کد خبر: ۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در جمع تشکل‌های دانشجویی حضور یافت
رزم حسینی گفت: در دولت تدبیر و امید و در قالب طرح نظام تحول سلامت همه شهروندان ایرانی تحت پوشش بیمه قرار دارند و به صورت رایگان مردم می توانند دفترچه بیمه سلامت را دریافت نمایند.این نشان دهنده آن است که دولت می خواهد برای این مردم به دور از هرگونه کار و فعالیت سیاسی کاری انجام دهد.
استاندار کرمان گفت: ادبیات من دفاع مقدسی است و سیاسی کاری، محافظه کاری و چاپلوسی یاد نگرفته ام که اینها آفت کشور ما و موجب مشکلات کنونی شده است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی" شامگاه یکشنبه 16 آذرماه در نشست با تشکل ها و بسیج دانشجویی دانشگاه های کرمان اظهار کرد: جوانان ما در دفاع مقدس با دست خالی اما با اراده آهنین از انقلاب و کشور خود دفاع کردند و آسایش امروز کشور مرهون دفاع این جوانان است.

وی افزود: در دولت یازدهم که اعتدال نامگذاری شده، برای رعایت اعتدال باید سختی ها و مشکلات مسیر را حل کنیم و دولت سعی کرده با همه وجود تا جایی که امکان دارد در راه رسیدن به امت وسط تلاش کند.

رزم حسینی تصریح کرد: در مدت یکساله عمر دولت یازدهم؛ رییس جمهور به دنبال اجرای شعار اعتدال در کشوربوده است که البته کار سختی است و اینکه نگاه دولت بر فراجناحی و استفاده از همه ظرفیت ها و گروه های سیاسی معتقد به نظام است، کار بسیار ارزشمندی می باشد.

وی بیان کرد: با این نگاه به استان کرمان آمده ایم که کاری برای این مردم انجام دهیم و به دلایل بی شمار معتقد هستیم به دنبال تعالی بخشیدن جامعه اسلامی در همه حوزه های هستیم. به استانداری به عنوان مقام نگاه نکردیم، چرا عمر خود را در پست دولتی تلف کنیم و کار نکنیم.

به دنبال آرامش سیاسی هستیم

استاندار کرمان اظهار کرد: مستکبران نگذاشته اند که کشورما به نقش واقعی خود در منطقه و دنیا برسد و دولت قصد دارد از همه ظرفیت ها برای رسیدن کشور به توسعه‌ای در خور این ملت استفاده کند و یکی از این گزینه ها آرامش سیاسی است و عقلانیت سیاسی این است که نظرات مختلف بیان شود.

وی افزود: دولت طرح هایی را اجرا کرد و از جمله می توان به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و کمتر افراد بی بضاعتی هستند که دغدغه درمان را دارد و با کمترین هزینه می توانند درمان شوند.

رزم حسینی گفت: در دولت تدبیر و امید و در قالب طرح نظام تحول سلامت همه شهروندان ایرانی تحت پوشش بیمه قرار دارند و به صورت رایگان مردم می توانند دفترچه بیمه سلامت را دریافت نمایند.این نشان دهنده آن است که دولت می خواهد برای این مردم به دور از هرگونه کار و فعالیت سیاسی کاری انجام دهد.

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: در حوزه اقتصاد نیز دولت یازدهم تورم 40 درصد را به 19 درصدی رسانده است که به نوبه خودش کار بسیار بزرگی برای دولت تدبیر و امیدر در زمینه اقتصاد کشور بوده است.اگرچه این مقدار هم زیاد است و دولت می‌توانست مسئولیت‌نشناسی از خود به خرج دهد و پایه پولی را جابه‌جا کند و عده‌ای را به عنوان رونق اقتصادی مشغول کند، اما این کار را نکرد.

رزم حسینی با اشاره به چاق بودن ساختار اداری کشور بیان کرد: با ساختار کنونی امکان توسعه و پیشرفت فزاینده برای کشور نمی توان متصور شد زیرا ساختار اداری کشور قطور شده است و در 100 سال دیوان سالاری کشور، بر استخدام‌های دولتی افزایش و به نیروهای کم کار دولت افزوده شده است.

