کد خبر: ۴۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مسئول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان کرمان:
مسئول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: همه جناح‌های سیاسی که در چارچوب قانون کار می‌کنند، در رقابت جا دارند و طبق اصول و قواعد شرع و قانون در مقابل کسانی که شرایط را ندارند، می‌ایستیم و در چارچوب قانون عمل خواهیم کرد.

مسئول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: همه جناح‌های سیاسی که در چارچوب قانون کار می‌کنند، در رقابت جا دارند و طبق اصول و قواعد شرع و قانون در مقابل کسانی که شرایط را ندارند، می‌ایستیم و در چارچوب قانون عمل خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، منصور ذوالعلی امروز ۲۵ تیرماه در نشست خبری با اشاره به چگونگی تشکیل شورای نگهبان و سالروز آن در  ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹ و اهمیت آن به عنوان یکی از نهادهای مهم و اثرگذار انقلاب اسلامی گفت: دستورات قانون اساسی بدون تائید شورای نگهبان قابلیت اجرا ندارد.

وی اظهار کرد: نظارت بر قوانین، تفسیر قانون در موارد لزوم و نظارت بر انتخابات سه وظیفه اصلی و مهم شورای نگهبان است.

ذوالعلی گفت: شورای نگهبان به عنوان عالی‌ترین مرجع نظارتی، همیشه مدنظر دشمنان برای نفوذ و خارج کردن از مسیر اصلی بوده و همواره به این نهاد هجمه وارد کردند.

وی بیان کرد: در بیش از چهار دهه عمر انقلاب، شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها، رعایت حق‌الناس و ارائه بهترین‌ها به مردم برای رای دادن سربلند بوده است.

مسئول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: دفاتر استانی به عنوان بازوی اجرایی و مشورتی شورای کشور کار می‌کنند و در تایید صلاحیت و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و شورای اسلامی فعالیت دارند و نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با ما نیست.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان این دفاتر فعال هستند، گفت: در مقابل هرکس که بخواهد خارج از چارچوب کاری و وظیفه شورای نگهبان اعمال نظر کند، با قاطعیت ایستادگی می‌کنیم زیرا یکی از اصول شورای نگهبان استقلال است و به هیچکدام از قوا از نظر ساختار، نیروی انسانی و مالی وصل نیست؛ البته در اجرای انتخابات تعامل داریم.

ذوالعلی در ادامه با اشاره به انتخابات سال جاری اظهار کرد: اصلاح موادی از قانون انتخابات در دستور کار ماه‌های اخیر مجلس و شورای نگهبان بوده و کار انتخابات آغاز شده و مواد ضروری در اصلاح مد نظر است که بسیاری از مشکلات قبلی را رفع می‌کند.

وی افزود: در استان کرمان اعضای هیات نظارت بر انتخابات در هفته اول مردادماه برای بررسی و صدور حکم به تهران معرفی خواهد شد.

مسئول دفتر هیات نظارت شورای نگهبان استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان ناظرین فعالِ ثبت شده در شبکه ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر هستند که پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند. ۱۰ هزار و ۳۰۲ نفر از این افراد در انتخابات ۱۴۰۰ درگیر بوده‌اند.

وی اظهار کرد: ۷۵ درصد از ناظرین آقا و مابقی خانم هستند. آمادگی شبکه با آموزش و برگزاری نشست‌ها در طول سال انجام و پالایش مستمر و مداوم برای جایگزینی افراد جدید، جوان، با انگیزه و انقلابی انجام می‌شود و تابع دستورات کشوری هستیم.

ذوالعلی با بیان اینکه در انتخابات امسال حتما نیاز به جوان‌گرایی داریم و اینکه برای تائید صلاحیت نگاه علمی، منطقی و به دور از تنگ نظری باشد، تصریح کرد: همه جناح‌های سیاسی که در چارچوب قانون کار می‌کنند، در رقابت جا دارند و طبق اصول و قواعد شرع و قانون در مقابل کسانی که شرایط را ندارند، می‌ایستیم و در چارچوب قانون عمل خواهیم کرد.

مسئول دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان با اشاره به هجمه‌ها به شورای نگهبان در بحث تایید صلاحیت‌ها عنوان کرد: هیچ منعی برای تفکر و نگاه سیاسی که در چارچوب قانون اساسی فعالیت دارد، وجود ندارد و فعالیت در این شکل مجاز است و امکان ثبت‌نام در انتخابات میسر است اما اینکه نگاه براندازانه و ضد ولایت فقیه و قانون اساسی، ضد اسلامیت و ضد جمهوریت نظام باشد، از اصول پایین نخواهیم آمد.

وی با اشاره به آسیب شناسی از انتخابات دوره‌های قبل خاطرنشان کرد: تلاش بر این بوده که نقاط ضعف رفع شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)