کد خبر: ۴۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان مطرح کرد:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه خواص مردود در کربلا و عاشورا که تعدادشان کم نیست، امتحان خوبی پس ندادند گفت: آیا در آشوب‌ها و توطئه و فتنه سیاهی که سال گذشته کشور را گرفت، خواص جامعه که نفوذ اجتماعی دارند و خود را از خانواده انقلاب و انقلابی می‌دانند در رکاب امام جامعه درست حرکت کردند؟ پس ما باید خواص عاشورا را با خواص زمان خودمان کاملاً تطبیق بدهیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه خواص مردود در کربلا و عاشورا که تعدادشان کم نیست، امتحان خوبی پس ندادند گفت: آیا در آشوب‌ها و توطئه و فتنه سیاهی که سال گذشته کشور را گرفت، خواص جامعه که نفوذ اجتماعی دارند و خود را از خانواده انقلاب و انقلابی می‌دانند در رکاب امام جامعه درست حرکت کردند؟ پس ما باید خواص عاشورا را با خواص زمان خودمان کاملاً تطبیق بدهیم.
به گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با دعوت همه به رعایت تقوای الهی و با تسلیت عاشورای حسینی علیه السلام اظهار کرد: یکی از درس‌هایی که از نهضت حسینی و قیام سیدالشهدا می‌گیریم، این است که امام در جامعه و خط امامت به دنبال خط رسالت و نبوت، باید حجت را بر همه انسان‌ها تمام کند و باید امام جامعه برای هدایت فرد فرد انسان‌ها تلاش کند و تمام ظرفیت خود را به کار بگیرد تا انسان و جامعه انسانی مورد هدایت واقع شود.
وی افزود: امام حسین علیه السلام در سه سطح با جامعه هدف خود سخن گفته که سطح اول خطاب او به انسانیت است و با هر انسان با هر عقیده و نگرشی سخن گفته و وجدان بیدار انسانیت مورد خطاب اوست.
علیدادی سلیمانی با بیان اینکه سطح دوم خطاب متوجه جامعه اسلامی است؛ کسانی که اهل نماز، مسجد و محراب هستند و ادعای اسلامی و دیانت دارند، تصریح کرد: بخش سوم خطاب حضرت متوجه خواص جامعه است که هم خود تحلیل دارند و هم جامعه باید از تحلیل آن‌ها استفاده کند.
امام جمعه کرمان گفت: خواص کسانی هستند که فهم و درک مناسب داشته و از بقیه جلوتر هستند. حوادث را درک می‌کنند و پشت صحنه حوادث را می‌دانند. خواص دایره نفوذ بیشتری دارند و وقتی ارشاد شدند و تحلیل درست داشته و پای آن بایستند؛ می‌توانند جامعه را به آن سمت حرکت دهند.
وی با بیان اینکه تاریخ پُر است از خواصی که یا دچار کج فهمی شدند و تحلیل درست نداشتند و یا تحلیل درست داشتند، اما حرکت درستی انجام ندادند، افزود: خواص با شناخت صحنه نبرد باید به موقع در خط مقدم حاضر شوند و باید همه شوکت و جلال، آبرو و مال و جان خود را در روز خطر در طبق اخلاص بگذارند و خواص، مسئول و موظف به استفاده از آن هیبتی هستند که خداوند به آنان داده است.
علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه خواص باید از حق و حقانیت دفاع کنند ولو آبروی آن‌ها آسیب ببیند، زیرا باید هزینه خاص شدن را پرداخت کنند، گفت: سئوال مهم این است در کربلا آیا این جماعت به وظیفه خود عمل کردند؟ اگر مشاهیر و خواص جامعه اسلامی به خصوص در شهر‌های دینی و مذهبی در رکاب حسین علیه السلام قرار می‌گرفتند همین اتفاقات رقم می‌خورد؟
نماینده، ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: خواص مردود در کربلا و عاشورا که تعدادشان کم نیست، امتحان خوبی پس ندادند در حالیکه خواسته‌های حضرت از خواص در خطبه‌های ایشان منعکس است لذا از بزرگترین درس‌ها این است خواص جامعه باید در بحران‌ها و سختی‌ها به داد حق برسند.
وی اظهار کرد: امام راحل هم قبل از انقلاب فرمودند «ای علما و حوزه‌های علمیه به داد اسلام برسید» و سئوال این است آیا در آشوب‌ها و توطئه و فتنه سیاهی که سال گذشته کشور را گرفت، خواص جامعه که نفوذ اجتماعی دارند و خود را از خانواده انقلاب و انقلابی می‌دانند در رکاب امام جامعه درست حرکت کردند؟ پس ما باید خواص عاشورا را با خواص زمان خودمان کاملاً تطبیق بدهیم.
علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز گفت: مجلس امام حسین علیه السلام سه هدف مهم را تعقیب می‌کند که نخست اول خود حضور در مجلس ماتم و عزای حسین علیه السلام است و گریه بر سیدالشهدا، گریه مکتبی و دفاع از ارزش‌ها و مظلوم کربلاست که خود را فدای ارزش‌ها و دین کرد.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: شناخت واقعی حادثه کربلا هدف دوم مجالس حسینی است؛ اینکه پشت صحنه حادثه را دانستن و نقش هر کسی را فهمیدن و عوامل آن را برجسته کردن تا در زندگی ما کربلای دوم و سوم تکرار نشود و اینکه به خاطر نداشتن بصیرت، در اردوگاه مقابل حسین علیه السلام قرار نگیریم.
وی با اشاره به اینکه هدف سوم تربیت دینی است، تصریح کرد: باید در این محافل و مجالس و در مدرسه حسین علیه السلام تربیت دینی و اسلامی در مکتب اهل بیت را یاد بگیریم که سخنرانان، مداحان و بانیان مجالس در هر سه بخش نقش برجسته‌ای دارند.

آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)