وی با اشاره به تغییر مدیران در استان کرمان افزود: چرا باید در کشور 25 درصد بیکار داشته باشیم، آیا شهدایی که برای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس جان خود را نثار کردند آرزوی این را داشتند که بگوییم اصولگرا بوده‌اند یا اصلاح طلب؟ یا چپی بوده‌اند یا راستی؟

استاندار کرمان تصریح کرد: آیا برای دفاع از اسلام و توسعه و پیشرفت باید چپ و راست داشته باشیم و یا برای تعالی بخشیدن مردم باید ولایی و ضدولایی داشته باشیم؟ این تخم کینه ای است که عده ای در بین مردم پاشاندند و جمع دانشجویی که باید رسالت شهدا و راه رهبری و نظام را دنبال کند را به این شعارها دل خوش کرده اند.

رزم حسینی تصریح کرد: بیش از 250 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده ایم که کشور عقب افتاده ای نداشته باشیم و آیا باید کارنامه این باشد که کدام جنبش برای استضعاف زدایی و کارآفرینی ایجاد شده است؟

چرا عده‌ای ما را سرگرم گروه ها و جناح های سیاسی کرده‌اند ؟

وی با بیان اینکه چرا عده‌ای ما را سرگرم این گروه ها و جناح های سیاسی کرده اند و دانشجو باید خطی بوده و سیاسی کاری به خرج دهد؟ افزود: برای این انقلاب کرده ایم که آمارهای نگران کننده فساد را در جامعه نداشته باشیم، باید در منطقه از هر لحاظی رتبه اول را داشته باشیم و تمام تعالی اقتصاد مقاومتی همین بحث هاست و دانشجویان نباید بی تفاوت باشند.

استاندار کرمان ادامه داد: یکی از حرف های مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان این بود که ساختار اداری کشور ما اجازه توسعه نمی دهد و مدیریت جهادی با این ساختار امکان پذیر نیست.

رزم حسینی ادامه داد: در استان کرمان جهت افزایش اختیارات و هم افزایی و همچنین برای توسعه و رفع بیکاری جامعه، مدل توسعه اقتصادی را در استان تعریف کرده ایم.

وی افزود: آموزه های اسلام مملو از تاکید بر انجام کارهای اقتصادی است و معتقدیم که با تقویت اقتصاد کشور، می توان فرهنگ را تقویت کرد و زمانی که جامعه بیکار باشد، نمی توانیم از آن انتظاری نیز داشته باشیم.

جهاد اقتصادی ضروری ترین نیاز کشور

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: از دانشجویان می خواهیم که به مسائل کشور و به ویژه استان بی تفاوت نبوده، جلو بیایید، کار نو انجام داده و به دانشگاه های کشور بگوییم دانشجوی مبارزه با فقر و محرومیت هستیم و می خواهیم در جهاد اقتصادی شرکت کنیم که ضروری ترین نیاز کشور است.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید دست به دست هم داده و استان و کشور را بسازیم اظهار کرد: در فرهنگ دغدغه کم نداریم و در شورای فرهنگ عمومی استان تمام این دغدغه ها را اعلام کرده ایم. متاسفانه 18 بنگاه فرهنگی در استان موازی کاری می کنند و در همین راستا مثلث توسعه فرهنگی را تعریف کردیم.

رزم حسینی افزود: کشوری که نیاز به سرمایه نقد دارد، خط بازی چه دردیش را درمان می کند؟آیا اینکه بگویید، مرگ بر فلانی و زنده‌ باد فلانی درست است و ‌چه چیزی را برطرف می‌کند،  35 سال از نظام می گذرد اما باید بگوییم کارنامه درخشانی در بعضی از زمینه ها نداشته ایم و معتقدیم باید کار و تلاش بیشتری انجام دهیم.

دانشجو باید کارآفرین باشد

وی با بیان این پرسش که چرا دانشجویان ما به دنبال کار دولتی هستند اظهار کرد: دانشجو باید کارآفرین باشد.5 برابر نیروی انسانی مازاد در استانداری کرمان داریم و اگر اختیار داشتم از 1600 نفر کارمندان استانداری؛ تنها 300 نفر را نگه می داشتم.

