کد خبر: ۴۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: عادی‌سازی کشف حجاب و ترویج بی بندوباری از سوی عده‌ای قلیل در جامعه، نشان می‌دهد پیاده نظام دشمن در این نبرد، افرادی ساده‌لوح و متاثر از فعالیت سوء تبلیغی آن می‌باشند.

استاندار کرمان گفت: عادی‌سازی کشف حجاب و ترویج بی بندوباری از سوی عده‌ای قلیل در جامعه، نشان می‌دهد پیاده نظام دشمن در این نبرد، افرادی ساده‌لوح و متاثر از فعالیت سوء تبلیغی آن می‌باشند.

به گزارش گفتارنو، محمد مهدی فداکار در یادداشتی که در سایت استانداری کرمان منتشر شده نوشت: به روایت تاریخ، حجاب، پیش از آنکه ‌به عنوان یک واجب شرعی به زنان مسلمان پیش‌کش شود، در پهنه‌ی عظیم زندگی بشر به انحاء مختلف وجود داشته. پیشینه تاریخی زندگی توأم با حجاب زن ایرانی در ادوار مختلف نشان می‌دهد زن ایرانی همواره با حیا زیسته و پیوسته خود را با تاجی از حجاب آراسته.

وی افزود: تنوع پوشش زنان اقوام ایرانی و بومی‌سازی فرمان دینی حجاب متناسب با هر قوم و عشیره و طایفه‌ای در سراسر ایران بزرگ، مؤید پذیرش این فرمان الهی به بهترین نحو از سوی جامعه‌ی بزرگ ایران در طول سالیان طولانی است.

استاندار کرمان با بیان اینکه دشمن اکنون توانسته نقش بانوی اصیل ایرانی را در مناسبات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شناسایی نماید و با تلاش برای حذف و تحریف هویت او، وارد کارزاری جدید علیه ملت مسلمان و انقلابی ایران شود، اظهارداشت: هجوم ترکیبی دشمن به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی اکنون بر محوری قرار گرفته که پیش از نابودی حجاب، حیای زنان ایرانی را هدف قرار دهد و بانوی عفیف ایرانی را به مثابه کالایی در انظار عمومی به حراج بگذارد.

فداکار گفت: عادی‌سازی کشف حجاب و ترویج بی بندوباری از سوی عده‌ای قلیل در جامعه، نشان می‌دهد پیاده نظام دشمن در این نبرد، افرادی ساده‌لوح و متاثر از فعالیت سوء تبلیغی آن می‌باشند.

وی افزود: تیر دشمن تاکنون به سنگ دانش و حیای زن ایرانی خورده؛ چرا که حجاب در نگاه زن ایرانی نه تنها یک تکلیف شرعی، که یک الزام منطقی برای مصون ماندن او از شر نفسانیات است و در کنار این‌ها، یک هنجار اجتماعی و قانونی است که پای‌بندی به آن، موجب حفظ حریم اجتماع می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره بر ضرورت ترویج و انجام صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئون آن از جمله اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، دینی و نیز تاکید بر لزوم انجام امر به‌ معروف لسانی از سوی کلیه آحاد مردم جامعه، اظهارداشت: رعایت حجاب اسلامی امروز نه تنها مطالبه‌ی متدینین و عموم مردم جامعه است، که حتی برخی افرادی که در ظاهر پایبندی کاملی به رعایت دقیق حجاب ندارند نیز از هنجارشکنی عامدانه و عادی‌سازی بی‌حجابی و ترویج اعمال ساختارشکنانه گلایه داشته و خواستار مراعات ارزش‌های دینی و ملی می‌باشند، تا آحاد مردم جامعه بتوانند در کنار هم، حیاتی عفیفانه داشته باشند.

فداکار افزود: رعایت موازین شرعی و قانونی حجاب در تمامی اماکن عمومی، دولتی و معابر ضرورت دارد و کلیه‌ نهادهای ذی‌مدخل از جمله ضابطین قضایی و دستگاه‌های اجرایی در مواجهه با کشف حجاب و هنجارشکنی منتج به آن، هوشمندانه برخورد نموده و از انجام وظایف ذاتی خود فروگذار ننمایند و هنجارشکنی عده‌ای معدود را از مبادی قانونی پیگیری نموده و تا حصول نتیجه بر انجام تکلیف خود که شکست نقشه‌های شیطانی دشمن است، اصرار ورزند.

استاندار کرمان گفت: مجازات‌های بازدارنده‌ از جمله محرومیت از خدمات اجتماعی برای هنجارشکنان و جریمه و ایجاد محدودیت‌های قانونی برای اصنافی که با عملکرد خود موجب عادی‌سازی کشف ‌حجاب و ترویج این رذیله اخلاقی می‌شوند، به عنوان یکی از راهکارهای برخورد با خاطیان، از سوی نهادهای متولی در نظر گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: کلیه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان مکلف‌اند به وظایف قانونی خود در زمینه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف عمل کرده و در این زمینه با هم‌افزایی و تشریک مساعی، بهترین راه را انتخاب و اجرا نمایند تا حجاب و عفاف به عنوان سبک زندگی مومنانه زنان ایرانی نهادینه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قهرمانی زود هنگام مس کرمان در لیگ برتر هندبال

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

اهدای عضو جوان 23 ساله رفسنجانی نجات بخش چند بیمار نیازمند عضو

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

سینماهای کل کشور از عصر جمعه تعطیل می‌شوند

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

یک خانم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دو دیوار، نجات یافت

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)