کد خبر: ۴۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر فعال سیاسی کنار بنشیند و بگوید در خانه می‌مانم و به صحنه رقابت نمی‌آیم، هم جریان فکری‌اش از بین می‌رود و هم متهم به این می‌شود که در شرایط سخت کشور حاضر به مشارکت نشده است.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر فعال سیاسی کنار بنشیند و بگوید در خانه می‌مانم و به صحنه رقابت نمی‌آیم، هم جریان فکری‌اش از بین می‌رود و هم متهم به این می‌شود که در شرایط سخت کشور حاضر به مشارکت نشده است.

به گزارش منیبان، با نزدیک‌شدن به فصل ثبت‌‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و فضای راکد سیاسی کشور، این پرسش مطرح است که اصلاح‌طلبان بهتر است حضور جدی در انتخابات داشته باشند یا خیر؟

محسن علیجانی‌ زمانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این رابطه گفت: من به عنوان یک شخص اصلاح‌طلب می‌گویم، باید به دلایل مختلفی در انتخابات شرکت کرد. الان شرایط مدیریت و اجرایی کشور یکدست شده و این خوب نیست. به نظر من باید نظرات دیگران هم گفته شود. پس شایسته است که جناح‌های سیاسی وارد صحنه شوند و نظرات‌شان را به اطلاع مردم برسانند این کار هم باعث بالندگی جریان‌ها از جمله جریان اصلاحات می‌شود و هم به کشور و مردم کمک خواهد کرد.

او افزود: در حال حاضر شرایط کشور به گونه‌ای است که اگر یک جریان و اندیشه سیاسی کلاً وارد انتخابات نشود معنایش این است که به فشارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که به کشور وارد می‌شود تن داده و به ادامه آن، کمک کرده‌اند. به نوعی مثل رای ممتنع فرد در مجلس می‌ماند. رای ممتنع همیشه به رای مخالف کمک می‌کند.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: عدم‌ حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، یعنی کمک به سخت‌تر شدن شرایط چه در داخل و چه کسانی که از بیرون به کشور فشار می‌آورند. حال به دلیل یکدست‌ شدنی که شاهد آن هستیم حضورمان می‌تواند تغییراتی را در ساختار تصمیم‌گیری کشور ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: در شرایطی که مردم در فشار هستند، یک فرد فعال سیاسی نمی‌تواند نسبت به اوضاع بی‌تفاوت باشد و باید حضور جدی در عرصه رقابت داشته باشد و صلاح است مثل گذشته نظرش را در اختیار مردم بگذارد. نمونه این موضوع مجلس دهم است که می‌توان از دستاوردهای فراکسیون امید دفاع کرد؛ مثل موضوع برجام و اف ای تی اف و... من معتقدم که ما اصلاح‌طلبان باید محکم در صحنه حضور داشته باشیم، چون در زمانی که کشور در فشار اقتصادی است یا نیاز به مشارکت بیشتر دارد، اگر شما به عنوان یک جریان شرکت نکنید به کسانی که می‌خواهند به کشور فشار بیاورند یاری رسانده‌اید.

علیجانی‌ زمانی یادآور شد: اصلاح‌ طلبان نتوانستند به طور مثال در انتخابات‌های مجلس یازدهم و ریاست‌ جمهوری سیزدهم تغییراتی را ایجاد کنند و حتی موفق به تصاحب کرسی‌های حداقلی در انتخابات مجلس در سال 98 هم نشدند، ولی الان فضا تا حدی برای اصلاح‌طلبان آماده است. هرچند اصولگرایان حاکم بر مدیریت کشور در این سال‌ها، تلاش‌هایی داشتند اما خروجی مثبت و شایانی را تاکنون از آن‌ها ندیدیم. همین موضوع دلیلی بر آماده بودن فضا برای اصلاح‌طلبان در انتخابات پیشرو است.

او گفت: من معتقدم اصلاح‌طلبان همیشه باید در رقابت سیاسی حضور داشته باشند و اگر بستر مناسب نبود تلاش برای موفقیت و به دست آوردن حداقل‌ها کنند. حال عده‌ای ثبت‌نام می‌کنند و به خاطر محدودیت‌ها و ضوابط قانونی و مشکلاتی ردصلاحیت می‌شوند ولی نفس حضور مهم است. نمی‌شود به طور مثال یک لیست 30 نفره برای تهران آماده کرد و به نهادها گفت اگر تایید کردید ما می‌آییم. برای دستگاه‌های قانونی و نظارتی، چنین شرط و شروطی نمی‌توان گذاشت و در سال‌های گذشته هم هیچ موقع چنین کاری انجام نشده است؛ البته که رایزنی‌ها و پیگیری‌ها از طریق شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌تواند موثر باشد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم افزود: اگر فعال سیاسی کنار بنشیند و بگوید در خانه می‌مانم و به صحنه رقابت نمی‌آیم، هم جریان فکری‌اش از بین می‌رود و هم متهم به این می‌شود که در شرایط سخت کشور حاضر به مشارکت نشده است. به نظر من اگر اصلاح‌طلبان شانس پیروزی هم نداشته باشند ولی باید از این فرصت و تریبون استفاده کنند. یکدست‌ شدن حاکمیت منجر به خروجی لازم و رضایت‌مندی مردم نمی‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)