کد خبر: ۴۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
پاسخ استاندار کرمان به شایعه تغییر احتمالی او:
استاندار کرمان در پاسخ به این سوال که شایعاتی حدود ۶ ماه بعد از انتصاب شما به عنوان استاندار مبنی بر رفتن شما وجود دارد گفت: ما وظیفه نداریم که روی این بحث‌ها تمرکز کنیم، وظیفه من پیگیری کارهای مردم است، در سال گذشته کارها را پیگیری کردم و امسال هم پیگیر مسائل استان هستم، اگر وارد این بازی‌های سیاسی شویم از کار باز می‌مانیم و برخی با همین هدف چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند.

مهدیه السادات هاشمی:

استاندار کرمان در پاسخ به این سوال که شایعاتی حدود ۶ ماه بعد از انتصاب شما به عنوان استاندار مبنی بر رفتن شما وجود دارد گفت: ما وظیفه نداریم که روی این بحث‌ها تمرکز کنیم، وظیفه من پیگیری کارهای مردم است، در سال گذشته کارها را پیگیری کردم و امسال هم پیگیر مسائل استان هستم، اگر وارد این بازی‌های سیاسی شویم از کار باز می‌مانیم و برخی با همین هدف چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گفتارنو، محمدمهدی فداکار عصر روز چهارشنبه در چهارمین نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: ورود به دعواهای سیاسی سم و خیانت به مردم است، دعواهای سیاسی در سال انتخابات طبیعی است و ما وظیفه داریم که انتخابات سالم برگزار کنیم و وارد بازی‌های سیاسی نخواهیم شد.

وی در خصوص تغییرات در دولت رئیسی در استان کرمان تصریح کرد: دولت تغییرات را رصد می‌کند ضمن این که دستگاه‌های تخصصی و زیربنایی نیاز به تغییر ندارند برای این که آنها کار خود را انجام می‌دهند.

استاندار کرمان همچنین در خصوص حجاب اظهارداشت: در خصوص حجاب به کسانی که مشکل ایجاد کرده‌اند تذکر داده می‌شود ضمن این که راجع به حجاب بگیر و ببندی وجود ندارد تنها تذکر لسانی است.

فداکار در بخشی از سخنان خود در خصوص سرمازدگی پسته کرمان و مشکلات پیرامون آن گفت: امسال با توجه به آموزش‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای سرمازدگی باغات پسته پیشگیری‌هایی انجام شد همچنین برای جلوگیری از سرمازدگی ۷۵۰ هزار لیتر گازوئیل در شهربابک توزیع شده ضمن این که در رفسنجان حدود 10 درصد باغات پسته و بخشی از باغات زرند دچار سرمازدگی شده‌اند.

وی ادامه داد: بر طبق پیش بینی کارشناسان، امسال حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد (معادل  ۶۰ هزار تن) پسته نسبت به سال‌های گذشته بیشتر تولید خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به توسعه باغات پسته در استان‌های دیگر گفت: در استان کرمان به دلیل کمبود آب، امکان توسعه زمین‌های پسته را نداریم البته بانک‌ها کمک خوبی به کشاورزان کردند اما حجم فاجعه بیشتر از این اعتبارات بوده گر چه این کمک‌ها ایده‌آل نبود.

وی در مورد تخصیص آب به شهرستان بافت نیز گفت: کل تخصیص آب صنعت از سد بافت به فولاد بافت داده‌ شده و مشکل برق که نیاز اولیه معادن ساردوییه است که امیدواریم مناقصه آن به زودی برگزار شود.

استاندار کرمان در خصوص استقلال جنوب استان اظهارداشت: استان شدن شهرستان‌های جنوبی در هیات دولت تصویب شده لذا قاعده تکمیل این فرآیند تصمیم مجلس است بنابراین لایحه باید به مجلس بیاید ضمن این که یک شهرستان دیگر هم اضافه شده (شهرستان جازموریان) که به ۸ شهرستان می‌رسد.

فداکار در خصوص عدم اجرای طرح فاضلاب‌ شهرستان سیرجان نیز گفت: عموما چون سرمایه‌گذاری طولانی مدت است باید شرکت‌های بزرگ صنعتی پای کار بیایند در شهرستان‌های زرند و کرمان، فولاد بوتیا و در سیرجان هم گل‌گهر پای کار آمده همچنین شهرداری رفسنجان هم اعلام آمادگی کرده است اما یک سرمایه‌گذار دیگر هم باید پای کار بیاید.

وی ادامه داد: در صورت اجرای طرح فاضلاب‌ها سیرجان بیش از حدود ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب طبق گزارش کارشناس تولید می‌شود در حالی که آب تولید شده از این طریق خیلی ارزان‌تر از انتقال آب از دریا است و ما در حال پیگیری این پروژه هستیم.

