کد خبر: ۴۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
راهپيمايي روز قدس در يك‌هزار شهر و روستاي كشور برگزار شد
از 16مردادماه سال 1358 كه امام (ره) در پيامي ضمن اعلام آخرين جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از همه مسلمان ايران و جهان و دولت‌هاي اسلامي خواست براي حمايت از آرمان آزادي مردم فلسطين به هم بپيوندند تا به امروز بيش از 44 سال گذشته است. اما همچنان اقشار مختلف مردم ايران با حضور در راهپيمايي روز قدس، آرمان مردم مظلوم فلسطين و قدس شريف را فرياد مي‌زنند. فريادي نه از سر استيصال و ضعف، بلكه از سر اقتدار و سرافرازي تا چشم‌اندازي از آزادي و نشاط را براي قدس شريف تصويرسازي كنند.

از 16مردادماه سال 1358 كه امام (ره) در پيامي ضمن اعلام آخرين جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از همه مسلمان ايران و جهان و دولت‌هاي اسلامي خواست براي حمايت از آرمان آزادي مردم فلسطين به هم بپيوندند تا به امروز بيش از 44 سال گذشته است. اما همچنان اقشار مختلف مردم ايران با حضور در راهپيمايي روز قدس، آرمان مردم مظلوم فلسطين و قدس شريف را فرياد مي‌زنند. فريادي نه از سر استيصال و ضعف، بلكه از سر اقتدار و سرافرازي تا چشم‌اندازي از آزادي و نشاط را براي قدس شريف تصويرسازي كنند.

به گزارش اعتماد، ديروز هم مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس (۲۵ فروردين ۱۴۰۲) همزمان با آخرين جمعه ماه رمضان در حمايت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطين با شعار «فلسطين محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادي» در بيش از يك‌هزار شهر و روستاهاي كشور برگزار شد. از نخستين ساعات ابتدايي ديروز جمعه مصادف با ۲۵ فروردين مردم روزه‌دار تهران با حضور در خيابان‌هاي منتهي به دانشگاه تهران در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و در محكوميت اقدامات ظالمانه رژيم صهيونيستي به راهپيمايي آمدند.  

گفتني است مقامات لشكري و كشوري بسياري همزمان با آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، در اين رويداد جهاني شركت كردند تا با سر دادن شعارهاي ضداستكباري و ضدصهيونيستي، حمايت خود از فلسطين و آزادي قدس را اعلام كنند. جداي از روساي قوي سه‌گانه، وزرا، نمايندگان مجلس، چهره‌هاي سياسي و حزبي و... با حضور در راهپيمايي روز قدس بر پيگيري آرمان‌هاي قدس شريف تاكيد كردند. رييس‌جمهوري از نزديك بودن آزادي فلسطين صحبت و رييس دستگاه قضا آرمان فلسطين را مساله نخست جهان اسلام ارزيابي كرد. امسال راهپيمايي روز قدس در حالي انجام مي‌شود كه شاهد يك شرايط متفاوتي از تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي هستيم كه اين شرايط زمينه‌هاي وحدت در جهان اسلام براي حمايت بيشتر از مردم فلسطين را فراهم كرده است. علاوه بر اتحاد شكل گرفته ميان كشورهاي اسلامي، در جام جهاني فوتبال قطر نيز براي نخستين‌بار جلوه‌اي از انزجار و نفرت مسلمانان نسبت به رژيم صهيونيستي به نمايش گذاشته شد. از سوي ديگر امروز جبهه مقاومت در اوج قدرت خود قرار دارد، همچنانكه كرانه باختري رود اردن نسبت به سال‌هاي قبل شرايط متفاوتي دارد. در نقطه مقابل نيز درگيري‌هاي داخلي در رژيم صهيونيستي اوج گرفته تا جايي كه مقامات اين رژيم نسبت به وقوع جنگ داخلي هشدار داده‌اند.

