کد خبر: ۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در جشن بومی سازی قطعات گل گهر و شرکت های وابسته عنوان شد
رزم حسینی با بیان اینکه خوشبختانه اطلاعات اقتصادی استان کرمان صد درصد با اقتصاد مقاومتی همراه است تصریح کرد: افراد زیادی با ثروت معدنی استان ثروت کلانی را برای خود فراهم کردند و ما از آن آگاه هستیم.
 استاندار کرمان گفت:یک واقعیت تلخ در استان کرمان این است که در حوزه ذغال سنگ، مس، سنگ آهن و در کرومیت شرکت‌هایی تاسیس شدند و اکنون معادن استان کرمان را استخراج و به خارج از استان کرمان می برند.

علیرضا رزم حسینی شامگاه سه شنبه در اختتامیه نمایشگاه بومی سازی قطعات گل گهر و شرکت های وابسته در نمایشگاه بین المللی جنوبشرق در کرمان افزود: از اول سال تاکنون شش هزار و 500 مورد اعتصاب کارگری گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما از شرکت‌های بزرگ نمی خواهیم کار امدادی انجام دهند بلکه باید در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

وی گفت: یک واقعیت تلخ در استان کرمان این است که در حوزه ذغال سنگ، مس، سنگ آهن و در کرومیت شرکت‌هایی تاسیس شدند و اکنون معادن استان کرمان را استخراج و به خارج از استان کرمان می برند.


استاندار کرمان افزود: معادن در استان کرمان باید برای در جهت ساخت، آبادانی و پیشرفت این استان به خدمت گرفته شوند و شاهد هستیم شرکت هایی خارج از استان سود خام فروشی را در تهران خرج می کنند و این چه نفعی برای استان دارد و همچنین خلاف اقتصاد مقاومتی می باشد و باید با حضور معادن استان کرمان را بسازیم.

وی به انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ به استان، مشکل منطقه خاتون آباد، تغییر بدون برنامه مدیران، مسوولیت پذیر نبودن شرکت های بزرگ، بومی نبودن مسوولان و موارد دیگر پرداخت.

رزم حسینی با بیان اینکه خوشبختانه اطلاعات اقتصادی استان کرمان صد درصد با اقتصاد مقاومتی همراه است تصریح کرد: افراد زیادی با ثروت معدنی استان ثروت کلانی را برای خود فراهم کردند و ما از آن آگاه هستیم.

وی افزود: با حدود شش هزار و 700 کارگری که مشکلاتی برای آنان به وجود آمده بود گفت و گو کردیم و می خواستم مشاهده کنم که چرا نقطه تحمل آنان به این حد رسیده است و واقعا حق دارند.


وی گفت: استان کرمان دارای استعدادهای بسیار بالایی می باشد و با وجود این استعدادها چرا باید از حق استان کرمان کوتاه بیاییم و باید برای تعالی استان کرمان همه به صحنه بیایند. 

استاندار کرمان با بیان اینکه روش ما در استان کرمان روش تعاملی است افزود: از هفته آینده قراردادهایی که شرکت های بومی با شرکت های بزرگ می بندند رصد می شود.

وی تصریح کرد: نگاه خدمتگزار مردم در استان کرمان برای انجام ماموریت خود نگاه توسعه ای بوده و هست که شاید در شرح وظایف استانداران و فرمانداران بیشتر تکیه بر امور اداری، امنیتی، هماهنگی و سیاست داخلی می باشد اما بر اساس رویکرد شخص رییس جمهوری در روز رای اعتماد به دولت یکی از ماموریت های اصلی وزارت کشور را بحث توسعه مطرح کردند.

وی اظهار کرد: در روز رای گیری برای استاندار کرمان وقتی برنامه های استان را در خصوص توسعه اقتصادی مطرح کردیم رییس جمهور بسیار خوشحال شدند و تاکید کردند که قرار ما هم همین است که استاندار کرمان در توسعه اقتصادی استان فعالیت اساسی داشته باشد و وحدت استان را حفظ و از همه جناح ها در مدیریت استان استفاده کند.

رزم حسینی ادامه داد: ما بر همین اساس بحث توسعه اقتصادی که همان مثلث اقتصادی می باشد را مطرح کردیم و خوشبختانه اثرات بسیار موثری این مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان داشته است و همه به آن واقف هستند.

وی بیان کرد: به این نتیجه رسیدیم که بعد از واگذاری شهرستان قلعه گنج که به عنوان اولین واگذاری شهرستان به بخش غیر دولتی در نظام اداری کشور اتفاق افتاد و برای این کاری با طوایف و گفت و گو کردیم و مشاهده شد مردم بومی این منطقه افراد توانایی در مسایل اقتصادی هستند.

وی گفت: خوشبختانه دولت قبول و تصویب کرد و طی صورتجلسه ای این شهرستان به بنیاد مستضعفان واگذار شد و این بنیاد قریب چهار ماه این شهرستان را اداره می کند و یک بار بزرگ از روی دوش دولت برداشته شد.


استاندار کرمان تاکید کرد: این پروژه ای برای نظام است که ما باید تجربه و تمرین کنیم که یک شهرستان می تواند با وجود بخش غیر دولتی موفق شود و در صورت مثبت بودن آن این کار گسترش یابد که اکنون بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی را در آن منطقه شروع کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده و در حال انجام در استان کرمان گفت: عدم اختیارات متناسب و مسوولیت ها که کلید آن از استان کرمان زده شد از نمونه پیگیری ها است و در حدود دو هفته پیش در دولت به تصویب رسید البته آن اختیارات مورد نظر ما نیست و کافی نمی باشد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای مثلث توسعه اقتصادی به این جمع بندی رسیدیم که ما می توانیم الگوی استانی اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان نهادسازی کنیم.

