کد خبر: ۴۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدرضا نژادحیدری دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان:
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: اصلاح‌طلبان اگر بخواهند که کشور به ساحل نجات برسد باید خار بخورند و بار ببرند تا وضع کشور تغییر کند.

اصلاح طلبان باید خار بخورند و بار ببرند تا کشور به ساحل نجات برسد/ درباره انتخابات نباید شتاب زده عمل کرد/ بایستی مرز بین جامعه محوری و پوپولیسم مشخص باشد

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: اصلاح‌طلبان اگر بخواهند که کشور به ساحل نجات برسد باید خار بخورند و بار ببرند تا وضع کشور تغییر کند.
به گزارش گفتارنو محمدرضا نژادحیدری عصر امروز در پنجمین کنگره جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان بیان داشت: در شرایطی این کنگره را برگزار می‌کنیم که ضرورت فعالیت سیاسی و به تبع آن فعالیت تشکیلاتی مورد تردید بخشی از جامعه قرار گرفته است.
وی افزود: ما با دو هدف عمده‌ی حفظ و انسجام نیروها و همچنین افزایش توانمندی و مهارت‌های اعضا در حوزه فکری و سیاسی فعالیت تشکیلاتی انجام می‌دهیم.
دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: در خصوص ادامه فعالیت با سه پیش فرض روبرو هستیم اول این که سکوت کنیم و از عرصه سیاست کناره گیری کنیم و دوم در دام رفتارهای براندازانه و شبه براندازانه گرفتار شویم و گزینه سوم نه سکوت کنیم و نه گرفتار در گرداب رادیکالیسم شویم بلکه مطالبات را با مشی اصلاح طلبانه پیگیری کنیم.
نژادحیدری با تاکید براینکه اصلاح طلبی همچنان هم استراتژی و هم تاکتیک است یادآورشد: ما اصلاح طلبی را به این دلیل انتخاب نکردیم که راه‌های دیگری در دسترس ما نیست؛ بلکه ما اصلاح طلبی با تکیه بر عقلانیت برگزیدم و بایستی مراقبت کنیم تا در تکانه‌های سیاسی تاکتیک و استراتژی را فراموش نکنیم.
وی خاطرنشان ساخت: ما اکنون مانند همه سال‌های بگذشته با دو جریان عمده دارای مرزبندی هستیم ابتدا جریان برانداز غیرملی که تهدیدی برای استقلال و تمامیت ارضی کشور است و دوم اقلیت ضد مردمی که تهدیدی برای جمهوریت کشور به حساب می‌آید.
نژادحیدری ادامه داد: طبیعی است که در این شرایط کار ما بسیار دشوار است یعنی علاوه بر دفاع از واقعیت جمهوری اسلامی که مد نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبران سال ۵۷ بوده باید از تحدید نقش و جایگاه مردم توسط یک اقلیت تندرو در داخل نیز جلوگیری کنیم.
وی افزود: دفاع از کلیت جمهوری اسلامی به منزله نادیده گرفتن مشکلات نیست و به این معنی نیست که ما هیچ نقدی نداریم ما نیز منتقد شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور هستیم. ما منتقد عدم درک صحیح از مشکلات کشور هستیم همچنین منتقد حذف شایستگان و خانه‌نشینی فرزانگان و نیز ایجاد محدودیت بر اینترنت و فیلترینگ گسترده هستیم
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: ما معتقدیم علاوه بر پیگیری مطالبات و بهینه کردن آنها در یک مجرای کارشناسی نبایستی در دام عوام‌زدگی و پوپولیسم گرفتار شویم، لذا بایستی مرز بین جامعه محوری و پوپولیسم مشخص باشد در غیر اینصورت اشتباهی که برخی افراد در حوزه اقتضاد مرتکب شدند ما نیز در حوزه سیاست مرتکب خواهیم شد.
نژادحیدری با اشاره به انتخابات یادآور شد: در مورد انتخابات ذکر چند نکته ضروری است امسال سال انتخابات است اما فضای سیاسی کشور هنوز رنگ و بوی انتخابات نگرفته این موضوع از جنبه‌های مختلف قابل ارزیابی و تحلیل است.
وی خاطرنشان ساخت: اول مشکلات و فشارهای اقتصادی روی مردم و دوم زیر سوال رفتن نهاد انتخابات و جایگاه مجلس موجب شده تا بخش‌هایی از جامعه انتخابات را موضوع اصلی ندانند که حل و فصل این موضوع برعهده مسئولان است.
وی با بیان این که احزاب در صورتی توفیق پیدا خواهند کرد که مقدمات رفع دغدغه مردم فراهم شود گفت: در حوزه احزاب و جریان‌های سیاسی باید مراقب شتابزدگی در تصمیم باشیم ما نباید وارد مسیر غیر قابل بازگشت شویم یادمان باشد اگر در سال ۱۳۹۰ تصمیم به شرکت نکردن در انتخاب گرفتیم شخصیتی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در درون نظام داشتیم که از دل قهر ۹۰ پیروزی ۹۲ را بیرون کشید.
ابن فعال سیاسی گفت: در حال حاضر ما این شرایط را نداریم بنابراین همه احزاب سیاسی بايد بدون پیش داوری درباره انتخابات گفتگو کنند و به یک تصمیم برسند.
نژادحیدری خاطرنشان ساخت: در دوران مشروطیت و به بن بست رسیدن آن و در زمانه‌ای که تب تحرکات رادیکال بالا بود میرزا علی اکبر قزوینی معروف به دهخدا از استانبول واز چهره‌های تندرو نامه‌ای به عبدالرحیم طالبوف از چهره‌های اعتدال‌گرا می‌نویسد و از او برای احیای روزنامه صوراسرافیل کمک می‌خواهد.
وی افزود: طالبوف که از تندروی آرمانخواهانه‌ دهخدا خشمگین شده نامه‌ای برای او می‌نویسد و می‌گوید امیدوارم همه کسانی که از وطن پراکنده شده‌اند به ایران بازگردند و خار بخورند و بار ببرند و کشتی وطن را به ساحل نجات برسانند.
نژادحیدری ادامه داد: امروز نیز در وضع مشابهی هستیم اصلاح‌طلبان اگر بخواهند که کشور به ساحل نجات برسد باید خار بخورند و بار ببرند تا وضع کشور تغییر کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)