کد خبر: ۵۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
غروب ۱۵ مردادماه نشست هم‌اندیشی فعالان سیاسی استان کرمان با موضوع نحوه مشارکت احزاب در انتخابات با حضور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی وی برگزار شد.

ایسنا نوشت: غروب ۱۵ مردادماه نشست هم‌اندیشی فعالان سیاسی استان کرمان با موضوع نحوه مشارکت احزاب در انتخابات با حضور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی وی برگزار شد.
رحمان جلالی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در این نشست دو ساعته با اشاره به راهبردهای انتخاباتی اظهار کرد: احزاب سیاسی برای ایجاد شور و نشاط و رقابت، نقش راهبردی دارند.
همچنین حجت الاسلام مهدی عربپور رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمان در این نشست با اشاره به اینکه در بحث مشارکت باید به دو نکته توجه کرد، گفت: احزاب که ممکن است به اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شوند اما در برخی امور مانند مسئله ولایت، انقلاب، ایران و قانون اساسی وجه مشترک دارند.
وی تصریح کرد: می‌دانیم هر سال دشمنان توطئه‌هایی علیه نظام اسلامی طراحی و اجرا می‌کنند لذا باید برای مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنیم و بخواهیم با هر سلیقه‌ای که هستند، بیایند و در امری شرکت کنند که سرنوشت آنها را رقم می‌زند.
عربپور بیان کرد: احزاب سیاسی با هر عنوانی، با توجه به اهمیت موارد ذکر شده سعی داشته باشیم در انتخابات از هرگونه تشنج‌آفرینی با عناوین مختلف پرهیز کنیم. به فکر تسویه حساب‌های سیاسی صرف و تخریب نباشیم.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر امید تاکید دارند؛ اینکه نسل جوان امیدوارانه در انقلاب قدم بردارند، باید تلاش کنیم بر این امید افزوده شود و از اقداماتی که منجر به تخریب و ناامیدی افراد می‌شود، پرهیز کنیم.
علی شمسی نماینده حزب کارگزاران سازندگی در استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مشارکت بالا برود باید تجدیدپذیری در افکار داشته باشید و قبول کنید مخالفتان در کنارتان کار کند،افزود: تا وقتی پیام واضح و روشن به مردم نرسد مشارکت در انتخابات پایین خواهد بود لذا سیاست‌گذاری‌های سیاسی تا انتخابات کاملا مشهود خواهد بود.
شمسی بیان کرد: بهتر است دست در دست هم دهیم و نشستی را بگذاریم و قبل از آن از همه بخواهیم هر حزب راهکاری به صورت مکتوب ارائه دهد.
وی اظهار کرد: کارنامه ما در تاریخ می‌ماند و قرار نیست ما مشکلی به مشکلات اضافه کنیم.
بنابراین گزارش، مهدی ابراهیمی به نمایندگی از جبهه پایداری در این جلسه با اشاره به حضور کم تعداد بانوان در نشست گفت: باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم مشارکت را بالا ببریم.
همچنین محمدرضا نژادحیدری دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در این جلسه پیشنهاد تشکیل کمیسیون سه جانبه از دو جناح‌ و استانداری را داد که هفتگی جلسات را تشکیل بدهند و مسائل مدنظر دنبال شود.
وی درباره مشارکت در انتخابات بیان کرد: مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در این زمینه موثر است و اگر در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در این زمینه‌ها تجدیدنظر اساسی صورت نگیرد و علامتی به جامعه داده نشود، اجزاب به تنهایی نمی‌توانند در انتخابات باری به دوش بکشند.
بنابراین گزارش، فاطمی از حزب ایثارگران استان کرمان نیز بیان کرد: مهم ترین اصل در انتخابات پیش رو، مشارکت است و برای مشارکت بالا هر کدام از ما تکلیف داریم اما تکلیف همگانی روی مطالبی می‌چرخد که دشمن روی آن زوم کرده، مثل جوانان، بانوان و ...
