کد خبر: ۴۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان با اشاره به اهمیت جشنواره جهانی شعر مقاومت گفت: باید برای برگزاری برنامه‌های بزرگ مانند جشنواره شعر مقاومت بیشتر فکر کنیم و در راستای جذب حداکثری جمعیت شرکت کننده در این رویداد قدم برداریم.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت جشنواره جهانی شعر مقاومت گفت: باید برای برگزاری برنامه‌های بزرگ مانند جشنواره شعر مقاومت بیشتر فکر کنیم و در راستای جذب حداکثری جمعیت شرکت کننده در این رویداد قدم برداریم.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار در دویست‌ و چهل و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: شاید شهرداری کرمان برای برگزاری جشنواره شعر مقاومت اطلاع‌رسانی مناسب انجام نداده بود و اگر این برنامه به یک زمان دیگر منتقل می‌شد، بهتر بود.

وی اظهار داشت: جشنواره با این نام و کمیت، جمعیت مناسبی در آیین پایانی آن حضور نداشت؛ ضمن اینکه مسئولان فرهنگ و ارشاد نیز گلایه داشتند که مجوزی از این اداره برای برگزاری جشنواره گرفته نشده بود و محور برنامه‌های فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد است.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری پر شور جشنواره شهر رضوی کرمان در ایام دهه کرامت تاکید کرد: وزن شاعران جشنواره شعر مقاومت بیش از جشنواره شعر رضوی بود، اما تعداد شرکت کنندگان شعر رضوی در آیین اختتامیه بسیار بیشتر بود.

وی در رابطه با ترویج کتابخوانی خاطر نشان کرد: فضاهای کتابخوانی مثل کتابخانه اغلب وجود دارد و باید انگیزه کتابخوانی برای عموم ایجاد کرد.

شهردار کرمان گفت: جشنواره جهانی شعر مقاومت حدود یک سال طول کشید و حجم بزرگی از آثار مکتوب در این جشنواره شرکت کردند که اختتامیه آن به مدت سه روز در کرمان انجام شد.

سعید شعر باف خاطر نشان کرد: ۸۰ شاعر داخل و ۱۰ شاعر خارج کشور در نشست‌های تخصصی شرکت کردند، البته در آیین اختتامیه به دلیل اینکه در ساعات پایانی شب و به صورت تخصصی برگزار شد، تعداد ۱۰۰ نفر شرکت کردند.

تدوین سند نقشه فرهنگی کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نقشه برش فرهنگی استان کرمان در قالب برنامه عملیاتی یک ساله و پنج‌ساله براساس اولویت‌های استان و مشخص کردن نقش دستگاه‌ها طی مدت ۶ ماه تدوین می‌شود.

محسن روحی افزود: نقشه فرهنگی استان کرمان براساس اسناد بالادستی کشور تدوین می‌شود اما یک وجه تمایز با نقشه فرهنگی کشور دارد، زیرا سندهایی که تاکنون تدوین شده کتابخانه‌ای است، اما در برش فرهنگی استان تلاش داریم از موازی‌کاری جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: براساس یک حرکت مهندسی حداکثر پنج اولویت فرهنگی در برش استانی یک ساله مشخص می‌شود و برنامه عملیاتی آن تدوین و سهم هر دستگاه برای رفع نیازهای فرهنگی و اجتماعی مشخص خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: در این برش یک‌ساله سهم و مسائل شهرستان‌های استان نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و هر سال اولویت‌ها مشخص می‌شود تا به هدف بلند مدت و پنج‌ساله سند فرهنگی استان برسیم.

وی بیان کرد: سند فرهنگی استان در صحن شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مطرح شده است که باید تصویب شود.

متوسط امانت سالانه ۹ کتاب در کرمان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: کتابخانه‌ها در سه سال گذشته به دلیل ویروس کرونا با چالش روبرو شدند و فعالیت آنها به ۳۰ درصد ظرفیت کاهش پیدا کرد که با تلاش‌های انجام گرفته هم اکنون به ۸۰ درصد رسیده است.

احمد وفایی افزود: در حال حاضر به جز کتاب‌های چاپی و کتاب‌های صوتی به‌شی از مطالعه به سمت کتاب‌های صوتی رفته است.

وی تصریح کرد: در شهر کرمان بر اساس یک پژوهش انجام شده آمار امانت کتاب ۹ جلد سالانه اعلام شده که که آمار قابل توجهی است.

مدیر کل کتابخانه‌های استان کرمان اظهار داشت: بخشی از فعالیت کتابخوانی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بخش دیگر آن توسط مراکز فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد، مراکز علمی و دانشگاهی و غیر دولتی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کتاب خواندن انگیزه می‌خواهد و اگر نمایشگاه‌های کتاب استانی که تعطیل شده است، مجددا راه‌اندازی شود کتاب بهتر در دسترس خوانندگان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وفایی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه‌ به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان داشتیم و بیش از یک میلیون کتاب به امانت رفته است که آمار قابل توجهی در کشور است.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز گفت: نظام آموزش ما تک بعدی است و اگر فرهنگ آموزشی ما مبتنی بر پرسش و پاسخ باشد، کتابخوانی ما قطعا تقویت خواهد شد.

مهدی بازمانده افزود: باید با اجرای طرح‌های کتابخوانی در سازمان‌ها، فضاهای عمومی مثل پارک‌ها عموم مردم را به کتابخوانی ترویج کنیم.

وی بیان کرد: هر کار فرهنگی متخصص یک بازه سنی است و در انر تشویق به کتابخوانی باید شبکه سازی انجام شود.

در نشست شورای فرهنگ عمومی کرمان حجت‌الاسلام مهدی عربپور، حجت‌الاسلام رسول‌الله وردی و فاطمه شفیعی با رای اعضای شورا به مدت ۲ سال و به عنوان عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان انتخاب شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)