کد خبر: ۴۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مطرح شد؛
استاندار کرمان گفت: 2 هزار و 790 میلیارد تومان مصوبه شرکت‌های استان است که نسبت به سودی که دارند باید کار کنند و شرکت مس بیشترین سود را دارد اما قول‌های‌شان را عملیاتی نکرد‌ه‌اند و پیگیر هستیم و اعتبارات را وصول می‌کنیم.

استاندار کرمان گفت: 2 هزار و 790 میلیارد تومان مصوبه شرکت‌های استان است که نسبت به سودی که دارند باید کار کنند و شرکت مس بیشترین سود را دارد اما قول‌های‌شان را عملیاتی نکرد‌ه‌اند و پیگیر هستیم و اعتبارات را وصول می‌کنیم.

به گزارش فارس، محمدمهدی فداکار در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: نمی‌دانم چرا سیستم برای سرمایه‌گذاری سخت می‌گیرد در حالی که مشکلات ما با سرمایه‌گذاری برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سخت‌گیری‌ها موجب دلسردی سرمایه‌گذاران می‌شود، بیان کرد: موردی داریم که هنوز سرمایه‌گذار کار خود را آغاز نکرده است که حدود 2 هزار میلیارد تومان جریمه برایش نوشته شده است.

استاندار کرمان خطاب به دستگاه‌هایی که برای سرمایه‌گذاران سنگ‌اندازی می‌کنند و موجب دلسردی آنها می‌شوند، متذکر شد: چرا مردم را اذیت می‌کنید در حالی که گرفتاری اصلی مردم معیشت است و اگر  مردم اشتغال داشته باشند مشکلات‌شان برطرف می‌شود و اشتغال با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.

فداکار با تاکید بر اینکه مخالف محیط‌ زیست و منابع‌طبیعی نیستیم، اضافه کرد: از دستگاه‌ها می‌خواهیم برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران پیشنهاد بیاورند و کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارائه ارزیابی دستگاه‌ها و ارائه گزارش عملکردشان شد و ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش در مولدسازی پیشران است و برای احداث خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی باید اقداماتی از جمله مولدسازی انجام شود زیرا دانشگاه‌ها اموال زیادی برای مولدسازی دارند و بسیاری از دستگاهای استان نیز ملک برای مولدسازی دارند و معاونت عمرانی برای مولدسازی آمادگی دارد.

استاندار کرمان با اشاره به مشکل کمبود مرغ کم به‌ویژه در جنوب استان بیان کرد: این کمبود مرغ به‌علت نبود مرغداری در این‌ منطقه است و سرمایه‌گذار برای ورود به این بخش آمادگی دارد و باید آب مورد نیاز پروژه تامین شود تا مشکل مردم را برطرف کنیم.

فداکار اظهار داشت: پارک علم و فناوری راه‌اندازی شد و روز سه‌شنبه هفته جاری در ساختمان سابق معاونت عمرانی استاندار کرمان با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: 2 هزار و 790 میلیارد تومان مصوبه شرکت‌های استان است که نسبت به سودی که دارند باید کار کنند و شرکت مس بیشترین سود را دارد اما قول‌های‌شان را عملیاتی نکرد‌ه‌اند و پیگیر هستیم و اعتبارات را وصول می‌کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: به این نتیجه رسیده‌ایم که هدف ما از فعالیت شرکت‌های بزرگ اقتصادی به‌معنای پول‌پاشی و پول گرفتن نیست، بلکه مسؤولیت اجتماعی آنها را در صنایع پایین‌دستی و مهارت می‌دانیم و در صنایع پایین‌دستی کار نکرده‌ایم.

امیر حسن‌زاده بیان کرد: کارگاه‌های ما به نیروهای ماهر نیاز دارند و مجموعه‌های آموزشی می‌توانند برای ارائه آموزش‌های لازم اقدام کنند نیروها آمادگی دارند.

خسارت صنایع به زیرساخت‌های کرمان

مصطفی آیت‌الهی‌موسوی معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز در سخنانی خواستار توجه به زیرساخت‌های استان توسط شرکت‌های بزرگ شد و بیان داشت: صنایع ما زیرساخت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند و جاده‌های ما از بین می‌برند.