وی با تاکید بر جهاد تبیین افزود: باید همه با رعایت اصل وحدت به سمتی برویم که عمود خیمه اسلام (ولایت) را که تنها عامل پیش برنده نظام است، تقویت و حفظ شود.
همچنین احمدعلی مقدم دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان در این نشست گفت: مقام معظم رهبری دستورالعمل کلی برای دولت، احزاب و داوطلبان و مردم درباره انتخابات بیان فرموده‌اند و باید احزاب تکالیف را اجرا کنند.
وی با اشاره به اینکه قانون جدید انتخابات فرصت خوبی برای نامزدها و احزاب است، تصریح کرد: احزاب باید امیدآفرینی کنند و باید کار کنیم و جهاد تبیین را اولویت قرار بدهیم.
مقدم بیان کرد: برای وحدت با همه تشکل‌ها و گروه‌هایی که در اصول وحدت داریم، آماده همکاری هستیم و پیشقدم خواهیم بود و پیشنهاد بنده این است میز احزاب را در ستاد انتخابات استان برپا ومنشور انتخابات استان را احیاء کنید.
محمدمهدی  عرب نژاد نماینده حزب اتحاد ملت نیز در این جلسه اظهار کرد: همه ولائی و انقلابی هستیم اما مشکل این است بخشی از فعالان سیاسی عناوین را برای خود مصادره کرده‌اند.
وی در ادامه افزود: یکی از دلایل مشارکت بالا، بحث اعتماد است و باید به این مسئله توجه کنیم. کاهش اعتماد موجب کاهش مشارکت می‌شود؛ باید با مردم صادق باشم تا از بی اعتمادی جامعه جلوگیری کنیم.
همچنین محمد تکلوزاده نماینده اصولگرایان در این نشست اظهار کرد: سال گذشته همه دشمنان متحد شدند تا نظام اسلامی را ساقط کنند و به شکل‌های مختلف کار کردند اما با درایت مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم تیر دشمنان به سنگ خورد.
وی با اشاره به یاس پراکنی دشمن و شرایط اقتصادی کشور افزود: باید همه برای مشارکت در انتخابات تلاش کنیم و اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای باید تبیین شود و احزاب مردم را تشویق کنند.
حجت الاسلام سیدجواد موسوی از شورای وحدت استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: اسلام، نظام و رهبری سه اصل محوری و اعتقادی هستند که اگر به این سه اصل پایبند باشیم، وظیفه خود را به خوبی ایفا می‌کنیم و مشارکت در انتخابات محقق می‌شود.
وی افزود: در شرایطی که دشمن با قدرت رسانه‌ای خود برای نا امید کردن مردم تلاش می‌کند، نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم.
موسوی تصریح کرد: در سطح استان کرمان جلسات فشرده‌ای را برنامه‌ریزی کرده و برای سازماندهی نیروها و آمادگی برای مشارکت جدی نشست ها را برگزار می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بحث اولیه و اصلی مشارکت است، گفت: باید بی تقوایی و بداخلاقی‌ها را در انتخابات کنار بگذاریم.

رحیم ابوسعیدی از حزب اعتدال و توسعه استان کرمان در این جلسه گفت: شرایط کشور ویژه است و استراتژی حزب را بر حضور حداکثری در انتخابات گذاشته‌ایم و حزب با توجه به شرایط برای حضور نامزدها تصمیم‌گیری خواهد کرد.
وی افزود: در مسائل اقتصادی، مدنی و ... باید در سطح ملی تدابیری اندیشیده و اجرا شود.
ابوسعیدی بیان کرد: ماموریت احزاب تنها گرم کردن تنور انتخابات نیست و باید حزب و تشکیلات نیز قدرت پیدا کند.
وی تاکید کرد: استان کرمان همیشه از وحدت خاصی برخوردار بوده و در رقابت انتخاباتی اخلاق کرمانی همواره حاکم بوده و در زمینه اخلاق انتخاباتی دچار چالش نیست.
در ادامه این نشست غلامعلی پور از حزب احیاگران تمدن اسلامی با اشاره به اینکه مدیریت استان چابک نیست، اظهار کرد: راهکار افزایش مشارکت موثر و قابل قبول، با عمل شدنی است.