فداکار در خصوص آب جنوب استان گفت: مجوز بهره‌برداری از آب دریا را داریم و باید سرمایه‌گذار پای کار بیاید ضمن این که در جنوب امکان تغییر آب وجود دارد البته شبکه‌ها مشکل دارند بخش عمده کاری که قرارگاه کار انجام می‌دهد تقریبا تعیین تکلیف شده است.

استاندار کرمان افزود: در سفر وزیر نیرو مفصل در مورد مرتفع کردن مشکل آب جنوب بحث شده و تصمیماتی اتخاد و ابلاغ شده ضمن این که در شهرهای جنوبی مشکل آب وجود ندارد و تنها زیرساخت‌ها باید ایجاد و شبکه آب‌رسانی اصلاح شود.

  فداکار همچنین رابطه درآمد سرانه خانوار با هزینه‌های سرانه زندگی را مستقیم دانست و تصریح کرد: با عدم توازن در سراسر استان مواجه هستیم در حالی که جنوب استان کرمان از شمال محروم‌تر است اما با توجه به ورود سرمایه‌گذاران و توسعه صنعت در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های جنوب خواهیم بود.

وی در خصوص رتبه بد سرانه درآمد خانوار شهر کرمان گفت: حدود ۴۰ هزار حاشیه‌نشین در شهر کرمان وجود دارد ضمن این که در شهرهای دیگر استان چنین حاشیه‌ای وجود ندارد و فرهنگ سرمایه‌گذاری در کرمان ضعیف است.

استاندار کرمان در خصوص آمار تصادفات تصریح کرد: استان کرمان امسال در رده استان‌های آبی بوده و کاهش تصادفات را نسبت به وسعت استان به استان‌های دیگر داشتیم در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ در تصادفات درون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد کاهش داشتیم در تصادفات برون شهری ۳۷ درصد کاهش در همین بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم و در کل ۲۲ و نیم درصد امسال در نوروز کاهش تصادفات داشتیم.

استاندار کرمان در خصوص تفاوت آمار فوتی‌های اعلامی از پلیس و اورژانس گفت: آمار مهم است و مهمتر از آن تحلیل آمار می‌باشد ضمن این که پلیس تعداد فوت شدگان در صحنه را اعلام می‌کند اما اورژانس تعداد فوتی‌های ترافیکی در بیمارستان را اعلام می‌کند.

استاندار کرمان به علت عقب افتادن روند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان که از سال ۱۳۸۳ مصوب شده اشاره کرد و  در ادامه سخنانش عنوان کرد: انتخاب زمین برای مسکن ملی یکی از کارهای سخت بود و باید متغییرهای زیادی را در نظر می‌گرفتیم و اکنون تقریبا مشکل زمین در استان حل شده است.

فداکار اظهار داشت: در برخی از شهرهای استان قیمت مسکن و اجاره بها به دلیل تعداد زیاد متقاضیان بالا است ما با بعضی از استان‌ها اختلاف زیادی در خصوص مسکن بر اساس رتبه‌های کشوری نداریم در بخشی از مصالح ما تولیدکننده نیستیم و علت بالا بودن مسکن در جنوب شاید هزینه حمل و نقل باشد.

وی در مورد نهضت ملی مسکن خاطرنشان ساخت: در طرح نهضت ملی مسکن رتبه ۱۰ کشور را داریم همچنین در برخی از شهرها مسکن به صورت ویلایی و در شهر کرمان به صورت آپارتمان احداث خواهد شد و نیز در شهر بم مسکن به صورت دو طبقه در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمان به مساله گردشگری اشاره کرد و افزود:  زیرساخت‌های گردشگری در برخی مناطق استان تکمیل نیست بر همین اساس شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی باید پای کار بیایند تا شاهد تحولی در زمینه توسعه گردشگری در استان باشیم.

وی در ارتباط با معضل تاریکی معابر کرمان در ایام نوروز بیان داشت: ابتدای سال گذشته توافقی مابین شرکت توزیع برق شمال و شهرداری در این خصوص انجام گرفته که از ابتدای اردیبهشت این کار انجام شود حدود بیست میلیارد تومان اعتبار اولیه به این کار اختصاص داده شده است.

استاندار کرمان در ارتباط با مولدسازی بیان کرد: در این خصوص یک ظرفیت قانونی ایجاد شده همچنین هیات‌هایی انتخاب و املاکی تعیین شده و کار به جد شروع شده است.

فداکار در خصوص سقوط بالگرد هلال احمر گفت: بالگرد جایگزین وارد کرمان شده، نتیجه بررسی تیم تخصصی و کارشناسی در مورد حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان نیز پس از تکمیل، اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)