کد خبر: ۵۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست خبری سفرهای اربعین 1402 مطرح شد؛
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در اربعین ۱۴۰۲ اتوبوس‌های پاکستانی با اسکورت در جاده‌های ایران تردد می‌کنند، گفت: اجاره اتوبوس از ترکیه در حال پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در اربعین ۱۴۰۲ اتوبوس‌های پاکستانی با اسکورت در جاده‌های ایران تردد می‌کنند، گفت: اجاره اتوبوس از ترکیه در حال پیگیری است.

به گزارش تسنیم، شهریار افندی‌زاده در نشست خبری سفرهای اربعین 1402 با اشاره به این‌که وزارت نفت و صمت موافقت کرده‌اند بخشی از از اتوبوس‌های خود را در اختیار وزارت راه برای انجام سفرهای اربعین قرار دهند، اظهار کرد: بحث اجاره اتوبوس از کشور ترکیه مطرح شده که در حال پیگیری است.

وی افزود: ناوگان پاکستانی نیز برای حمل‌ونقل زائران این کشور استفاده می‌شود. با توجه به این‌که فرمان ناوگان پاکستانی در سمت راست قرار دارد مقرر شده این اتوبوس‌ها با اسکورت در جاده‌های ایران تردد داشته باشند.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای واردات 2000 دستگاه اتوبوس از کشورهای دیگر، گفت: تلاش شد این برنامه از طریق شرکت‌های دارای کارت بازرگانی عملیاتی شود. این امکان در وزارت صمت برای ثبت سفارش فراهم شده که احتمالا ورود این اتوبوس‌ها به ایام اربعین 1402 نرسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دوره ایام اربعین از 27 مرداد تا 20 شهریور است، تصریح کرد: تلاش کردیم طی ماه‌های گذشته زیرساخت‌های اربعین را توسعه دهیم که در این راستا شرکت ساخت و سازمان راهداری برنامه‌هایی را عملیاتی کرده‌اند.

افندی‌زاده از پیش فروش بلیت پروازهای اربعین خبر داد و گفت: امسال پیش بینی می‌شود 4 میلیون زائر اربعین داشته باشیم، ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد  که با ایجاد قرارگاه در سازمان هواپیمایی و سازمان راهداری تلاش می‌کنیم مسائل را برطرف کنیم.

وی از افزایش 5 روز به زمان برگشت سفرهای اربعین و ارائه خدمات به زائران اربعین خبر داد و گفت: امسال خط کشتیرانی بین خرمشهر و بصره راه‌اندازی می‌شود که هنوز به توافق نهایی در این رابطه نرسیده‌ایم و منتظر اعلام نظر طرف عراقی هستیم.

امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این نشست اظهار کرد: مسیرهای منتهی به مرزها از نظر ایمن‌سازی و ... اقدامات لازم را انجام دهیم،‌ سال گذشته 1800 میلیارد تومان را به این کار اختصاص دادیم. امسال حدود 2800 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های مذکور هزینه شده است.

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی دما هوای در شلمچه 47 تا 53 درجه خواهد بود سازمان راهداری با نصب سایه‌بان، ‌تونل سرد و... اقدام به خدمات رسانی به زائران اربعین خواهد کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود 30 درصد از حمل‌ونقل اربعین با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام شد و کمتر از یک ساعت معطلی مردم را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: 5200 دستگاه اتوبوس برای اربعین کمبود داریم و اتوبوس‌های عملیاتی حدود 7000 دستگاه است. در تلاشیم بخشی از کمبود را با اجاره اتوبوس از کشورهای همسایه تامین کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با بیان این‌که حمل‌ونقل ریلی با افزایش 3 برابری ظرفیت تلاش می‌کنیم در اربعین امسال به مردم خدمات‌رسانی کنیم، گفت: بنا داریم 600 هزار نفر صندلی برای اربعین در مسیرهای منتهی به خرمشهر و اهواز داشته باشیم.

صالحی افزود: بازسازی، بهسازی خطوط منتهی به شلمچه یکی از موارد مهم است؛ با توجه به تمهیدات که از قبل انجام شده ایجاد سوزن بندی و خط جدید از شلمچه به خرمشهر در حال انجام است که الان در گرمای بالای 50 درجه همکاران ما در حال اتمام این پروژه هستند. بر این اساس 24 ساعته به‌طور ریگان ریل باس از خرمشهر به نقطه مرزی شلمچه تردد خواهد داشت.

وی ظرفیت هر قطار را حدود 800 نفر اعلام و اضافه کرد: افرادی که با خودروهای شخصی به خرمشهر می‌آیند نیز می‌توانند از این خط ریلی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در ایام اربعین هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و ریالی به قیمت‌ها اضافه نمی‌شود که در راستای رفاه حال زائران اربعین عملیاتی شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)