وی با بیان اینکه اگر مردم تاب آوری داشته باشند، آینده خوبی خواهیم داشت، تصریح کرد: باید در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی کارهایی صورت بگیرد که مردم احساس کنند آینده بهتر خواهد شد.
همچنین صدیقه مرادی از انجمن اسلامی معلمان استان کرمان گفت: بی اعتمادی لطمه می‌زند و اگر اعتماد بانوان و جوانان و مردم را جذب نکنیم، ضربه می‌خوریم.
وی با اشاره به اینکه بعضی وعده‌ها تحقق پیدا نکرده، افزود: مسئله دیگر رعایت عدالت است و ما پای نظام هستیم و خواهیم بود و نباید به احزاب دیگر توهین شود.
مرادی تصریح کرد: در مشکلاتی که ایجاد شده همه ما مسئول هستیم، زیرا ۴۴ سال همه کار کرده‌ایم و نباید به گردن یکدیگر بیندازیم.
وی بیان کرد: زمان انتخابات بین احزاب دیوار کشیده می‌شود که باید این دیوار برداشته شود. مردم متعلق به نظام هستند و دلشان برای نظام می‌سوزد. باید انحصارگرایی را کنار بذاریم این نظام متعلق به همه جوانان، بانوان و مردم است.
مرادی با تاکید بر دوری از بداخلاقی‌ها گفت: نباید به بانوان توهین بشود.
بنابراین گزارش، شجاعی نماینده جامعه اسلامی کارگران استان کرمان در این جلسه اظهار کرد: جامعه کارگری از اول انقلاب تاکنون همیشه همراه نظام بوده و در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌اند.
وی تصریح کرد: مشکل اصلی این قشر، معیشت و درمان است که با شرایط اقتصادی، این جامعه با مشکل مواجه شده است.
شجاعی بیان کرد: ۱۳۲ هزار بازنشسته کارگری تامین اجتماعی در استان کرمان داریم که حقوق آنها بعضا دو تا شش میلیون تومان است. باید برای افزایش دستمزد جامعه کارگری فکری کرد تا بتوانند حداقل مسائل زندگی شان را تامین کنند.
 مهدوی از جبهه راه نوین انقلاب اسلامی هم در این جلسه بیان کرد: با توجه به شرایط کشور، مشارکت در انتخابات امسال از اهمیت بیشتری نسبت به دوره‌های قبل برخوردار است و احزاب، تشکیلات و جوامعی مانند اصناف و صنعتگران نقش موثرتر و سازنده‌تری خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه تشکل‌های مردمی در راستای اهداف انقلاب و مردم فعالیت خواهند کرد، گفت: اصناف می‌توانند با توجه به ظرفیت خود در راستای جهاد تبیین نقش اساسی ایفا کنند، زیرا به صورت مستمر در مواجهه حضوری با مردم دارند و می‌توانند در راستای جلب مشارکت مردمی نقش تاثیرگذاری ایفا کنند.
همچنین مهدی محبان دبیر جمعیت جانبازان انقلاب استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: دشمن تا دندان مسلح به دنبال اهداف خود در انتخابات است و احزاب باید راهکارهای خود را برای افزایش مشارکت مردم ارائه بدهند.
وی افزود: اکنون زمانش است که همه دلسوزان نظام در مقابل دشمن تا پای جان بایستیم.
محبان گفت: آیا می‌شود همه احزاب فعال در استان بیانیه مشترکی با هکاری معاونت سیاسی استانداری در سطح وسیع توزیع کنیم؟ این یک اقدام احزاب می‌تواند باشد.
وی تصریح کرد: اقدام دیگر احزاب برای افزایش مشارکت دعوت از دبیران کشوری است، اینکه به استان آمده و با مجامع مختلف گفت و گو کنیم.
محبان بیان کرد: همه احزاب در فضای مجازی فعال هستند و در این فضا می‌توانیم با جهاد تبیین مشارکت را بالا برده و نقشه دشمن را خنثی کنیم.
