کد خبر: ۴۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در کرمان عنوان کرد:
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در زمان انتخابات فضای جناحی و رویکردهای انتقادی و فضای احساسی تقویت می‌شود، فرماندار نباید با تلاطم سیاسی و جهت‌گیری‌ها دچار تغییر شود و سکان انتخابات جابه‌جایی داشته باشد، فرمانداران در این زمینه مراقب باشند و آرامش سیاسی و اجرای مُر قانون را مدنظر قرار دهند، ما متولی هیچ گروه و جریان سیاسی نیستیم و متعهد به چارچوب قانون و حق‌الناس رای مردم در روز انتخابات هستیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در زمان انتخابات فضای جناحی و رویکردهای انتقادی و فضای احساسی تقویت می‌شود، فرماندار نباید با تلاطم سیاسی و جهت‌گیری‌ها دچار تغییر شود و سکان انتخابات جابه‌جایی داشته باشد، فرمانداران در این زمینه مراقب باشند و آرامش سیاسی و اجرای مُر قانون را مدنظر قرار دهند، ما متولی هیچ گروه و جریان سیاسی نیستیم و متعهد به چارچوب قانون و حق‌الناس رای مردم در روز انتخابات هستیم.
عبدالله مرادی صبح امروز ۲۱ تیرماه در همایش منطقه‌ای آموزشی فرمانداران استان‌های کرمان، یزد و فارس با حضور معاون وزیر کشور گفت: دولت در شرایطی تحویل شد که تحریم خارجی و سخت‌تر از آن تحریم داخلی شرایط حکمرانی و سختی و فشارها را برای جامعه افزایش داده بود.
او افزود: به روایتی بدهی و کسری ۴۵۰هزار میلیارد تومان و راکدی ۳۰۰۰ واحد تولیدی، کمبود کالاهای اساسی و تورم ۵۹ درصدی، وضعیت سرمایه اجتماعی، جامعه را تحت‌ فشار و سختی قرار داد و آثار نامطللوبی در جامعه داشت.
مدیرکل سیاسی وزیر کشور افزود: تحریم‌های داخلی که به ملت وارد کردند، آثار نامطلوبی در عرصه‌های مختلف بر جا گذاشت و در این شرایط تشکیل دولت سیزدهم و حضور آیت‌الله رئیسی ایثار بزرگی بود و همچنان که در شروع دولت، ایثار کرد، در تداوم دولت طی دو سال گذشته هم تقوای سیاسی را ادامه دادند.
او بیان کرد: امروز دولت سیزدهم رها از آن آسیب‌های گذشته تمرکز خود را بر هم‌افزایی و همدلی میان قوا و خدمت به مردم و حل مشکلات مردم گذاشته است. اما منکر کاستی‌ها و ضعف‌ها نیستیم.
مرادی بیان کرد: همچنان که دولت، آرامش سیاسی را ایجاد کرد، در عرصه اجتماعی و اقتصادی هم با تلاش شبانه‌روزی، رشد تولید مشکلات و موتور محرکه تورم و ناترازی‌ها در حوزه‌های زیرساختی متوقف شده و در سراشیبی قرار گرفته است.
او با تاکید بر آنکه مهمترین ویژگی رفتاری دولت تقوای سیاسی و خدمت است که در انتخابات باید تجلی همین رویکرد باشد، تصریح کرد: چهار مؤلفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت جدا از هم نیست و پیوستگی معنایی و اجرایی با یکدیگر دارند و همه ما وظیفه داریم در سطوح مختلف و در قالب همان منظومه نسبت به تحقق آن تلاش کنیم.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور از مشارکت سخن به میان آورد و تصریح کرد: همه ما نسبت باید به مساله مشارکت دغدغه جدی داشته باشیم هرچند سیاه نمایی در مواضع و رویکردهای ناصحیح از سوی برخی جریانات سیاسی ضدانقلاب و رسانه‌های خارجی در حوزه مشارکت وجود دارد اما آنچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد وضعیت مشارکت وضعیتی مشابه دوره‌های قبل خواهد بود و باید برای حداکثری‌تر کردن انتخابات هدف‌گذاری کنیم.
