کد خبر: ۴۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل پرونده‌ی ترک فعل برای مدیران استان خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته برای ۷۹ مدیر که ترک فعل با عنوان مجرمانه داشتند در استان کرمان پرونده تشکیل و با آنها بر اساس قانون برخورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل پرونده‌ی ترک فعل برای مدیران استان خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته برای ۷۹ مدیر که ترک فعل با عنوان مجرمانه داشتند در استان کرمان پرونده تشکیل و با آنها بر اساس قانون برخورد شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۳۱ خرداد ماه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، با بیان اینکه سرقت و مواد مخدر جرائم اول استان را تشکیل می‌دهند، گفت: جرائم علیه اشخاص شامل تهدید، توهین و ... در رتبه‌های بعدی قرار دارد و معاونت پیشگیری از وقوع جرم این موارد را در دستور کار دارد و برنامه‌هایی برای پیشگیری در حال انجام است و یکسری برنامه‌ها باید با همکاری سایر نهادها دنبال شود.

وی ادامه داد: اگر موارد مربوط به خشونت رفتاری و گفتاری را پیشگیری کنیم، ۴۰ درصد جرائم جامعه را می‌توان پیشگیری کرد.

حمیدی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد زندانیان استان کرمان مربوط به جرائم مواد مخدر است، تصریح کرد: بخشی از جرایم خشن جامعه ما توسط اتباع و در استان کرمان توسط افاغنه اتفاق می‌افتد و پنج درصد زندانیان ما اتباع خارجی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از جرایم خشن استان کرمان توسط اتباع رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: هر کس هر جرمی انجام بدهد، دستگیر، تحویل دستگاه قضایی و متناسب با جرم مجازات می‌شود.

حمیدی همچنین با قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت شما در اطلاع‌رسانی خدمات نظام در برابر تلاش دشمنان در جهت ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، کار بسیار ارزشمند و مهمی است.

وی بیان کرد: شهید بهشتی به عنوان سیدالشهدای انقلاب همچنان با گذشت بیش از ۴۰ سال از شهادتش برای خیلی‌ها به ویژه جوانان، چهره‌ای ناشناخته است. امام خمینی(ره) لقب شهید مظلوم را به ایشان داد و هنوز گرد و غبار مظلومیت از چهره شهید بهشتی زدوده نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اصحاب رسانه باید در طول سال ایشان را معرفی و افکار و خدمات این شهید را به مردم معرفی کنند، گفت: مهم‌ترین خدمت شهید بهشتی، تدوین قانون اساسی است که جزء قوانین مترقی دنیاست و نقش شهید بهشتی در ریاست مجلس خبرگان بی بدیل بود و فکر بلندی داشت.

وی در ادامه سخنانش افزود: مهم‌ترین ویژگی قوه قضاییه این است که از روزمرگی خارج شده و طبق برنامه کوتاه، میان و بلندمدت سیاست‌ها را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند و سند تحول قضایی یک سند بسیار ارزشمند به عنوان سند بالادستی در این قوه است و با اجرای برنامه‌ها براساس این سند، قوه قضائیه سال به سال روند رشد و ترقی را طی می‌کند.

حمیدی بیان کرد: درصد نقض آراء در حال نزول است و در سال جاری نسبت به سال قبل سه درصد کاهش در دستگاه قضائی استان شاهد بودیم و هدف ما کاهش حجم کاری قضات و کارکنان است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان اظهار کرد: با سیاست‌های اعمال شده موفق شدیم در استان در سال گذشته ورودی پرونده را مهار کنیم و تعداد پرونده‌های ورودی ۶۲۳ هزار و ۸۷۵ مورد بوده که نسبت به سال قبل تنها سه مورد بیشتر بوده است.

وی با اشاره به مختومه شدن ۹۷ درصد پرونده‌ها در سال گذشته افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده در دستگاه قضایی استان کرمان در حال حاضر ۸۶ روز است.

حمیدی با بیان اینکه کاهش وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی همواره جزء سیاست‌های قوه قضاییه در ۱۰ سال اخیر بوده، تصریح کرد: توسعه فرهنگ صلح و سازش، داوری و میانجی‌گری، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی واعتماد به قوه قضاییه، مبارزه با فساد درون سازمانی و فساد اداری، به ثمر رساندن پرونده‌های معوقه از اهداف سال جاری در دستگاه قضایی استان کرمان است.

حمیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۹۲ درصد پرونده‌ها به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود، گفت: ۱۴ هزار و ۷۶۷ دادگاه آنلاین در استان برگزار و ۷۰ هزار و ۷۷۷ پرونده تماما الکترونیک تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد:  ۳۱۴ شعبه شورای حل اختلاف در استان کرمان فعال است و تعداد اعضای شوراها در استان ۸۵۵ نفر است. ضمن اینکه ۴۵ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف منتهی به صلح و سازش می‌شود.

وی افزود: ۳۳ پرونده قصاص در یک سال اخیر در استان کرمان منتهی به سازش شده و محکومان از چوبه دار نجات یافتند.

حمیدی تصریح کرد: بیش از ۹۶ هزار ملاقات مردمی با مدیران قضایی و رئیس کل و معاونین دادگستری استان کرمان در یک سال اخیر برگزار شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان ۱۲۴ درصد داشته است.

وی با بیان اینکه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به دنبال جلوگیری از تعرض به اراضی ملی، انفال و ... هستیم، تصریح کرد: در سال گذشته ۹ جلسه شورا تشکیل و ۴۸ مصوبه داشتیم که در نتیجه اجرای مصوبات ۸۸۰ هکتار اراضی ملی که تصرف شده بود، رفع تصرف شده و ارزش تقریبی این اراضی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتیِ دادگستری استان در راستای حمایت ازتولید، ۲۳۴ مصوبه داشتیم که ۲۸۱ پرونده واحدهای تولیدی رسیدگی و از تعطیلی ۴۴ واحد جلوگیری شد و ۴۵ واحد تعطیل نیز به چرخه تولید بازگشت. ضمن اینکه از بیکاری حدود ۹۰۰۰ نفر جلوگیری شد.

حمیدی اظهارداشت: قوه قضاییه و دادگستری‌ها برای مدیریت فضای انتخابات و پیشگیری برخی جرائم و تخلفات انتخاباتی، ستادی را تشکیل داده و فضا را رصد می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگرچه به طور غیررسمی فعالیت‌های انتخاباتی تقریبا آغاز شده اما نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد و با تبلیغات زودهنگام برخورد می‌کنیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)