کد خبر: ۴۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از مشکلات پیش روی باغ شاهزاده ماهان در خصوص تامین آب سخن به میان آورد و گفت: این باغ جهانی انشعاب آب ندارد و برای تامین آب آن باید از پمپ آب استفاده کرد که هر از چند گاهی دچار مشکلاتی می‌شود که باید هزینه زیادی صرف رفع مشکل کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از مشکلات پیش روی باغ شاهزاده ماهان در خصوص تامین آب سخن به میان آورد و گفت: این باغ جهانی انشعاب آب ندارد و برای تامین آب آن باید از پمپ آب استفاده کرد که هر از چند گاهی دچار مشکلاتی می‌شود که باید هزینه زیادی صرف رفع مشکل کرد.

به گزارش ایسنا، فریدون فعالی در جلسه کارگروه گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهارداشت: از اداره آب و فاضلاب استان درخواست یک انشعاب آب و کنتور برای باغ شاهزاده داریم که بتوانیم نیاز مسافران را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بین راهی و داخل شهرها از برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی است، افزود: در حال حاضر ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان در حال ساخت است که به زودی ۲۰ سرویس بهداشتی باغ شاهزاده ماهان هم به این تعداد افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: در کنار ساخت سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و مراکزی برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اجرای تعدادی از سرویس بهداشتی بین راهی بر عهده شرکت توسعه گردشگری گذاشته شد که تعدادی ناتمام و تعدادی هم به علت نامناسب بودن موقعیت مکانی بلا استفاده باقی ماند که باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و با مشارکت راهداری، شرکت نفت و راه و شهرسازی این سرویس‌های بهداشتی را اجرا یا به بخش خصوصی واگذار کرد.

فعالی بیان کرد: برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی داخل شهری نیز به همکاری شهرداری و اداره اوقاف نیازمندیم.

وی ادامه داد: باید تیم‌های مشترکی متشکل از دستگاه‌های مرتبط ایجاد شود و دو بار در هفته از سرویس‌های بهداشتی بازدید کرد تا بتوانیم در ایام پیک سفر رفاه و راحتی مسافران را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر اجرای ۱۰ خانه خلاق صنایع دستی را در دستور کار داریم که اولین خانه آن در شهرستان بم راه‌اندازی شد.

وی افزود: راه‌اندازی این خانه‌ها علاوه بر گرد آوردن هنرمندان به احیا و اجرای طرح‌های خلاقانه صنایع دستی کمک می‌کند.

فعالی گفت: کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی انتخاب شده که برای جهانی شدن آن باید علاوه بر دارا بودن خانه خلاق صنایع دستی، موزه صنایع دستی هم داشته باشد که امیدواریم بتوانیم با همکاری برخی دستگاه‌ها این موزه را راه اندازی کنیم.

وی گفت: جیرفت، ریگان، عنبراباد، فهرج، سیرجان، بافت، راین و ... از شهرستان‌هایی هستند که به زودی دارای خانه خلاق صنایع دستی می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه به مرمت و ساماندهی قلعه دختر و اردشیر اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته با همکاری شهرداری کرمان طرح‌های خوبی برای این موضوع در نظر گرفته شد بطوریکه تا کنون ۷.۵ میلیارد تومان توسط شهرداری و ۷.۵ میلیارد نیز توسط میراث فرهنگی برای طرح‌های مذکور اختصاص داده‌شده است.

وی بیان کرد: برای ساماندهی این دو قلعه به همکاری بیشتر استانداری کرمان نیاز داریم تا همچون حلقه‌های در هم تنیده برای توسعه گردشگری و مرمت بناهای تاریخی تلاش کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)