کد خبر: ۴۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران گفت: نمایندگان احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب دیدار و مطالبات خود را بیان کردند.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران گفت: نمایندگان احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب دیدار و مطالبات خود را بیان کردند.

به گزارش فارس، مهدی عرب‌صادق معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی از برگزاری جلسه احزاب با معاون سیاسی وزارت کشور، مدیرکل سیاسی این وزارتخانه و اعضای کمیسیون ماده احزاب خبر داد.

وی گفت: این جلسه به دعوت غلامرضا رئیس ستاد انتخابات کشور و در محل وزارت کشور تشکیل شد و نمایندگان احزاب و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در این جلسه حضور داشتند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: احزاب نسبت به سند راهبردی دولت در خصوص احزاب و گروه‌های سیاسی انتقادات و پیشنهاداتی ارائه کردند و از جایگاه این سند در رابطه با احزاب سؤال شد.

عرب‌صادق در ادامه گفت: آقای غلامرضا فرآیند قانونی طی شده در قانون انتخابات تناسبی را مطرح کرد و احزاب نظرات خود را نسبت به این طرح بیان کردند‌.

وی گفت: در ادامه، منوچهر متکی رئیس خانه احزاب ایران در خصوص پرداخت یارانه عادلانه با ملاک پروانه وزارت کشور توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

عرب صادق گفت: البته بنده انتقاداتی نسبت به تناسبی شدن انتخابات در این شرایط و اگر احزاب، استاندارهای لازم را در خود ایجاد ننمایند و برمبنای شاخص محوری در یک فرآیند شفاف حرکت نکنند، مطرح و پیشنهاداتی ارائه کردم تا از حقوق مردم صیانت شود.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در این جلسه احزاب و اعضای شورای مرکزی از بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزارت کشور حمایت کردند و آن را همراستایی با فرمایش مقام معظم رهبری دانستند.

مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به نگاه تعاملی وزارت کشور نسبت به احزابی که مدارک مجمع عمومی خود را ارائه نکردند، از این احزاب خواست تا زمان ارائه نام احزاب برای کمیسیون ماده ۱۰ و همچنین انتخابات پیش رو با توجه به تناسبی شدن آن، نسبت به تکمیل مدارک مجمع خود اقدام کنند تا نسبت به تناسبی شدن انتخابات در تهران آمادگی‌های قانونی را در خود ایجاد کنند.

همچنین منوچهر متکی در پایان جلسه پیشنهاد داد نمایندگانی از شورای مرکزی خانه احزاب در فراکسیون‌های اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین با وزارت کشور سند تحول را بررسی کنند و رئیس خانه احزاب بر استخراج مسئولیت‌پذیری احزاب از نشست‌های مربوط به انتخابات در شفاف‌سازی احزاب، ترغیب و افزایش مشارکت مردم در انتخابات تأکید کرد.

مشاور رسانه‌ای خانه احزاب ایران گفت: در‌ پایان معاون سیاسی وزیر کشور اصل تفکیک قوا بایستی برقرار و مطابق قاعده باشد و ما در ستاد انتخابات کشور حرکت‌مان را مبتنی بر قانون پیش می‌بریم و مجلس اختیار نقد و طبیعتا تذکر در موارد مدنظر را دارد و ما با آن توجه می‌کنیم و البته آقای غلامرضا گفت که ما چارچوبی را مدیریت می‌کنیم که مردم در آن اظهار نظر کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)