استاندار کرمان گفت: اقتصاد مقاومتی اگر اجرا شود، باید این مسائل را از بین برده و اقتصاد را مردمی کند. باید دولت را کوچک و مردم را بزرگ کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: مردم ما همه ولایتمدار هستند و هر کسی که یک آجر بر آبادانی استان بگذارد به مردم خدمت کرده است، ولایتمدار است و نباید از ولایتمدار دفاع بد کرده زیرا شهدا این امر را نمی پسندند.

مقام عالی دولت در استان کرمان گفت: کارهای مانده زیادی در استان و کشور داریم و باید کاری نو انجام دهیم و اگر به استان اختیار بدهند، تحول ایجاد کرده و با کارآفرینی، خراج مرکز را می دهیم.

وی ادامه داد: ادبیات من دفاع مقدسی است و سیاسی کاری، محافظه کاری و چاپلوسی یاد نگرفته ام که اینها آفت کشور ما و موجب مشکلات است.

رزم حسینی گفت: اعلام کردیم که می خواهیم با مشارکت نخبگان و جوانان دولت مجازی را در کرمان راه اندازی کنیم و معتقدیم که باید دانشجویان پای کار بیایند. این آمادگی را داریم که آموزش کارآفرینی، پرداخت وام خوداشتغال اجرا و دولت مجازی را فعال کنیم که دانشجوها در اداره استان همکاری کنند.

تا کی می خواهیم دست روی دست گذاشته و ایراد بگیریم؟

وی با اشاره به اینکه همت کار کم و جهاد اقتصادی سخت است، افزود: چرا در انجام کارها مشارکت نمی کنیم، تا کی می خواهیم دست روی دست گذاشته و ایراد بگیریم؟

رزم حسینی تصریح کرد: باید دانشگاه و صنعت را به هم وصل کرده و از حوزه کارآفرینی می توانیم کارها را جلو ببریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه دولت شیشه ای را راه اندازی کرده ایم زیرا نمی خواهیم دروغ بگوییم اظهار کرد: در دفاع مقدس مهندسان، روحانیون و ... گفتمان حریت و آزادگی در دفاع مقدس حاکم بود اما امروز حریت سازمانی وجود ندارد، چرا نباید در سازمان اداری ما حریت باشد و شکوفایی را شاهد باشیم؟

وی با بیان اینکه با تک صدایی و از میدان بیرون کردن یکدیگر کاری صورت نمی گیرد اظهار کرد: با مدیریت دولتی نمی تواند کشور را اداره و شهرها را آباد کرد و باید کارها را به بخش دولتی واگذار کند.

رزم حسینی با بیان اینکه آمار فزاینده کمیته امداد افتخار نیست اظهار کرد: چرا با وجود ظرفیت های عظیم در شهرها، باید افراد معتاد و فقیر وجود داشته باشد؟

مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: خلق ثروت هنر است و اگر بتوانیم به مردم آموزش دهیم مطوئن باشید همین مردم کارهای فرهنگی بزرگی را انجام خواهند کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه رسالت سنگینی بر دوشمان است تصریح کرد: چرا نباید فرماندهان جهاد اقتصادی داشته باشیم؟ باید برای خدا کار کرده و همه در مجاهدت اقتصادی فعال شوند و باید برای خدمت به مردم وقت بگذاریم.

وی گفت: آمادگی داریم هر کسی در راه تعالی بخشیدن به مردم گام بردارد را کمک کنیم، دستش را می بوسیم و برای سرمایه گذاران در استان کرمان فرش قرمز پهن کرده ایم.

استاندار کرمان تصریح کرد: باید ثابت کنیم که می توانیم کشوری پیشرفته با حفظ ارزش های اسلامی داشته باشیم و فضا را برای کار و تلاش باز کنیم که نیاز روز ماست.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
1
2
ممنون از توجه استاندار به تشکل های دانشجویی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
چرا نبین نمی کنید این حرفها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)