کد خبر: ۵۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
محمد سلامتی وزیر اسبق کشاورزی و فعال سیاسی :
محمد سلامتی وزیر کشاورزی دولت دفاع مقدس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر به دلیل حادتر بودن شرایط، امکان حضور در انتخابات از اصلاح طلبان گرفته شود، در زمان خودش باید تصمیم گرفت، نه حالا؛ لذا به نظر من اصلاح طلبان در حال حاضر باید بر ضرورت ایجاد شرایط مناسب و منطبق بر قانون اساسی و زیبنده مردم برای انتخابات از سوی حاکمیت متمرکز شوند

از اوایل انقلاب بار‌ها برای اصلاح طلبان محدودیت به وجود آمده است، اما اصلاح طلبان کوتاه نیامدند

محمد سلامتی وزیر کشاورزی دولت دفاع مقدس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب به جماران گفت: اگر به دلیل حادتر بودن شرایط، امکان حضور در انتخابات از اصلاح طلبان گرفته شود، در زمان خودش باید تصمیم گرفت، نه حالا؛ لذا به نظر من اصلاح طلبان در حال حاضر باید بر ضرورت ایجاد شرایط مناسب و منطبق بر قانون اساسی و زیبنده مردم برای انتخابات از سوی حاکمیت متمرکز شوند

با سلام و تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار داردید. توصیه جنابعالی به اصلاح طلبان با توجه به انتخابات پیش رو چیست؟

تصور می‌کنم اصلاح طلبان چشمشان به «جبهه اصلاحات» دوخته شده تا ببینند در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی که اواخر امسال برگزار می‌شود، چه سیاستی را دنبال می‌کند؟ به نظر من«جبهه اصلاحات» باید در سه محور امر مربوط به انتخابات را بررسی، پیگیری و اطلاع رسانی کند. اول پیگیری اقدامات ضروری و قابل انتظار از حاکمیت برای برگزاری یک انتخابات آزاد، رقابتی، منطبق با قانون اساسی و در شان جمهوری اسلامی ایران. چون فقط در چنین شرایطی است که احتمال مشارکت گسترده مردم و اصلاح طلبان افزایش پیدا می‌کند. ضمنا باید دانست که گسترش مشارکت مردم در انتخابات بی تردید نظام را بیمه می‌کند. دوم، جبهه اصلاحات، باید ارتباط خود را با مردم بیش از پیش تقویت کند. برای این کار بعضی از ابزار‌های لازم که همان تشکل‌های مختلف و شخصیت‌های مطرح است را در اختیار دارد. بعضی دیگر از ابزار‌های مورد نیاز را باید تدارک ببیند. به هر حال بهترین کانال‌های ارتباط با مردم برای «جبهه اصلاحات»، تشکل‌های مردم نهاد است. سوم، «جبهه اصلاحات» باید هر چه زودتر سازوکار مربوط به ایجاد وحدت در تصمیم گیری و تحکیم وحدت در اتخاذ سیاست‌ها و اجرا را فراهم کند.
اصلاح طلبان در حال حاضر باید بر ضرورت ایجاد شرایط مناسب و منطبق بر قانون اساسی و زیبنده مردم برای انتخابات از سوی حاکمیت متمرکز شوند. آن‌ها باید مطالبات به حق مردم در این زمینه را خواستار شوند.

برخی از چهره‌های سیاسی می‌گویند مسیر اصلاحات از طریق شرکت در انتخابات و صندوق انتخابات مسدود شده است؟ این تحلیل را چگونه ارزیابی می‌کنید و اگر با آن مخالفید چه پاسخی به این افراد دارید؟

برخی ازدوستان اصلاح طلب که شرایط عینی حاکم بر مقدمات برگزاری انتخابات را می‌بینند و تجارب انتخابات گذشته را مرور می‌کنند، از برگزاری یک انتخابات آزاد و رقابتی مایوس شده و به این نتیجه می‌رسند که شرکت درانتخابات بی فایده است. گرچه به نظر این دوستان نمی‌توان خیلی خرده گرفت، اما باید دانست که اولابه طور کلی ایده اصلاح طلبی از صندوق رای قابل تفکیک نیست. ثانیا از اوایل انقلاب بار‌ها برای خط امامی‌ها و اصلاح طلبان ایجاد محدودیت در عرصه انتخابات به وجود آمده است، اما اصلاح طلبان کوتاه نیامده و با شرکت در انتخابات گاهی شگفتی آفریدند. ثالثا اگر به دلیل حادتر بودن شرایط، امکان حضور در انتخابات از اصلاح طلبان گرفته شود، در زمان خودش باید تصمیم گرفت، نه حالا؛ لذا به نظر من اصلاح طلبان در حال حاضر باید بر ضرورت ایجاد شرایط مناسب و منطبق بر قانون اساسی و زیبنده مردم برای انتخابات از سوی حاکمیت متمرکز شوند. آن‌ها باید مطالبات به حق مردم در این زمینه را خواستار شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)