کد خبر: ۵۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش چهل نفری تعداد نمایندگان به انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نمی‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش چهل نفری تعداد نمایندگان به انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نمی‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران بیست شبکه پنج سیما در خصوص مصوبات مجلس برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مجلس برای افزایش تعداد نمایندگان در صحن علنی مجلس در کمیسیون مصوب شده، اما هنوز در صحن علنی مجلس مصوب نشده است. دو هفته آینده هم مجلس تعطیل است و بعد از شروع جلسات علنی مجلس اگر برنامه هفتم در دستورکار قرار نگیرد اولین طرح در دستور، افزایش تعداد نمایندگان است.

وی در ادامه بیان کرد: آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، مازندران و مرکزی یک نماینده اضافه می‌شود که بر حسب میزان جمعیت و اقلیم و مسائل منطقه‌ای مشخص می‌شود که در کدام حوزه افزایش اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: به استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان و یزد دو نماینده، فارس، کرمان، البرز و سیستان و بلوچستان ۳ نماینده و به تهران ۵ نماینده اضافه می‌شود.

شاکری در ادامه بیان کرد: در تهران شهرستان ملارد و قدس از شهریار جدا می‌شوند و هر کدام یک نماینده خواهند داشت و حوزه انتخابیه قدس، ملارد و شهریار تبدیل به حوزه انتخابیه شهریار می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان که یک نماینده داشتند از هم جدا می‌شوند و هر کدام یک نماینده خواهند داشت. پردیس از شهر تهران جدا می‌شود و نماینده مستقل خواهد داشت و حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده داشته که یک نماینده دیگر به آن اضافه می‌شود و دارای دو نماینده می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در خود حوزه انتخابیه شهر تهران با توجه به اینکه پردیس از آن جدا می‌شود تبدیل به حوزه انتخابیه تهران ری شمیرانات و اسلامشهر می‌شود. تعداد نماینده‌های تهران کم نمی‌شود.

وی بیان کرد: در کل این تغییرات ۴۰ نماینده اضافه می‌شود و تعداد نمایندگان از حدود ۳۰۰ نفر به ۳۳۰ تا ۳۴۰ نماینده می‌رسد.

شاکری با بیان اینکه اگر این مصوبه کمیسیون بعد از برنامه هفتم در مجلس بررسی شود به انتخابات امسال نمی‌رسد، بیان کرد: پیش بینی ما این است که این مصوبه به انتخابات امسال نمی‌رسد. نفع این موضوع به مردم می‌رسد، زیرا هر چه حوزه انتخابیه گسترده‌تر باشد رسیدگی به آن سخت‌تر می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا صندلی خالی برای ۴۰ نماینده جدید وجود دارد؟ گفت: دو ردیف از صندلی‌های صحن مجلس خالی است و جا برای افزایش ۴۰ نماینده دیگر وجود دارد.

شاکری گفت: این طرح اصلا ربطی به اصلاح قانون انتخابات ندارد و خیلی قبل تر از طرح انتخابات تناسبی و اینکه احزاب و گروه‌ها تعداد نماینده‌ای مشخص در مجلس داشته باشند، وجود داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)