امروز مهم‌ترين كار ما مبارزه با گراني و تحول اقتصادي است

سخنران اصلي مراسم روز قدس امسال محمدباقر قاليباف، رييس مجلس بود. قاليباف در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران به مناسبت بزرگداشت روز جهاني قدس گفت: امروز روز مهم و باارزشي است. روز قدس از يادگاران حضرت امام خميني(ره) است. همه ما مي‌دانيم كه ريشه رژيم جعلي صهيونيستي به بعد از فروپاشي دوران عثماني در جنگ جهاني اول بازمي‌گردد و انگليسي‌ها پيشتاز و پايه‌گذار اين بحث بودند. رييس مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبري مي‌فرمايند: «امام ما، امام تحول است.» بايد گفت يكي از نمونه‌هاي تحول همين يوم‌الله قدس است. در اين روز امام خميني (ره) با ابتكار خودشان مردمي‌سازي و جهاني‌سازي فلسطين را در دستور كار قرار دادند و آن را تبديل به يك سنت سياسي كارآمد و مناسك سياسي قوي در اين چهل و اندي سال كردند و با روز قدس و به صحنه درآمدن امت اسلامي و رويكرد انقلاب اسلامي اين‌گونه پيش رفت كه نقاب از چهره جنايتكار رژيم صهيونيستي، رژيم كودك‌كش، جاني، نامشروع و رژيمي كه تروريست در ذاتش است و آن هم ترور دولتي و نامشروع برداشته شد.

او تاكيد كرد: امروز به بركت قدس، همه مسلمانان مي‌توانند بلندتر از گذشته بگويند همه قدس پايتخت همه فلسطين و فلسطين پايتخت جهان اسلام است. ما شاهديم دوره سازش، تسليم و شكست مسلمانان تبديل به عزت، افتخار و احياي مجدد اسلام شد. رژيم صهيونيستي بعد از سي و اندي سال اميد داشت كه نسل جديد فلسطين، ديگر موضوع فلسطين را به فراموشي بسپارند و نسل بعدي فراموش كنند فلسطين و مسائل اسلامي را و تلاش صهيونيست‌ها نه تنها اين مساله بود، بلكه آنان چون دشمن شماره يك جهان اسلام و انسانيت هستند، تلاش كردند كه ايران عزيز ما و جبهه مقاومت را به عنوان خطر براي كشورهاي اسلامي جايگزين كنند. وي ادامه داد: آنان به دنبال ايجاد درگيري در جهان اسلام رفتند و تلاش كردند تا بين كشورهاي اسلامي اختلاف و جابه‌جايي ذهني ايجاد كرده و صهيونيست‌ها تلاش كردند خودشان را صلح‌طلب و ايران را به عنوان مشكل در جهان اسلام معرفي كنند، اما رهبر حكيم و هوشمند انقلاب اسلامي متوجه اين طراحي از روز اول بودند و با دقت و قدرت اين موضوع را مديريت و هدايت كردند. قاليباف گفت: اولين نمونه كه ما ديديم رهبر معظم انقلاب اسلامي در مقابل اين توطئه دستگاه استكباري و رژيم صهيونيستي انجام دادند، تلاش در جهت تقريب در جهان اسلام بود. برادري بين شيعه و اهل سنت را مبناي كار قرار دادند و برخي حس كردند اين حرف و كلام حضرت آقا يك موضوع سياسي يا فقط يك موضوع فقهي است. خير، اين موضوع مربوط به اسلام و اساس وحدت و عزت مسلمانان و شكست رژيم صهيونيستي و براي جلوگيري از برادركشي است.

