کد خبر: ۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نگاهی به مطبوعات استان
اسفندیار مزدایی است در سال 1348 دبیرستان دخترانه‌ای را به نام خودش احداث کرد. دبیرستانی که سال 1358 به "هفده شهریور" تغییر نام داد.
هفته نامه سخن تازه در آخرین شماره خود نوشت:
سخن‌تازه در گزارشی دیگر که به بهانه درگذشت خیر مدرسه ساز اسفندیار مزدایی  با تیتر " خیری که دلش شکست" نوشته شده است، نوشت: 

اسفندیار مزدایی است در سال 1348 دبیرستان دخترانه‌ای را به نام خودش احداث کرد. دبیرستانی که سال 1358 تغییر نام داد.

کمال یوسفی که در سالهای 81 تا 83 ریاست آموزش و پرورش سیرجان را برعهده داشته، برای بازگرداندن نام این خیر بر روی مدرسه‌اش تلاش کرده اما کامیاب نشده است، می‌گوید: «اسفندیار از من خیلی راضی بود و همیشه برایم دعای خیر داشت. چون من اولین کارم در زمان ریاستم این بود که نام این مدرسه را سرجایش برگردانم.«

یوسفی می‌افزاید: من حتا زمانی از اسفندیار مزدایی خواستم که شکایت مرا به سازمان بازرسی کل کشور بکند تا اینجوری راحت‌تر نتیجه بگیریم، قبول نکرد. از زبان او و به صورت زرتشتی، نامه را نگاشتم با این محتوا که سازمان بازرسی کل کشور آقای یوسفی حق مرا ضایع میکند.

در جواب هم نامهای دریافت کردم که طبق مصوبه‌ی هیات دولت و شورای عالی آموزش و پرورش و طبق قانون مجلس هر خیری هر مدرسه‌ای ساخت باید به نام خودش باشد. این نامه به دست مسوولان آن زمان هم رسید اما اقدامی صورت نگرفت. بعدها از او خواستم که تابلویی بنویسد و نامش را بگذارد دبیرستان دخترانه‌ی اسفندیار مزدایی و پایینش بنویسد به یاد شهدای 17 شهریور که هم اینگونه تنش ایجاد نشود و هم هر دختری که بعد خواست دیپلم بگیرد دچار مشکل نشود. تابلو را نصب کردیم، کندنش! این دفعه خودمان با هزینه خودمان ساختیم و نصب کردیم ولی بازهم رنگ روی آن ریختند و آن را از بین بردن.«

رضا طلابیگی رییس سابق آموزش و پرورش سیرجان نیز از رایزنی‌ها و اقدامات ماههای آخر خدمتش در این رابطه می‌گوید. اینکه یک روز قبل از رفتنش طی نامهای به مدیریت فعلی این مدرسه خواسته که طبق بند ششم وزارت آموزش وپرورش در خصوص نامگذاری مدرسه‌ی خیرساز اسفندیار مزدایی اقدام کند. اما تا به امروز اقدامی صورت نگرفته. طلابیگی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر این که هر مدرسه‌ای توسط هر کس که ساخته شد باید به نام خودش باشد، خواستار اجرای اقدامی موثر در این زمینه شد.

مدیر کنونی این دبیرستان  اما در پاسخ به سخن‌تازه از وجود نامه طلابیگی در این خصوص  ابراز بی‌اطلاعی کرد. 

غبار منطقه ویژه روی خشت‌های محمودآباد
سخن تازه در گزارش دیگری با تیتر " غبار منطقه ویژه روی خشت‌های محمودآباد" به چالش‌های روستای محمودآباد سادات پرداخته شده است. 

"دهیار روستای محمودآباد در خصوص آب شرب این روستا گفت: در حالی که اهالی این روستا نسبت به آب لوله کشی شده در منازلشان معترض هستند، نامه‌نگاری‌هایی با اداره‌ی آب و فاضلاب روستایی صورت گرفته و طبق گزارش غیرمکتوبی که به ما داده شد این آب هیچ‌گونه ناخالصی ندارد به طوری که روزانه این آب را آزمایش می‌کنند و تاکنون مشکلی در این آب ندیده‌اند.

امین وثوقی رهبری در خصوص قطعی گاه به گاه  آب در این روستا گفت: مدتی پیش یکی از موتورهای آب کشاورزی خراب شده بود و ما مجبور به تامین این آب از یکی از موتورهای آب این روستا شدیم و به این دلیل که در فصل تابستان مصرف آب به دلیل گرمای هوا بیشتر شده و از سوی دیگرجمعیت این روستا به دلیل شهرکهای که در اطرافش پدیدار شدهاند بیشتر از قبل شده است با افت فشار روبرو بودیم. در همین رابطه با نامه نگاری هایی که با اداره آب و فاضلاب روستایی صورت گرفته قرار است که یک چاه دیگر نیز اضافه شود و مشکل اهالی رفع خواهد شد.

وثوقی رهبری در خصوص چالش‌های حاصل از هم‌جواری با کارخانه‌های منطقه ویژه افزود: برخی از این کارخانه ها باعث آلودگی و مزاحمت برای اهالی شده‌اند اما حق آلایندگی به محمودآباد تعلق نمی‌گیرد و دلیل آن نیز روستا بودن محمودآباد است.

 وی در خصوص شهر شدن این روستا گفت: یکی از شاخص‌های شهرشدن محمودآباد جمعیت آن است که باید بالای 3500نفر باشد که این شاخص را این روستا دارد و با وجود شهرکهای اطراف آن این جمعیت به 5000نفر افزایش پیدا کرده است اما مورد بعدی که برای تبدیل به شهر شدن این روستا باید حل شود، جداسازی حریم محمودآباد و سیرجان است. برخی از قسمتها بین این دو مشترک است و باید این محدوده جدا شود. "


کابوس مصدومیت برای گل‌گهری‌ها
سخن تازه در صفحه ورزش خود نیز نوشت: 
"هفته دوم لیگ دسته اول در فصل 95-94 در حالی به پایان رسید که تیم فوتبال گل‌گهر به دومین تساوی خود دست یافت.

این دو تیم در شرایطی در مقابل هم قرار می‌گرفتند که در هفته اول، گیتی‌پسند بازنده‌ی میدان بود و گل‌گهری‌ها با یک امتیاز خانگی کمی موفق‌تر از حریف خود بودند.

هنوز یک دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که محسن طرهانی بازیکن خط دفاعی تیم گل‌گهر با خطای مهاجم حریف، از ناحیه زانو دچار مصدومیت شدید شد و جای خود را به بازیکن جوان و با آتیه سیرجانی محمدرضا جانیپور داد. این مصدوم ششمین مصدوم تیم گل‌گهر از آغاز فصل بود. قبل از طرهانی بازیکنانی همچون رضا کاویانی، محمدشریفزاده، امیر رفعتی، مهران گلزاری، احسان تاییدی و آرمان اکوان به دلیل مصدومیت از همراهی این تیم باز ماندند.

کابوس مصدومیت در ابتدای فصل برای اولین بار است که در طول چند سال اخیر گریبان قاسم شهبا سرمربی تیم گل‌گهر را گرفته است. با این اوصاف شرایط برای تیم گل‌گهر بسیار دشوار شده است. 


نشریاتی که تمایل به باز نشر مطالب تولیدی خود در گفتارنو را دارند می‌توانند مطالب خود را به صورت ورد به نشانی Info@goftareno.ir ارسال کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)