سنگ‌اندازی بر سر راه بزرگترین شهرک انرژی خورشیدی ایران

همچنین نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پروژه‌های جدیدی را در مرکز استان کرمان طی یک سال اخیر آغاز کرده‌ایم.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های کرمان مشکل تامین آب دارند، بر لزوم برنامه‌ریزی برای تامین آب تاکید کرد.

وی با انتقاد از ایرادهای محیط‌زیستی برای برخی پروژه‌ها بیان داشت: به‌طور مثال نیروگاه‌های پنل خورشیدی چه ضرر و زیانی برای محیط‌زیست دارد که پروژه بزرگترین شهرک انرژی خورشیدی ایران در راین معطل مجوز مانده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: 150 هزار میلیارد تومان پرژه سرمایه‌گذاری در حال اجرا و برنامه‌ریزی در کرمان داریم که به دو تا سه برابر نیز افزایش می‌یابد.

تدوین 10 برنامه برای رونق اقتصادی کرمان

در این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: 10 برنامه برای رونق اقتصادی و تحقق شعار سال تدوین کرده‌ایم و پروژه‌های مهم استان طی سه ماه پایش و رصد می‌شوند تا به هدف مدنظر دست پیدا کنیم.

محمدرضا وحیدی بیان داشت: با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگ اقدامات عمرانی برای توسعه فعالیت‌های خود انجام می‌دهند این امر موجب رشد و توسعه استان می‌شود.

وی از فعال‌سازی واحدهای راکد، بهبود فضای کسب و کار و تکمیل پنجره واحد، احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صادرات و بازاریابی و توسعه استان از جمله برنامه‌ها برای رونق اقتصادی و تحقق شعار سال است.

وحیدی همچنین ارتقای بهره‌بری سازمان مدیریت، بسترسازی ایجاد برنامه سالانه اشتغال استان، مولدسازی دارایی‌های دولت، اقتصاد دیجیتال، پایش پروژه‌های پیشران توسعه را از دیگر برنامه‌ها برای رونق اقتصادی و تحقق شعار سال برشمرد.

وی یادآور شد: 293 مصوبه با بیش از 35 هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهوری به استان کرمان مصوب شد که طی سه سال باید محقق شود و در سال اول باید رقمی برابر با بیش از 11 هزار میلیارد تومان تامین‌اعتبار می‌شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان عنوان کرد: پروژه‌های پیشران بخش خصوصی برابر با 65 پروژه کلان و 21 هزار و 210 میلیارد تومان اعتباراست.

وحیدی یادآور شد: 159 پروژه سفر ریاست جمهوری از منابع عمومی، 31 پروژه خصوصی و عمومی و بقیه پروژه‌ها مربوط به بخش خصوصی هستند.

14 شرکت بزرگ پای توسعه کرمان می‌آیند

وی اضافه کرد: بیش از 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک مرکزی است که دستگاه‌های استان کرمان باید آن را پیگیری کنند تا محقق شود.

وحیدی اظهار داشت: باید 11 هزار و 75 میلیارد تومان تامین‌اعتبار می‌کردیم که 78 درصد آن محقق شد و این در سفرهای ریاست جمهوری به استان کرمان طی سال‌های گذشته بی‌نظیر بوده است.

وی گفت: 5 هزار و 624 میلیارد تومان اعتبار باید توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود و 78 درصد منابع دولتی به استان کرمان اختصاص یافته که بیشترین رقم در سطح کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان داشت: مذاکره با 14 بنگاه بزرگ استان کرمان انجام شده تا با توجه به علاقه‌مندی این مجموعه‌ها برنامه‌ریزی ویژه برای توسعه مناطق مختلف صورت گیرد.

پیش‌بینی بیش از 6000 شغل جدید در کرمان

وحیدی بر مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در شهرستان‌های تابعه استان کرمان تاکید کرد و افزود: کرمان به جرگه مربع گردشگری کشور اضافه شده است و همراه با استان‌های یزد، اصفهان و فارس در مسیر گردشگری قرار دارد و باید اقدامات زیرساختی برای جذب گردشگر بیشتر را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: 6 هزار و 98 فرصت جدید شغلی در سال جاری در استان کرمان پیش‌بینی شده است که دستگاه‌ها برای تحقق این پروژه‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)