد و چون به فصل تابستان نزدیک می‌شویم این مساله مورد توجه مسئولان فرهنگی و قضایی قرار دارد و با برنامه کامل و جامع این نابه‌سامانی‌های فرهنگی که گاها در جامعه وجود دارد مدیریت شده و با برنامه برطرف خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)