کد خبر: ۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در همایش بررسی نقاط قوت و ضعف توافق هسته‌ای صورت گرفت:
«این توافق یک توافق قابل قبول است نه خوب است نه بد. بد است چون میزان پیشرفت در این صنعت را محدود کرده است و خوب است چون ما هنوز می‌توانیم غنی سازی کنیم.» این جملات را حسین امیری در نماینده مردم زرند و کوهبنان و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در همایشی عنوان کرد که عصر روز گذشته در سالن خانه شهر برگزار شد.
«این توافق یک توافق قابل قبول است نه خوب است نه بد. بد است چون میزان پیشرفت در این صنعت را محدود کرده است و خوب است چون ما هنوز می‌توانیم غنی سازی کنیم.» این جملات را حسین امیری در نماینده مردم زرند و کوهبنان و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در همایشی عنوان کرد که عصر روز گذشته در سالن خانه شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گفتارنو همایشی با عنوان بررسی نقاط قوت و ضعف توافق هسته‌ای که مجمع نیروهای خط امام (ره) استان کرمان برگزار کننده آن بود و به جز حسین امیری نماینده اصلاح‌طلب مجلس به عنوان سخنران اصلی، محمد میرزایی رییس شورای هماهنگی اصلاح‌طبان استان کرمان هم در آن به ایراد سخن پرداخت.

در شروع این مراسم پیامی از سوی دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) قرائت شد و پس از آن ساجد رحمانیان دبیر سازمان جوانان و دانشجویان این حزب در کرمان برای سخنرانی پشت تریبون رفت. پس از آن  نوبت به محمد میرزایی رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرمان رسید که سخنرانی کند. 

میرزایی با دعوت از احزاب و انجمن‌ها برای فعالیت بیشتر در سال جاری از عملکرد دو ساله‌ دولت تقدیر کرد. وی همچنین ضمن تاکید بر آثار رفع تحریم‌ها و ایجاد آرامش اقتصادی در کشور، ایران را کشوری تاثیر گذار در منطقه خواند و گفت: «این توافق باعث بازیافتن جایگاه ایران در سطح جهانی شد.»

 میرزایی گفت: «باید مشکلات را حل کنیم و زمانی می‌تواینم به حل مشکلات امیدوار باشیم که مجلسی خردورز، پاکدست و شجاع داشته باشیم.»

 میرزایی از تمامی جناح‌ها و احزاب خواست که چنین افراد پاکدست و شجاعی پا به مجلس بگذارند و اضافه کرد بعنوان اصلاح طلب آماده‌ همکاری با تمامی جناح ها هستیم تا مشکلات حل شود.

پس از میرزایی نوبت به حسین امیری نماینده‌ی مردم زرند و کوهبنان در مجالس ششم، هفتم، هشتم و نهم رسید تا به عنوان سخنران اصلی مراسم به بیان دیدگاهش نسبت به توافق هسته‌ای بپردازد.

 امیری با تشکر از مجمع نیروهای خط امام(ره) کرمان برای برگزاری همایش صحبت های خود را پیرامون برجام آغاز کرد و از خدمات رزم حسینی در رفع موانع تولید استان کرمان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تقدیر کرد. امیری ضمن بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌های هسته‌ای ایران از تنگناهایی که قطعنامه‌های شورای امنیت برای ایران بوجود آورده بود سخن گفت. 

امیری گفت: «انرژی هسته‌ای بعنوان انرژی پاک مورد توجه قرار گرفته است و سال‌ها دنیا ازین تکنولوژی استفاده می‌کند پس چرا اجازه نمی‌دهند یک ملتی مثل سایر ملت‌ها ازین فناوری استفاده کند؟»

 امیری افزود: «روند دستیابی به انرژی هسته‌ای از قبل از انقلاب شروع شده و پس از انقلاب مدتی بدلیل مشکلات متوقف شد. تا اینکه پس از جنگ در راستای خود کفایی از سر گرفته شد.» امیری در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما 20 سال پیش سوخت نیروگاه را نداشت گفت: « ما امروزه می‌توانیم سوخت نیروگاه هسته‌ای را تولید کنیم.»

امیری در ادامه و در بخشی از سخنانش که مرتبط با تحریم‌ها بود گفت: «با فشار آوردن بر زندگی مردم توسط تحریم‌ها می‌خواستند جلوی هسته ای شدن ایران را بگیرند. تا جایی که پرونده‌ هسته‌ای را به سازمان ملل بردند تا نشان دهند ایران مخل امنیت جهانی است و به هر کشوری اجازه می‎‌دهد حتی با حمله‌ی نظامی جلوی آن کشور را بگیرد.»

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با ذکر این نکته که از 10 یا 12 سال قبل کشور ما با 5 کشور عضو سازمان ملل وارد مذاکره شد، روندی که تیم دیپلماسی دولت تدبیر و امید در پیش گرفت را تاثیر گذار دانست و اضافه کرد: «اگر سنگ اندازی نکنند ایران می‌تواند همگام با کشورهای پیشرفته پیش برود. آن ها می‌خواستند جوانان و نخبه‌های ما  را سال‌ها سرگرم مشکلات کنند و باید به این جنگ روانی خاتمه داده می‌شد.»

 امیری با ذکر این نکته که در مذاکرات سیاسی صفر یا صد نداریم بالاخره مذاکره مستلزم دادن امتیاز است ادامه داد: «توافق هسته ای باعث شده است که غنی سازی به عنوان حق ایران شناخته شود و برای اولین بار در شورای امنیت عنوان شد که کشور ما می‌تواند حق غنی سازی داشته باشد. و این یک پیروزی است و از نگاه دیگر این توافق یک توافق قابل قبول است نه خوب است نه بد. خوب نیست چون میزان پیشرفت در این صنعت را محدود کرده است و بد نیست چون ما هنوز می‌توانیم غنی سازی کنیم و این حق حفظ شده است و البته ما ازین توافق ابراز رضایت می‌کنیم.» 

امیری در خصوص فعالیت های نظامی ایران اضافه کرد: «همان گونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودن در متن برجام هیچ محدودیتی برای فعالیت های موشکی تعیین نشده بجز موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند که از اول هم دنبال چنین چیزی نبوده‌ایم. امیری تحریم‌ها را چالشی خواند که روی اعصاب مردم راه می‌رفت و تیم مذاکره کننده را حلال این مشکل دانست. او همچنین همت و اراده‌‌ی ملی و همدلی را لازمه  دفاع از اقتدارکشور و ساختن اقتصادی تخریب ناپذیر دانست.» 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)