کد خبر: ۴۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان گفت: پرونده‌ای در این خصوص ایجاد شده تیم‌هایی مشخص شده جعبه سیاه به تهران منتقل شده و ما منتظر هستیم تا اطلاعات جعبه سیاه به دستمان برسد.

مهدیه السادات هاشمی:

رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان گفت: پرونده‌ای در این خصوص ایجاد شده تیم‌هایی مشخص شده جعبه سیاه به تهران منتقل شده و ما منتظر هستیم تا اطلاعات جعبه سیاه به دستمان برسد.

به گزارش گفتارنو، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حمیدی صبح امروز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: تعدادی از مجروحین به عنوان شاکی وارد پرونده شده‌اند سازمان بازرسی استان به این پرونده وارد شده و ما منتطر گزارشات این افراد هستیم و ما پیگیر حقوق بیت‌المال نیز هستیم.

وی افزود: این حادثه هم خسارت جانی و هم مالی داشت، همه افرادی که مجروح شدند از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و همگی در سلامت هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین در خصوص مسمومیت دانش آموزان نیز گفت: شایعات درباره مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس بیش از واقعیت آن بود و در کرمان موردی که ثابت کند خرابکاری در مدارس موجب مسمومیت دانش‌آموزان شود، نداشتیم.

حمیدی ادامه داد: شایعه شده بود که در فلان مدرسه کرمان چند نفر از دانش‌آموزان احساس مشکل کردند، اما وقتی به مراکز درمانی مراجعه کردند، هیچ مشکلی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: هر کسی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کند و مسأله خلافی را در فضای مجازی و واقعی دامن بزند، مرتکب جرم شده است و با مجرم برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان رسیدگی به پرونده‌ها را اولین خواسته مردم دانست و گفت: دادگستری کرمان تمام تلاش خود را در جهت رسیدگی به این خواسته مردم به کار برده است‌ البته با توجه به حجم پرونده‌ها مقداری در زمینه اطاله و کیفیت رسیدگی پرونده‌ها مشکل داریم.

حمیدی بیان داشت: انصافا رسانه‌ها در طول سال بدون ایجاد مشکل و هیچگونه حاشیه‌ای مطالبه‌گری کردند ضمن این‌که تعامل، همراهی و همکاری رسانه‌ها و دستگاه قضا می‌تواند یک معامله برد برد باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ۱۱ ماهه سال‌جاری تعداد پرونده‌های رسیده ۵۶۸ هزار و ۸۶۲ پرونده بوده که از این تعداد ۵۵۰ هزار و ۶۱۱ پرونده رسیدگی شده یعنی حدود ۹۷ درصد پرونده‌های رسیدگی و متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها ۸۴ روز است.

حمیدی با اشاره به این که درصد ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی ۹۲ درصد و کاملا قابل مشاهده است تصریح کرد: یکی از توفیقات بسیار خوب که قوه قضایی ما را در منطقه نمونه کرده دادرسی الکترونیکی است ضمن این که در استان کرمان ۲۰ درصد از پرونده‌ها به صورت دادرسی الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: دادرسی الکترونیکی و ابلاغ الکترونیکی یک افتخار برای دستگاه قضا است ضمن این که به دنبال آن هستیم که در آینده دیگر پرونده فیزیکی نداشته باشیم و تشکیل پرونده‌ها از ابتدا تا صدور حکم در سیستم الکترونیکی انجام شود.

حمیدی با بیان این که شورای حل اختلاف به عنوان بازوی دستگاه قضایی است، گفت: در یازده ماهه سالجاری ۲۰۷ هزار ۷۸۵ پرونده به شوراها وارد شده که به همه آنها رسیدگی شده اما نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف 100 درصد است.

وی ادامه داد: ۴۴ درصد از پرونده‌هایی که در شوراهای حل اختلاف قابلیت صلح و سازش داشتند منتهی به صلح و سازش شده البته در تلاشیم که این عدد بیشتر شود.

وی با اشاره به سیاست حمایت از اشتغال و اقتصاد مقاومتی دستگاه قضا گفت: در این خصوص جلسات متعددی در سالجاری برای بررسی مشکلات فعالان اقتصادی برگزار شده است و در جهت رفع آن از بنگاه‌های اقتصادی بازدید و مشکلات فعالان اقتصادی را کشف کردیم.

