کد خبر: ۵۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای رئیسی باید اطراف خود را پالایش کرده و افراد خالص‌سازی که در دولت و اطراف آقای رئیسی لانه کرده‌اند را به نحوی متنبه کرده و سرجای خودشان بنشاند، اما این اراده مقابله را در آقای رئیسی نمی‌بینم.

ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای رئیسی باید اطراف خود را پالایش کرده و افراد خالص‌سازی که در دولت و اطراف آقای رئیسی لانه کرده‌اند را به نحوی متنبه کرده و سرجای خودشان بنشاند، اما این اراده مقابله را در آقای رئیسی نمی‌بینم.

منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که این روزها اختلاف بین دولت و مجلس تشدید شده است تحلیل شما درباره بروز این اختلافات و دلایل آن چیست، گفت: من آقایان قالیباف و رئیسی را به عنوان رئیس دو قوه می‌شناسم؛ اولا این دو با هم اختلافی نداشتند و ندارند. جریانی در کنار آقای رئیسی قرار گرفتند که می‌خواهند در راستای سیاست‌های خالص‌سازی به دنبال تصفیه عناصری بروند که سوار اتوبوس این جریان نشدند. جریان خالص‌ساز به اختلافات بین دولت و مجلس دامن می‌زند. اگر آن جریان خالص‌ساز سرجای خودش بنشیند و دست به این تفرق نزند، مشکلات حل خواهد شد. اما در هر صورت آقای رئیسی و آقای قالیباف با هم مشکلی ندارند و از قدیم با هم رفیق بودند. لذا شیطنتی که صورت می‌گیرد، توسط جریان تند خالص‌ساز است که باعث تشدید اختلاف در روابط بین دولت و مجلس شده است.

وی افزود: بالاخره ۲۲۵ نفر از نمایندگان مجلس آقای رئیسی را برای را برای آمدن به عرصه انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند. پس یعنی از ابتدا با هم مشکلی نداشتند و هماهنگ هم بودند. الان آن جریان خالص‌ساز می‌خواهد با آقای قالیباف برخوردی کرده و حالی از مجلس بگیرد. بنابراین زیر چتر دولت جمع شدند و مقدمات و زمینه درگیری دو قوه را فراهم کنند.

حقیقت‌پور گفت: نتیجه اختلاف هرچه باشد دود آن به چشم مردم خواهد رفت و آن‌ها اذیت خواهند شد. مردم نیازمند امید و افق روشن در حل مشکلات‌ خود هستند و این موضوع در سایه همراهی و همفکری فراهم می‌شود. چطور می‌توان این اختلاف را حل کرد؟ آقای رئیسی باید اطراف خود را پالایش کرده و افراد خالص‌سازی که در دولت و اطراف آقای رئیسی لانه کرده‌اند را به نحوی متنبه کرده و سرجای خودشان بنشاند.

وی درباره طرح این ادعا که جریانی در میان اصولگرایان به حذف قالیباف است، گفت: قطعا به دنبال این راه خواهند بود که این اتفاق بیافتد. بعد از کاری که با آقای لاریجانی در انتخابات گذشته انجام دادند و به تعبیر رهبری در حق او جفا و ظلم کردند ولی جبران نکردند، مطئمن باشید با این دست فرمان و همین روند با دیگران هم همین کار را خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا آقای رئیسی اراده مقابله با جریان خالص‌ساز را دارد تا بتواند آنان را کنار بگذارد، گفت: نمی‌دانم. اما این اراده مقابله را در آقای رئیسی نمی‌بینم. خدا کند آقای رئیسی این اراده را داشته باشد و با آنان برخورد کند تا مسائل داخلی و مسائل خارجی مانند برجام و FATF را حل کرده و به کسی اجازه اختلاف‌افکنی ندهد.

این فعال سیاسی با اشاره ماجرای برکناری معاون سیاسی وزیر کشور به عنوان یکی از مصادیق اختلاف دولت و مجلس گفت: برکناری معاون سیاسی وزیر کشور نباید رخ می‌داد و کار نباید به اینجا کشیده می‌شد اما این موضوع در نهایت رخ داد. باید از این فرصت‌ها استفاده کرد و نباید گذاشت این اتفاقات تبدیل به گسل شده و جلوی کار را بگیرد. دولت به اندازه کافی آنقدر از خود ناکارآمدی و ضعف نشان داده است که اگر این اختلافات هم به آن اضافه شود، حل مشکلات مردم طولانی‌تر خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)