او تصریح کرد: مهمترین بعد سرمایه اجتماعی به مساله مشارکت برمی‌گردد و باید بازآفرینی سرمایه اجتماعی داشته باشیم و امید و اعتماد و هنجارهای اجتماعی و پیوستگی روابط اجتماعی را تقویت کنیم.
مرادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آیین ارتحال امام خمینی (ره) بر دو مقوله ایمان و امید تاکید کردند گفت: تسهیل و زمینه‌سازی برگزاری انتخابات پرشور از وظایف قانونی ماست و در این چارچوب قانونی وظیفه داریم زمینه را برای حضورهمه اقشار؛ تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی فراهم کنیم.
وی بسترسازی برای مشارکت حداکثری را از وظایف قانونی فرمانداران دانست و بیان کرد: دو رویکرد منفی گفتمان تحریم یا گفتمان رفراندوم در فضای سیاسی کشور مشاهده می‌کنیم. بخشی از جریانات سیاسی داخلی حتی صحبت از تحریم انتخابات می‌زنند و بعضا برای نظام شرط می‌گذارند و حضور خودشان را مشروط می‌کنند و بعضی گروه های سیاسی هم رفراندوم را مطرح می‌کنند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه آنچه به مردم سالاری دینی کمک می کند، صندوق رای است، افزود: اگر به دنبال تغییر و تحول و اصلاح و بهتر شدن وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستید مسیر آن صندوق رای است و نظام جمهوری اسلامی این صندوق را در بطن خود قرار داده است و کسی که با صندوق رای قهر کند فرصت خود را در تعیین سرنوشت خود از بین می‌برد.
او با یادآوری انتخابات اخیر ترکیه در ادامه با بیان این مطلب که کسانی که ترکیه را مثال می‌زنند به ملت ایران بدهکار هستند، اظهار کرد: مشارکت ۸۵ درصد ملت ایران در ۸۸ را با بهانه‌جویی، کینه ورزی و ندید گرفتن منافع ملی و ارزش‌ها و امنیت ملی زیرسوال بردند و امروز مرثیه ترکیه را بر فضای کشور می‌خوانند.
مرادی افزود: تحریم‌ ها هم از روزی آغاز شد که فتنه ۸۸ در کشور کلید خورد، سلامت رای و انتخابات را زیرسؤال بردند و به فرموده مقام معظم رهبری بزرگترین جرمی که اتفاق افتاد همین بود. ما مطالبه ‌گر هستیم و افرادی که جرایم بزرگ سیاسی را انجام دادند نمی‌توانند، داعیه‌دار مسئله مشارکت باشند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: فرمانداران باید جمع میان میز و میدان باشند، فرمانداران جهادی و انقلابی در میدان‌های مردمی و برای رفع مشکلات در کف اجتماع حضور داشته باشند و پشت میز مدیریتی تدبیر امور را انجام دهند.
او با تاکید بر اینکه در دفتر فرمانداران باید به روی همه گروه‌های سیاسی باید باز باشد، خطاب به مدیران اجرایی گفت: با مردم همدلانه صحبت کنید، باید در گفتگو با مردم اگر خدمات و زحمات را می‌گوییم و درباره ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز با جامعه شفاف صحبت کنیم و همه جا تلفیقی از کارآمدی و ناکارآمدی‌هاست و با این روش گره‌های ذهنی برخی باز می‌شود و بدانید اگر شفاف با مردم صحبت کنید از آسیب‌های آینده جلوگیری می‌شود.
مرادی تاکید کرد: با مردم همدلانه صحبت کنید، گاهی فکر می ‌کنیم اگر ضعف‌ها را نگوییم، این نقطه‌ قوت است، در صورتی که باید در گفت‌وگوی با مردم صادق باشیم و علاوه بر بیان نقاط قوت و موفقیت‌ها باید خدمات دولت را هم شفاف بگوییم.
مرادی با تاکید برآنکه وظیفه ذاتی فرمانداران این است که جامعه احساس کند، فرماندار، تلفیقی از میز و میدان است، بیان کرد: مسایلی بعضا کوچک در شهرستان‌ها داریم که مردم را ناراضی می‌کند که حل آنها هزینه‌بر نیست با حل آنها رضایت آفرینی در جامعه ایجاد می‌کنید لذا کارهای کوچک رضایت‌آفرین در جامعه انجام دهید و از همین امروز آغاز کنید و کمپین حل مسئله راه‌اندازی کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)