وی افزود: نامه به هیئت وزیران نوشتیم و اکثر وزرای اقتصادی امضا کردند و آنها سوال می کنند که این چه برنامه ای است و گفتیم که ما می خواهیم یک دولت اقتصادی کارا مبتنی بر اقتصاد مقاومتی نهادسازی کنیم و البته باید گفت که این مسئله اشتباه نشود و ما به دنبال ایالتی کردن نیستیم.

وی گفت: ما معتقدیم اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است را باید یکجا اجرا کرد و اکنون حدود چهار ماه است که از جوانان با استعداد استان استفاده کردیم و به صورت پیوسته با آنان در ارتباط هستیم و معتقدیم این طرح در استان کرمان قابل اجرا است البته شاید استان های دیگر هم در این زمینه کار کرده باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه هزینه درآمد استان کرمان به غیر از حوزه امنیت، آموزش، فرهنگ و سیاست داخلی بالانس استان کرمان مثبت است گفت: سال گذشته استان کرمان هزار و 400 میلیارد تومان مالیات، 600 میلیارد تومان حقوق گمرکی و حدود 200 میلیارد تومان هزینه های متفرقه به مرکز پرداخت کرده است.


وی افزود: سخن ما این است که می خواهیم در کنار این هزینه ها و درآمدهای استان طی برنامه پنج ساله درصد مشخصی را از محل معادن، کشاورزی، گردشگری و بخش خدمات افزایش دهیم.

رزم حسینی گفت: ما می خواهیم برنامه های متناسب با نیاز را آموزش دهیم و این کار را انجام خواهیم داد برای اینکه بتوان کارآفرینان متناسب با نیاز استان را پرورش داد.

وی ادامه داد: تنها 30 سپرده های بانکی در حوزه موسسات غیر بانکی در استان کرمان است و 70 درصد آن خارج از استان استفاده می شود و باید به کسی در استان مجوز داد که منابع آن در استان باشد.

استاندار کرمان گفت: ما از دولت پول نمی خواهیم بلکه طی یک برنامه زمانبندی شده می توانیم بودجه خود را از دولت مرکزی قطع کنیم و این امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های پیمانکاری استان حدود 300 میلیارد تومان از دولت طلبکارند اظهار کرد: کمیته رفع موانع تولید استان کرمان تشکیل و با صحبت هایی که با اداره کل امور مالیاتی انجام شده شرکت هایی که از دولت مطالبه دارند می توانند تمام بدهی شان را به روش های مختلف پرداخت کنند و این موضوع اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت گل گهر: گل گهر می تواند بخشی از رسالت اجتماعی را که استاندار کرمان مورد نظر دارد اجرا کند

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان گفت:مسوولیت اجتماعی این شرکت ایجاد فرهنگ صنعتی و اشتغال پایدار است و می توان با ساخت قطعات نه تنها در تامین استان بلکه به صادرات بیندیشیم.

ناصر تقی زاده شامگاه سه شنبه در جشن بومی سازی قطعات گل گهر و شرکت های وابسته با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسوولان در نمایشگاه بین المللی جنوبشرق گفت: وظیفه ماست که در جهت توسعه استان گام برداریم و گل گهر می تواند در این زمینه بخشی از رسالت اجتماعی را که استاندار کرمان مورد نظر دارد اجرا کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ صنعتی در شهرها تنها با احداث کارخانجات به وجود نمی آید بلکه با قطعه سازی و تامین قطعات صنایع بزرگ این فرهنگ صنعتی خود را نشان می دهد.

وی گفت: توزیع دانش فنی و ارتباط بین کارگاه و کارخانجات عامل صنعتی شدن یک شهر یا استان است که نمونه هایی از آن در کشور وجود دارد.


مدیرعامل شرکت گل گهر سیرجان افزود: سال‌های زیادی است که در استان کرمان شرکت‌های بزرگی همچون گل گهر، مس و سیمان را داریم ولی قطعه سازی را نداشتیم و فقط به عنوان بخش اپراتوری عمل کردیم.

وی بومی کردن دانش فنی و رواج آن بین کارگاه ها را راه رسیدن به نقطه صادرات محصولات تولیدی دانست و گفت: با رواج فرهنگ صنعتی می توان به کشورهای اروپایی هم صادرات داشته باشیم.

تقی زاده بیان کرد: به عنوان یک کارشناس اقتصادی تفکر استاندار کرمان بسیار نو و جالب است و وی را تحسین می کنم.

وی گفت: شرکت گل گهر و همکاران ما به طور کامل در اختیار این تفکر هستیم.


وی تصریح کرد: در استان ثروتمندی همچون استان کرمان که دارای معادن زیاد و کشاورزی پیشرفته است می توان شاهد تحولات زیادی بود.

تقی زاده افزود: از تمامی صنعتگران تقاضا دارم به گل گهر مراجعه کنند و این شرکت حاضر به مشارکت در ریسک کار صنعتگران و تولید کنندگان صاحب فکر است و این ریسک را با آنان تقسیم می کنیم.

در پایان این مراسم به تعدادی از کارکنان شرکت گل گهر از سوی این شرکت لوح تقدیر اهدا شد. 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
دورد بر شرف استاندار که حامی حقوق مردم کرمان هستند .
درود بر مدیر عامل گل گهر
باید همه دست به دست هم بدهیم که شرکتهای غیر بومی استخراج کننده مواد معدنی حسابهای خود را در بانکهای استان ، و خدمات خود را از استان کرمان بگیرند .
نه درامد خود را در تهران خرج و الودگی را برای مردم کرماتن بگذارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)