خدادادی از جمعیت اسلامی فرهنگیان استان کرمان هم در این جلسه گفت: انتخابات دو وجه دارد که یک وجه بالا بردن مشارکت است و همه در همه نهادها تکلیف داریم و باید به میدان بیایند، وجه دوم به عهده نامزدهای انتخابات است.
همچنین حجت الاسلام صالح باغخانی پور از حزب جامعه ایثارگران استان کرمان در ادامه نشست فعالان سیاسی استان کرمان با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی، پیشنهاد تشکیل کمیته سیاسی در استان با حضور احزاب را داد.
سردار حسین چناریان از حزب پیشرفت و عدالت استان کرمان در این جلسه اظهار کرد: باید رابطه‌ای بین جایگاه امروز احزاب در امور کشور با حاکمیت باشد؛ دغدغه‌ای نسبت به مشارکت نیست اما اکنون احزاب و تشکل‌ها جایکاهی ندارند.
وی با اشاره به اینکه در همه دولت‌ها جایگاهی به احزاب و تشکل‌ها داده نشده، تصریح کرد: باید امکان سنجی شود و متناسب با ظرفیت احزاب به آنها میدان بدهیم و با احزاب آشتی کنیم، آنها می‌توانند نقش خوبی در مشارکت داشته باشند.
 خانم گلستانی از حزب احیاگران تمدن اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان، جوانان و دانشجویان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات با حضور بانوان حل می‌شود.
وی افزود: می‌توانیم با یک اصلاحات و جریان سازی‌های درست مقبولیت انقلاب را ادامه بدهیم؛ باید جهاد تبیین را در میدان عمل انجام بدهیم و روشنگری کنیم.
گلستانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان، گفت: باید اینقدر همه مردم از مسائل مهم مطلع باشند تا با دید باز رای بدهند.
بنابراین گزارش، حجت الاسلام احمدیوسفی از حزب وحدت و همدلی نیز در این جلسه گریزی به عدم تغییر مدیران در برخی از ادارات استان کرمان در دولت سیزدهم زد و با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به جوانان اظهار کرد: بهتر استیک مرجعی برای حل اختلاف اخحزاب در استان تشکیل شود.
وی بر لزوم حفظ وحدت در ایام انتخابات تاکید کرد.

 

روایت خبرگزاری ایرنا

ایرنا نوشت: استاندار کرمان گفت: اختلاف سلیقه طبیعی است و حتی در یک حزب هم اختلاف وجود دارد اما احزاب می توانند با توجه به اصول و درخواست های مشترک برای افزایش مشارکت کار کنند.
محمد مهدی فداکار عصر یکشنبه در نشست با فعالان و نمایندگان احزاب سیاسی استان کرمان تاکید کرد: اختلاف سلیقه منطقی است اما همه بر اصول استوار هستیم، هر چند گلایه ها هم وجود دارد.
وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب از اول امسال چراغ اول را در بحث انتخابات روشن کردند و چها مولفه را بیان شد که بحث امنیت و سلامت انتخابات اسفندماه جز وظایف دولت است و نباید خدشه ای به انتخابات وارد شود.
استاندار کرمان خاطر نشان گرد: شرایط ۲ هزار و ۵۰۰ صندوق رای در استان بررسی شده است که این کار برای سلامت و شفافیت کار انجام می شود.
وی با بیان اینکه هر کسی عقایدی دارد اظهار داشت: اما در حوزه اجرا نباید سلیقه شخصی را وارد کنیم و تذکر دادیم در انتخابات فرمانداران و عوامل اجرایی به هیچ وجه دخالت نکنند.
فداکار تصریح کرد: همه احزاب در حوزه سیاسی بزرگ هستند و نگاه ملت در انتخابات ها به فعالان حوزه سیاسی است.
وی افزود: برخی امروز سخنانی مطرح می کنند اما با همین سیستم انتخابات همه احزاب در انتخابات رای آوردند، در حالی که سلیقه سیاسی شان تفاوت زیادی داشته است.
