کد خبر: ۴۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به تفاهمنامه مشترک شهرداری کرمان و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه برای ساخت کاروانسرا و بازار طلا و جواهر گفت: آینده نگاه این مجموعه، بازارهای خلیج فارس است و این توانایی در ظرفیت‌های معدنی و نیروی انسانی کرمان وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به تفاهمنامه مشترک شهرداری کرمان و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه برای ساخت کاروانسرا و بازار طلا و جواهر گفت: آینده نگاه این مجموعه، بازارهای خلیج فارس است و این توانایی در ظرفیت‌های معدنی و نیروی انسانی کرمان وجود دارد.

به گزارش گفتار نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در مراسم تفاهمنامه مشترک ساخت کاروانسرا و بازار طلای کرمان بین شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و شهرداری کرمان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری گفت: مصرف سالانه طلای ایران 120 تن است که 70 درصد آن بازیافتی بوده و مابقی طلای جدید تامین می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان بیان کرد: در حالی که ایران کشوری معدنی محسوب می‌شود، اما در حوزه طلا فعالیت چندانی صورت نگرفته است.

حسن‌زاده افزود: در جنوب استان کرمان و شهرستان فاریاب پروانه بهره‌برداری دو محدوده معدنی طلا داده شده که یک کارخانه احداث و محدوده‌ای هم در حال ساخت است.

وی با اشاره به عیار خوب طلا در استان عنوان کرد: استان کرمان در قدیم تولید کننده طلا بوده اما اکنون این صنعت در کرمان فعال نیست و به سمت استان‌های اصفهان و یزد رفته است.

حسن زاده گفت: دو کشور چین و هند 60 درصد تولید طلای دنیا را دارند و اشتغال بالایی را ازاین صنعت ایجاد کرده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان به لزوم راه‌اندازی صنایع پایین دستی مس در کرمان گفت: صنعت پایین دستی که سریعا به جواب می‌رسد، طلاست.

وی خاطرنشان کرد: پسماندهای آندی شرکت مس درصد مناسبی از فلزات گرانقیمت همچون طلا، نقره، مولیبدن و غیره دارد که می‌توان از آنها ارزش افزوه ایجاد کرد.

حسن‌زاده افزود: دانش استحصال و تولید طلا در استان کرمان وجود دارد و لذا به شرکت مس پیشنهاد شد تا کاروانسرا و بازار تولید طلا در کرمان راه‌اندازی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: مبنای اصلی ساخت این کاروانسرا، تولید طلا و جواهرات است و قصد داریم تا شمش با برند شرکت مس تولید شود و در کشور به عنوان طلاساز کار کنیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه کارگاه‌های ساخت طلا در این مجموعه دیده می‌شود، ابراز داشت: نگاه این بازار در آینده بازارهای خلیج فارس است. این توانایی در ظرفیت‌های معدنی و بچه‌های کرمان با وجود اموزشگاه‌های طراحی و تولید طلا وجود دارد.

تطابق بازار طلا و جواهر کرمان با بافت تاریخی

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز گفت: بنای اصلی بر تولید طلا و جواهر کرمان است، اما فضای فناوری و نوآوری، آموزشی و بخش نمایشگاهی نیز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیما و منظر و تطابق با بافت تاریخی شهر کرمان و مسجد امام خمینی(ره) به صورت حداکثری در کاروانسرا و بازار طلا و جواهر کرمان منظور می‌شود.

شعرباف با بیان ایتنکه بزرگترین زمین در بافت تاریخی کرمان در اختیار مجموعه گذاشته شده است، افزود: بنا کاملا هم پیوند با بافت تاریخی ایجاد شود، یعنی بنایی که از معماری تا کاربری متناسب باشد.

اعلام آمادگی مس سرچشمه برای ایجاد مرکز رشد صنعت مس

محمد عابدی‌نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه نیز گفت: از دغدغه‌هایی که در استان معدنی کرمان باید لحاظ شود، صنایع پایین دستی، فرآوری مواد معدنی و تکمیل زنجیره ارزش است.

وی افزود: در تولید فرآیند مس کاتد، پسماند آندی ایجاد می‌شود که حاوی عناصر اقتصادی بسیار ذیقیمتی است که ارزان قیمت‌ترین آن طلا و نقره است، اما متاسفانه سال‌های طولانی به آن توجه نشده است.

عابدی‌‌نژاد گفت: اول کار ایجاد کارخانه فرآوری است که با مشارکت طرف‌های ایرانی و خارجی بتوانیم طلا و نقره و تمام عناصر اقتصادی و نادر در این پسماند آندی را استحصال کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورها در بازار طلای کرمان بحث طلا و نقره است، ابراز داشت: می‌خواهیم، شمش طلا تولید کنیم و این بازار عاملی برای تولید طلا و جواهر مورد استفاده مردم شود.

وی همچنین گفت: آمادگی داریم پارک علم و فناوری و مرکز رشد صنعت مس را در شهر کرمان ایجاد کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در چند ماه اخیر انجام شد، اتحادیه کشوری در کرمان یک تشکلی ذیل اتاق بازرگانی تحت عنوان اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر در کرمان تشکیل شده است و کار خود را در کرمان شروع کرده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از مشکلات طلافروشان برطرف شد.

پورابراهیمی اظهارداشت: ظرفیت‌های صنعت طلا در کشور زیاد است و اشتغال‌زایی خوبی هم می‌تواند ایجاد کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)