کد خبر: ۴۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان عنوان کرد:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: افرادی که حدود ۱۰ یا ۱۵ سال از خدمت سربازی فراری بوده‌اند و متاهل و بالای ۳ فرزند دارند کارت معافیت دریافت خواهند کرد.

مهدیه السادات هاشمی:

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان گفت: افرادی که حدود ۱۰ یا ۱۵ سال از خدمت سربازی فراری بوده‌اند و متاهل و بالای ۳ فرزند دارند کارت معافیت دریافت خواهند کرد.

به گزارش گفتار نو، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه به فعالیت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و بیان داشت: در سازمان قضایی نیروهای مسلح به جرایم خاص نظامی که نظامیان در حوزه خودشان انجام می‌دهند رسیدگی می‌شود ضمن این که این رسیدگی تنها در زمینه کاری نیروهای مسلح است و شامل اتفاقات شخصی و خانوادگی نمی‌شود.

وی با اشاره به اقدام جدیدی که در نیروهای مسلح انجام شده، گفت: پیشگیری از وقوع جرم اقدامی است که جهت کاهش جرائم طی سال‌های اخیر توسط این نهاد انجام گرفته و در این رابطه بیشترین وقت و برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان ادامه داد:  ۹۵ هزار نفر ساعت برای نیروهای مسلح مستقر در استان کلاس‌های آگاه‌سازی و آموزشی در استان کرمان داشتیم که در کاهش جرائم موثر بوده زیرا برخی از جرایم صورت گرفته به‌ علت عدم آگاهی است.

وی یادآور شد: کمیسیون‌هایی داریم که کارشان بررسی و پیشگیری از نحوه وقوع جرم است با همکاری خوب فرماندهان ما توفیقات خوبی در این زمینه داشتیم ضمن این که قضات این پرونده‌ها را بررسی می‌کنند تا مشکل  را مرتفع کنند.

توکلی افزود: در حوزه پیشگیری کلاس‌های آگاه‌سازی را دایر کردیم و جلسات مشترکی با حفاظت اطلاعات داریم.

وی یادآورشد: سربازان در طول دوره آموزشی حتما حرفه‌ای را فرا می‌گیرند تا بعد از پایان خدمت دغدغه اشتغال نداشته باشند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان به موضوع فرار سربازان از خدمت اشاره کرد و افزود: در حال بررسی و علت‌یابی این موضوع هستیم تا از فرار سربازان جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: افرادی که حدود ۱۰ یا ۱۵ سال از خدمت سربازی فراری بوده‌اند و اکنون متاهل هستند بیشتر از سه بچه و بالای ۴۰ سال هستند مشمول عفو شده‌اند که کارت معافیت هم دریافت خواهند کرد.

توکلی با اشاره به این که آمار در این نهاد محرمانه است ابراز داشت: تعداد زیادی از پرونده‌های نیروهای مسلح در بخش بازرسی تشکیل می‌شوند لذا ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص پیشگیری از وقوع جرم ورود کرده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قتل یک زن توسط یک مامور نیروی انتظامی در یکی از شهرستان‌های استان گفت: حکم قصاص صادر و در دیوان عالی کشور تایید شده و چون قاتل مرد است و مقتول زن اولیای دم باید نصف دیه را پرداخت کنند تا قصاص اجرا شود و در صورت رضایت اولیا دم از جنبه عمومی جرم، قاتل سه تا ۱۰ سال حبس را متحمل خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود به نقش رسانه‌ها در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نقش رسانه‌ها در اصلاح یا تخریب جامعه بر کسی پوشیده نیست رسانه هم می‌تواند جامعه را به سمت شور و نشاط پیش ببرد و هم به سوی سرخوردگی بنابراین مهمترین کاری که رسانه بر عهده دارد خبرشناسی و مخاطب شناسی است.

وی افزود: خبرنگار باید بین مردم و دولت اتصال ایجاد کند بنابراین رسانه در نقل خبر باید حب و بغض و گرایش‌های حزبی و گروهی را کنار بگذارد و طوری بنویسد که ابهامات مردم برطرف شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان به مساله کمبود آب در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در قضیه کمبود آب خبرنگاران می‌توانستند نظر مردم را  به این نکته جلب کنند که آیا در این زمینه نقص فنی دخیل بوده یا عدم صحیح الگوی مصرف توسط مشترکین.

توکلی تصریح کرد: رسانه‌ها آیینه عملکرد مسئولین هستند، مسئولی که منتقد نداشته باشد بالندگی نخواهد داشت زیرا احساس می‌کند بی‌عیب و نقص است لذا باید نقص‌ها را گفت تا کاستی‌ها برطرف شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)