استاتدار کرمان بیان کرد: در طول ۴۰ انتخاباتی که پس از انقلاب برگزار شده است در ترکیب مجالس و دولت ها تفاوت های زیادی وجود داشته و این تفاوت ها را دیده ایم.
استاندار کرمان با بیان اینکه عمده مردم کشور سیاسی نیستند، خاطر نشان کرد: شرایط حکم می کند گاهی یک بخش سیاسی در انتخابات رای می‌آورد.
وی با اشاره به اینکاه هدف ما در انتخابات با دنیا متفاوت است تاکید کرد: هر چند مشارکت در تمام دنیا اهمیت دارد، اما هدفمان خدمت به مردم است.
فداکار همچنین با اشاره به تجربه قانون جدید انتخابات افزود: همه فرزندان انقلاب هستیم و کسی شک ندارد اگر محوریت ولایت بود چیزی نمی توانست کشور را در طوفان ها حفظ کند.
وی تصریح کرد: مردم ما بهترین هستتد و فراتر از انتظار ظاهر شدند که شایسته تحسین و در عین حال عملکرد مسئولان قابل نقد و اثرگذار است.
استاندار کرمان خاطر نشان کرد: فعالان سیاسی باید همه را تحمل کنند، شاید برای برخی هزینه داشته باشد، اما نباید صحنه را خالی کنند و فارغ از نتیجه همه باید کمک کنیم مردم به صحنه بیایند.
وی ادامه داد: دشمن به دنبال چند تکه کردن ایران است اما رهبر انقلاب به دنبال مشارکت شفاف هستند و همواره از همه دولت ها حمایت کرده اند.
فداکار تاکید کرد: احزاب کرمان نجیب هستند و باید برای اعتلای ابران و کرمان تلاش کنیم و همه موافق هستیم کمیته مشارکت با حضور احزاب استان شکل گیرد و دستورالعمل هایی برای احزاب تهیه شود.
وی افزود: همه جریان ها کم یا زیاد در انتخابات نامزد دارند و می شود در زمان انتخابات کاندیدای خود را انتخاب کنند؛ از فردا پیش ثبت نام ها شروع می شود و افراد را برای حضور باید دعوت کنیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه الزامات اخلاقی را رعایت کنیم گفت: نباید کودکانه به فضای تخریب وارد شویم و یک حزب به حزب دیگر و طرفداران یک کاندیدا به کاندیدای دیگر توهین کنند، زیرا تجربه‌ نشان داده که اثرات بدی دارد.

حجت الاسلام محمد مهدی عربپور از فعالان اصولگرا گفت: ما باید در بحث مشارکت به دو نکته توجه کنیم و در نکته اول احزاب اصولگرا و اصلاح طلب ممکن است تقسیم شوند اما مساله ولایت، انقلاب، ایران و قانون اساسی وجه مشترک همه است.
وی افزود: احزاب سیاسی باید از هرگونه تشنج آفرینی پرهیز کنند و به فکر تسویه حساب ها و تخریب نباشند؛ همچنین از حرکاتی که باعث نا امیدی و تخریب افراد می شود، حتما خودداری کنیم.
نماینده حزب سازندگی استان کرمان گفت: برای بالابردن مشارکت باید قبول کنیم مخالف کنار شما کار کند و نباید رقبا حذف شود.
شمسی ادامه داد: تا پیامی به مردم نرسد، مشارکت صورت نمی‌گیرد و پیشنهاد می شود با دستورالعمل و راهکاری از احزاب بخواهیم نوشته شود تا موارد به صورت عملی اجرایی شود.
دبیر حزب موتلفه استان کرمان گفت: پس از اینکه سیاست های کلی انتخابات از طرف رهبر انقلاب در سال ۹۵ ابلاغ شد قانون انتخابات جدید مصوب شده است که دستورالعملی برای دولت، شورای نگهبان و مردم است که باید این سیاست ها رصد و اجرا شود.
احمد علی مقدم اظهار داشت: قانون جدید انتخابات خوب و جامع است که دغدغه ای را برای مردم و دولتمردان نمی گذارد.