رژيم اشغالگر و جنايتكار صهيونيستي زمين‌گير شده است

رييس قوه مقننه افزود: امروز شرايط آنچنان براي رژيم صهيونيستي سخت است كه شما مي‌بينيد در طول پنج سال گذشته چهار بار انتخابات در اين كشور اتفاق افتاد و هنوز هم مي‌بينيد هر روز چندصد هزار نفر در خيابان‌ها مي‌آيند و در حقيقت اين فروپاشي در رژيم صهيونيستي از داخل در حال رخ دادن است. اين رژيم اشغالگر و جنايتكار امروز زمين‌گير شده و جبهه انقلاب و مقاومت توانسته است قوي‌تر و موفق‌تر از تركيب ابزارهاي خود و هماهنگي گروه‌ها استفاده كند. پيوند جغرافيايي اين جبهه را در حوادث اخير ديديم و هماهنگي راهبردي و تاكتيك‌هاي آنان را مشاهده كرديم كه توانستند اين دولت وحشي را سر جاي خودش بنشانند و اجازه عمل به آن ندهند. اين قدرت امروز فلسطين است كه جز با رهبري‌هاي مقام معظم رهبري و فرماندهي ايشان و ميدان‌داري امت حزب‌الله و اسلامي و گروه‌هاي جهادي و مبارزين امكان‌پذير نبود. رييس قوه مقننه تاكيد كرد: همه كشورهاي اسلامي بدانند هرگز قدرت ايران اسلامي نه تنها هيچ تهديدي براي آنان نيست، بلكه ايران اسلامي به دنبال امنيت همه جهان اسلام است. ما همواره اين موضوع را نشان داده و اثبات كرديم. البته ضعف ما در حوزه اقتصاد و معيشت مردم است و ما مسوولان بايد دست به دست هم دهيم و امروز ميدان مبارزه ما با دستگاه استكباري و ميدان مبارزه ما براي تقويت جبهه مقاومت و عزت مسلمانان و ايران قوي آن است كه در عرصه اقتصادي و معيشت مردم اقدام جدي انجام دهيم و اين وظيفه ماست. اگر امروز بخواهيم پيش برويم و دستاوردهاي انقلاب، نظام و شهدا را حفظ و از آرمان‌هاي انقلاب صيانت كنيم بايد به مسائل اقتصادي و معيشتي مردم توجه داشته باشيم. امروز مهم‌ترين كار ما مسوولان، مبارزه با گراني و تحول در عرصه اقتصادي كشور است و اين اولويت اول ميدان ماست و نقطه ضعفي است كه دشمن بر آن سوار مي‌شود. قاليباف گفت: تحريم‌ها و فشارهاي دشمن، ضعف‌هاي دروني و نقش افراد نفوذي را در اين بخش نگاه كنيد كه بايد اين مشكلات را حل كنيم. تكليف امروز مجلس، دولت، قوه قضاييه و همه كارآفرينان و جوانان آن است كه حل مشكلات اقتصادي را در دستور كار قرار دهيم. ما در مجلس شوراي اسلامي با تمام توان در خدمت دولت پرتلاش هستيم و هر قانوني براي رشد توليد، مهار تورم و حل مشكلات اقتصادي لازم باشد، تصويب خواهيم كرد. لايحه برنامه هفتم توسعه تا پايان ارديبهشت ماه به مجلس ارايه مي‌شود و ما حتما در اين لايحه موضوعات معيشتي را مدنظر قرار مي‌دهيم. اگر مي‌خواهيم عزت و قدرت ما و جهان اسلام حفظ شود و پيش برود، بايد مشكلات اقتصادي را در داخل كشور حل كنيم. بايد با تلاش و برنامه‌ريزي دقيق و مجاهدانه وارد ميدان شويم و براي خدمت به مردم و پاسداري از نظام مقدس جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي امام (ره) و شهدا از هيچ تلاشي مضايقه نكنيم و اگر در اين راستا و براي اجراي فرامين رهبري در ميدان باشيم، ما قادريم در يك برنامه پنج‌ساله كه در دست بررسي است، به ثبات اقتصادي در كشور برسيم و بنده هيچ ترديدي در اين موضوع ندارم. همه ما به دولت در اين راه كمك خواهيم كرد.

قطعنامه پاياني مراسم روز قدس

شركت‌كنندگان در راهپيمايي سراسري انتفاضه و روز جهاني قدس در قطعنامه پاياني بار ديگر تاكيد كردند، وحدت و همبستگي جهان اسلام، كليد فتح و غلبه بر استكبار جهاني است. در بخشي از اين بيانيه آمده است: ما روزه‌داران شركت‌كننده در اين اجتماع عظيم، ضمن محكوميت يورش وحشيانه به معتكفان در مسجدالاقصي كه منجر به شهادت و زخمي شدن جمعي از روزه‌داران در قبله‌گاه اول مسلمانان و كرانه باختري شد، حملات و هتك حرمت نظاميان صهيونيست را راهي براي برون‌رفت از آشفتگي سياسي و اقتصادي و رهايي از بحران‌هاي داخلي و ترس و استيصال از انتفاضه نوين و حضور حماسي و شجاعانه نسل جوان فلسطين در ميدان مقاومت و مبارزه دانسته و ضمن حمايت قاطع از پاسخ كوبنده و هماهنگ موشكي گروه‌هاي مقاومت و رساندن پيام «وحدت ميدان‌ها» هشدار مي‌دهيم هرگونه حماقتي درباره مسجدالاقصي بهاي سنگيني دارد و اگر جنگي شعله‌ور شود، فروپاشي و نابودي رژيم نژادپرست و غاصب را تسريع خواهد كرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر حای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)