کد خبر: ۴۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
بررسی روند بازار خودرو در طول ۴ ماه گذشته، از ریزش قیمت‌ها حکایت دارد؛ مسیری که منجر به کاهش شدید قیمت خودرو در بازار شده است.

بررسی روند بازار خودرو در طول ۴ ماه گذشته، از ریزش قیمت‌ها حکایت دارد؛ مسیری که منجر به کاهش شدید قیمت خودرو در بازار شده است.

به گزارش خبرآنلاین، فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند که با وجود کاهش قیمت‌ها، اما در بازار خریداری وجود ندارد.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران درخصوص وضعیت فعلی بازار می‌گوید: بازار خودرو در رکود کامل است، مشتری کمتر مراجعه می‌کند و معاملات تقریبا صفر است.

وی در مورد دلایل رکود بازار خودرو عنوان می‌کند: در روزهای گذشته با توجه به اینکه بحث واردات خودروهای نو و کارکرده داغ است، خیلی‌ها منتظر تاثیرات این طرح هستند.

موتمنی درباره تاثیر واردات خودروهای خارجی نو و کارکرده بر بازار خودروهای داخلی عنوان می‌کند: زمانی که واردات خودرو انجام شود، تاثیر خود را بر خودروهای داخلی هم خواهد گذاشت. به این صورت که ابتدا روی خودروهای مونتاژی تاثیر می‌گذارد، برای مثال خودروهای مونتاژی که در حال حاضر در بازار ۵۰ هزار دلار فاکتور و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب فروخته می‌شوند زمانی که واردات آزاد شود حتی اگر قیمت مصوب آنها هم پایین نیاید به صورت اتوماتیک‌وار در بازار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان زیر قیمت فروخته می‌شوند.

در این شرایط، آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدای امسال تاکنون قیمت پراید ۱۵۱ در حدود ۳۰ میلیون تومان ارزان شده است. این خودرو در حال حاضر ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. اگرچه این خودرو در ۲۱ فروردین ماه تا حد ۳۲۰ میلیون تومان هم بالا رفت و اگر بخواهیم قیمت‌ها را با این تاریخ مقایسه کنیم، پراید ۱۵۱ تاکنون در حدود ۶۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است.

پژو۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز از ابتدای سال تاکنون کاهش ۱۲۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار ۵۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت پژو۲۰۶ MC اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز از ۹۵۰ میلیون تومان در ابتدای سال، به ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است. این خودرو یعنی تاکنون ۲۲۵ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است.

در این میان، پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ از ابتدای سال تاکنون ۱۰۵ تومان کاهش قیمت داشته و قیمت آن از ۷۱۰ میلیون تومان به ۶۰۵ میلیون تومان تغییر کرده است.

تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ از ۹۴۰ میلیون تومان در ابتدای سال به ۷۸۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. این خودرو یعنی ۱۶۰ میلیون تومان ارزان شده است.

تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مول ۱۴۰۱ هم در طول این ۴ ماه ۳۰ میلیون ارزان شده و در بازار ۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

اما دناپلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۲ در طول ۴ ماه گذشته ۱۹۰ میلیون تومان ریخته است و در بازار ۸۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۱ در حال حاضر در بازار ۴۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو از ابتدای سال تاکنون ۱۲۵ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر حای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)