کد خبر: ۵۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان با بیان اینکه احزاب و جریان‌های سیاسی باید تلاش کنند تا انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری در کشور برگزار شود، گفت: انتخابات فصل آزمون خواص و جریان‌های سیاسی است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه احزاب و جریان‌های سیاسی باید تلاش کنند تا انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری در کشور برگزار شود، گفت: انتخابات فصل آزمون خواص و جریان‌های سیاسی است.
به گزارش گفتارنو به نقل از تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: به دستورات الهی پایبند باشیم و تلاش کنیم تا جامعه ایمانی در مسیر تقوای الهی قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه امام علی علیه السلام در اهمیت و جایگاه تقوا در جامعه فرمود «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، چرا که ترک آن بازتاب بدی داشته و بدی‌ها و اشرار را بر جامعه حاکم می‌کند»، گفت: بعد از پیامبر (ص) در فاصله‌ای که امر به معروف در جامعه ترک شد، جامعه اسلامی به سمت سقوط رفت و اشراری مانند بنی‌امیه و بنی‌عباس بر آن حاکم شدند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر فردی در هر نگاه و عقیده‌ای انسان است و وجدان دارد و باید با تقوا به حوادث و اتفاقات بنگرد و تصمیم بگیرد، افزود: این گونه نیست که هر که ثروت دارد و یا باسواد است از خواص جامعه است، هستند افرادی که پول و ثروت و منصب دارند، اما تحلیل درستی از وقایع روز جامعه ندارند.
وی با بیان اینکه خواص جامعه دو بخش هستند که بخشی از آنها در جبهه حق و بخشی در جبهه باطل قرار دارند، ادامه داد: گروهی از خواص تلاش می‌کنند تا حق را به زیر کشیده و تخریب کنند که خواص باطل هستند و در تمام جوامع خواص باطل وجود دارد.
علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه جماعتی از خواص جامعه، خواص حق هستند که در خط اولیای خدا قرار می‌گیرند و مردم با بصیرت و آگاهی باید به این مسیر دعوت شده و به این سمت حرکت کنند، بیان کرد: در انقلاب اسلامی که برگرفته از نهضت حسینی است نیز خواص باطلی وجود داشت که تمام تلاش خود را گذاشتند تا انقلاب به پیروزی نرسد و هنوز هم دست بردار نیستند.
وی با بیان اینکه حوادث انقلاب اسلامی مانند حوادث صدر اسلام و نهضت حسینی است که بر پیامبر (ص) و امام حسین (ع) تحمیل کردند، گفت: امام حسین (ع) قیام کرد تا دین خدا احیا شود و اسلام را از وجود خواص باطل جامعه نجات بدهد.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه خواص حق سه مرحله را در پیش دارند و اگر این سه گام را خوب برداشتند حتماً تحول خوب ایجاد خواهد شد، افزود: شناخت درست و تحلیل خوب از زمان اولین مرحله است و باید دشمن‌شناسی خود را تقویت کنند.
وی با بیان اینکه دومین مرحله اقدام مناسب است و در زمان شناخت دشمن و فتنه‌ها باید موضع مناسب گرفت و اقدام کرد، ادامه داد: مرحله سوم اقدام به موقع است، در حادثه کربلا بعضی‌ها اقدام مناسب داشتند اما این اقدام به موقع نبود و زمانی تصمیم گرفتند که دیگر امام حسین (ع) شهید شده بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در بیان خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با قدردانی از عزاداران حسینی، عنوان کرد: مردم در مراسم عزاداری امسال با توجه تبلیغات سوء دشمن حضور گسترده‌تری داشتند.
وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش کرد عزاداری‌ها را ناامن جلوه دهد، گفت: از سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشور و استان کرمان جای قدردانی دارد که با تلاش آنها این مراسم با امنیت کامل برگزار شده است.
علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دشمن تمام هجمه خود را علیه اسلام و قرآن و مراسم عزای حسینی گذاشت، ادامه داد: با وجود همه این هجمه‌ها، مردم ما این توطئه دشمن را ناکام گذاشتند و بار دیگر حماسه عاشورایی خلق کردند.
وی با گرامیداشت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: این شهدا به بهترین نحو ممکن مجاهدت کرده و نام نیکی از جهاد و شهادت به یادگار گذاشتند.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه سال‌ها از انفجار بمب اتمی در ژاپن می‌گذرد، گفت: همه جنایت‌های آمریکا نشان داد که ادعای حقوق بشری آن جعلی است، آنها تمام قوانین دنیا را زیر پا گذاشتند و جنایات‌های آنها هنوز هم ادامه دارد؛ حقوق بشر اسلامی، کرامت انسان را رعایت و مورد توجه دارد و آمریکا در این ارتباط فقط ادعا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مشروطه بخشی از مبارزات مردم ایران علیه طاغوت است و متاسفانه از دستاوردهای این پیروزی به خوبی استفاده نشده و این مبارزات دچار انحراف شدند، افزود: جمهوری اسلامی تجربه تاریخ معاصر را داشت و امام (ره) بر اساس آن تجربیات تاکید بر دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام داشته است.
علیدادی سلیمانی با بیان اینکه ماموریت مجلس فعلی شورای اسلامی در حال اتمام است و به انتخابات نزدیک می‌شویم، ادامه داد: پیش ثبت‌نام کاندیداها هفته آینده آغاز می‌شود و افرادی که توانایی و تجربه دارند و دلداده نظام جمهوری اسلامی هستند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و خود را در معرض رای مردم قرار بدهند و این افراد باید ثبت‌نام کنند.
وی با اشاره به اینکه احزاب و جریان‌های سیاسی باید تلاش کنند تا انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری در کشور برگزار شود، گفت: انتخابات فصل آزمون خواص و جریان‌های سیاسی است.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه روز خبرنگار را در پیش داریم که به همه خبرنگاران مخلص، بصیر و وظیفه‌شناسی تبریک می‌گویم، افزود: خبرنگار در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار داشته و وظیفه سنگین و مهمی در این جنگ بر عهده دارد.

آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)