کد خبر: ۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به تحریم ال‌ان‌جی و مس در آخرین دور تحریم‌های کشور گفت: صنعت مس برای فروش با مشکل مواجه بود اما ما در این شرایط هم طرح‌های توسعه را پیش برده و هزینه های جاری را تامین کردیم.
مدیر عامل شرکت مس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت پذیرفتند تا حقوق دولتی برای 3 سال به احداث کارخانه‌ اسید برای رفع آلودگی های زیست محیطی خاتون آباد اختصاص یابد.
 
احمد مرادعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم افتتاح پروژه فاز 2 تغلیظ مس سرچشمه که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت صورت گرفت، افزود: با درآمدزایی طرح‌ها مطالبات دولت بازگردانده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه، سرمایه‌گذاری این پروژه 80 میلیون یورو و 280 میلیارد تومان است و با اشاره به برنامه فشرده برای افزایش تولید کنسانتره به یک میلیون تن با عیار 25 درصد اظهار داشت: در حال حاضر تولید کنسانتره 250 هزارتن است که 17 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و 190 هزار تن آن تبدیل به مس کاتد برای مصارف داخلی شده و باقی صادر خواهد شد.

مرادعلیزاده با اشاره به بازنگری طرح‌های توسعه‌ای مس اظهار داشت: پس از بازنگری پروژه‌ها به منظور مدیریت هزینه ها، طرح‌های توسعه از 36 طرح به 18 پروژه کاهش یافت که با سرمایه‌گذاری 2.2 میلیارد یورو و 4200 میلیارد تومان ظرفیت تولید مس تا پایان سال 97 به 400 هزار تن خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، از این رقم 730 میلیون یورو و 1900 میلیارد تومان تاکنون سرمایه‌گذاری شده و باقیمانده باید از طریق بانک‌ها و منابع ارزی تأمین شود.

وی ادامه داد: 70 درصد سرمایه‌گذاری‌های مس در کرمان، 19 درصد در آذربایجان و 11 درصد در سایر نقاط انجام می‌‌شود که با اجرای پروژه‌ها ظرفیت تولید را به 2 برابر خواهیم رساند.

مرادعلیزاده به دو 2 پروژه معدن درآلو و چاه فیروزه اشاره کرد و گفت: 65 درصد  اجرای این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شد و 2300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید مس کشور تا پایان سال 97 به 400 هزار تن خواهد رسید، تاکید کرد: توان علمی و فنی همکاران ما در صنعت مس به حدی رسیده که توانسته‌اند کلیه کارخانجات را بازسازی کنند و در حال حاضر کارخانجات با ظرفیت اسمی در حال کار هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به تحریم ال‌ان‌جی و مس در آخرین دور تحریم‌های کشور گفت: صنعت مس برای فروش با مشکل مواجه بود اما ما در این شرایط هم طرح‌های توسعه را پیش برده و هزینه های جاری را تامین کردیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گشایش فضای سیاسی پس از مذاکرات هسته ای، گفت: امیدواریم با گشایش در فضای سیاسی در فضای اقتصادی نیز شاهد گشایش باشیم.

وی ادامه داد: تا به حال چرخ شرکت با شرایط خوبی چرخیده اما با توجه به کاهش قیمت جهانی مس از 10 هزار دلار به 5 هزار دلار باید کاری کنیم سیستم به نحو احسن اداره شود.

مرادعلیزاده در ادامه به 3 مشکل شرکت ملی مس برای تبدیل شدن به هلدینگ اشاره کرد و گفت: ما قول داده‌ایم شرکت را تبدیل به شرکت مادرتخصصی و هلدینگ کنیم و اینها تبدیل به قطب سرمایه‌پذیر شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مس گفت: شاید بیش از 10 جلسه با سازمان بورس و دستگاه‌های مختلف گذاشتیم و یکی از مشکلات این است که اگر در انتقال پروانه بهره‌برداری از سوی دولت تاخیری ایجاد شود، تکلیف سهامداران چه خواهد بود.

مرادعلیزاده در رابطه با درخواست دوم گفت: در معدن خاتون‌آباد کارخانه اسید اجرا نشده و این کارخانه باید برای بهبود شرایط زیست محیطی احداث شود.

وی ابراز امیدواری کرد که شرایط و تعارضاتی که به دلیل کاهش قیمت‌ها رخ داده با همکاری دستگاه‌ها بهبود یابد تا بتوان واحدهای تولیدی را اداره کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
1
احسنت به جناب مرادعليزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)