وی با بیان این که تاکنون تعداد ۴۰ جلسه در راستای پیگیری اقتصاد مقاومتی تشکیل شده افزود: در این خصوص ۱۵۲ پرونده‌های حمایتی تشکیل شده و ۱۹۸ مصوبه برای حمایت از تولید و اشتغال و حل مشکل واحد‌های اقتصادی مصوب شده که در این زمینه از بیکاری ۷۵۰۰ نیروی کار جلوگیری شده است.

وی به یکی دیگر از سیاست‌های دستگاه قضا با عنوان حفظ حقوق بیت‌المال اشاره کرد و یادآور شد: دو هزار و ۵۲۶ پرونده در این خصوص تشکیل و رسیدگی شده و مجموعا ۸۸۰ هکتار از زمین‌ها به ارزش بالغ بر هزار میلیارد تومان رفع تصرف شده و حدود هزار و ۴۷۰ نفر هم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

حمیدی گفت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال نیز به موضوع تغییر کاربری ۳۲۳ هکتار زمین که تغییر کاربری پیدا کرده بود جلوگیری یا کاربری آنها به قبل برگشت داده شده است.

وی با بیان این که در دهه فجر امسال با نگاه کریمانه و پدرانه مقام معظم رهبری و با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه عفو بی‌سابقه‌ای در کشور داشتیم و عفو مطلق شامل حال افرادی که در یک عفو بی‌سابقه اعلام شده و به ویژه در رابطه با افرادی که در اغتشاشات شرکت داشتند اظهار داشت: این افراد  به طور کامل شامل عفو شدند البته به جز افرادی که مرتکب قتل شده یا کسانی که مستقیما با سرویس‌های جاسوسی در ارتباط بودند و یا تخریب اموال وسیع داشتند که البته در استان کرمان نداشتیم.

وی ادامه داد: در کرمان برای ۳۲۴ نفر در خصوص اغتشاشات پرونده تشکیل شده که این عفو شامل همه این افراد شده است صددرصد افرادی که در اغتشاشات شرکت کرده بودند اظهار ندامت و پشیمانی کرده بودند.

حمیدی ادامه داد: در جرائم عمومی هم ۳ هزار و ۷۳۴  نفر بودند که ۵۰ درصد از این افراد از زندان آزاد شده و ۱۸۵۰ نفر هم مشمول تخفیف و تقلیل مجازات شدند.

وی تصریح کرد: امروز از پوستر پویش به عشق امام رضا می‌بخشم رونمایی می‌شود و قرار بر این است به مناسبت روز ولادت امام رضا(ع) و برای افرادی که محکومین به قصاص و در زندان هستند از طریق این پویش به خانه خانواده‌های مقتولین برای گرفتن رضایت می‌رویم و با یک کار جهادی رضایت این افراد را از خانواده‌ها را بگیرند.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده گفت: محور سند تحول قوه قضاییه است ما ۱۳ هدف با ۳۵ برنامه را در سال آینده هدفگذاری کرده‌ایم که از جمله کاهش حجم کاری قضات و کارکنان از طریق اصلاح فرایندها، ارتقا کیفیت رسیدگی، بهبود وضعیت کیفی پرونده‌ها، اجرای ثمربخش و سریع احکام، افزایش صلح و سازش، کاهش وقوع جرم، استفاده از نهاده‌های ارفاقی، پیگیری حقوق عامه، گسترش دادرسی الکترونیک، توانمندسازی و افزایش سطح رضایتمندی کارکنان، برنامه‌های محوری ارتقا برنامه‌های، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت‌مندی، ارتقا وضعیت زندانیان و کنترل هدفمند جمعیت زندانیان می‌باشد.

حمیدی گفت: میزان رضایت‌مندی مردم استان کرمان از دستگاه قضا در سال‌جاری نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته که این آمار در متوسط کشوری ۷ درصد است.

وی گفت: در سال‌۱۴۰۲ چهارمین جشنواره عدالت و رسانه داریم و متقاضیان فرصت دارند تا پایان شهریور آثار خود را ارائه کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)