وی با بیان اینکه احزاب باید امید آفرینی کنند افزود: باید جهاد تبیین تقویت شود و برای وحدت با گروه هایی که مبانی مشترک داریم، آماده هستیم.
مقدم لزوم تشکیل میز احزاب در انتخابات و تعیین منشور اخلاق انتخابات را نیز مهم دانست.
مهدی عرب‌نیا{عرب نژاد} عضو حزب اتحاد ملت نیز گفت: همه ما ارزشی و ولایی هستیم، اما برخی فعالان سیاسی بعضی از عناوین را برای خود مصادره کرده اند.
وی بیان کرد: برای افزایش مشارکت در انتخابات باید قسمتی از کار در قالب کشوری انجام شود و در قالب استانی باید برنامه جامع تر و متفاوت تری باشد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه دغدغه ما مشارکت است تاکید کرد: اعتماد یکی از دلایل بالارفتن مشارکت است اما فقدان اعتماد دولت به مردم و مردم به دولت کاهش مشارکت را در پی دارد.
عرب نیا افزور: باید با مردم صریح صحبت کنیم و بی اعتمادی باعث شایعات در جامعه می شود.
محمد تکلو زاده از فعالان باسابقه اصولگرای استان کرمان نیز گفت: ۴۰ سال قبل همه دشمنان نظام اسلامی پشت سر صدام متحد شدند تا نظام را ساقط کنند اما با درایت مردم و رهبری امام راحل شکست خوردند و سال‌گذشته نیز دشمنان بار دیگر متحد شدند تا با عوامل داخلی انقلاب را به شکست بکشانند که باز هم موفق نشدند.وی تاکید کرد: دشمنان با استفاده از فضای مجازی، القای ناامیدی، گرانی و سختی معیشت، زمینه را طوری فراهم کردند که مشارکت در انتخابات کم شود.
تکلو زاده با اشاره به اهمیت انتخابات اسفند ماه ادامه داد: رهبر انقلاب ۱۱ ماه قبل از انتخابات این دغدغه را داشتند، لذا ورود پیدا کردند، مسئولان و رسانه ها و احزاب باید برنامه هایی برای مشارکت تهیه کنند.
وی خاطر نشان کرد: بحث اهمیت انتخابات برای مردم تبیین شود و افزایش صندوق های رای هم در دستور کار باشد.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان کرمان نیز گفت: ما احزاب استانی تنها تصمیم گیرنده در انتخابات نیستیم و شورای مرکزی تصمیم خواهد گرفت.
رحیم ابوسعیدی افزود: شرایط کشور شرایط ویژه و انتخابات پیش رو از حساسیت ویژه ای برخوردار است.
وی اظهار داشت: حزب اعتدال و توسعه برنامه مشارکت را در مرحله پیش ثبت نام خواهد داشت، اما ادامه مسیر منوط به چگونگی وضعیت پیش رو است.
ابوسعیدی تاکید کرد: اگر در وضعیت اقتصادی و آزادی های مدنی تغییرات اساسی نداشته باشیم، انتظار تغییر و مشارکت در انتخابات را هم نباید داشته باشیم.
وی اظهار داشت: وظیفه ما تنها گرم کردن تنور انتخابات نیست، بلکه در حیطه قدرت قانونی باید دستاورد داشته باشیم.
دبیر{کل} جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان نیز گفت: هرچند برای نحوه مشارکت در انتخابات در این نشست جمع زیادی حضور دارند، اما امکان گفت و گوی موثری وجود ندارد و افزایش مشارکت با این جلسات حل نمی شود.
محمدرضا نژادحیدری افزود: پیشنهاد می کنیم کمیسیونی از سه جناح اصلی تشکیل و موارد در آنجا مطرح شود تا در همچنین جمع هایی مطرح شود.
وی خاطر نشان کرد: باید در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سیاست گذاری کلان کشور تجدیدنظر شود و احزاب بدون تغییر این سیاست ها قادر با افزایش مشارکت نیستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)