کد خبر: ۵۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
اسماعیل گرامی مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگویی با آرمان ملی به خبرها درباره ائتلاف بین برخی چهره‌های شاخص سیاسی از جمله روحانی، لاریجانی و خاتمی واکنش نشان داده است.

اسماعیل گرامی مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگویی با آرمان ملی به خبرها درباره ائتلاف بین برخی چهره‌های شاخص سیاسی از جمله روحانی، لاریجانی و خاتمی واکنش نشان داده است.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

آرایش سیاسی انتخابات مجلس دوازدهم هنوز به روشنی مشخص نیست که آیا جریان اصلاح‌طلبی با لیست مستقل و با تابلوی اصلاح‌طلبی در کلانشهرها وارد انتخابات خواهد شد. این وضعیت در شهرستان‌ها و در حوزه‌های انتخابی دارای یک کرسی و یا دو کرسی نیز وجود خواهد داشت. نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان با راست میانه ائتلاف کنند و به صورت ائتلافی در انتخابات حضور پیدا کنند.

نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که در جریان اصولگرایی آیا اتحادی شکل خواهد گرفت یا خیر. هنوز مشخص نیست که جبهه پایداری که در منتهی‌الیه جریان راست قرار دارد در نهایت با طیف منتسب به آقای قالیباف به یک اجماع خواهند رسید و یا اینکه این دو پارگی و یا چندپارگی که در جریان اصولگرایی وجود دارد در نهایت اجازه نمی‌دهد این جریان به صورت واحد در انتخابات حضور داشته باشند.

اگر رویکرد نهادهای نظارتی به شکلی باشد که چهره‌های ملی و متعهد در صحنه حضور داشته باشند این احتمال وجود دارد که جریان‌های سیاسی و به خصوص جریان اصلاحات از ظرفیت‌های موجود در فضای انتخابات بهره ببرد و دست به ائتلاف بزند.در چنین شرایطی این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان با اصولگرایان میانه‌رو ائتلاف کنند و در مقابل اصولگرایان قرار بگیرند. با این وجود اگر شرایط به این سمت حرکت نکند و فضا برای حضور چهره‌های ملی و متعهد فراهم نشود و روند انتخابات اخیر ادامه پیدا کند و همه رقابت‌ها در درون جریان اصولگرایی رخ بدهد همه فرضیه‌هایی که وجود دارد باطل خواهد شد و رقابت به یک جریان سیاسی محدود خواهد شد.

جریان اصلاحات تنها در شرایطی لیست انتخاباتی می‌دهد که چهره‌های اصلاح‌طلب در صحنه انتخابات حضور داشته باشند و در راستای رویکرد اصلاح‌طلبی حرکت کنند.هنگامی که یک جریان سیاسی لیست انتخاباتی نداشته باشد توصیه‌ای نیز برای حمایت از جریان رقیب نخواهد داشت.

همه جریان‌ها و چهره‌های سیاسی می‌توانند در ائتلاف آینده نقش‌آفرینی کنند. افرادی مانند آقای خاتمی، روحانی و لاریجانی نیز از جمله افرادی هستند که می‌توانند در محوریت این ائتلاف قرار بگیرند.با این وجود چون هنوز شرایط انتخابات آینده مشخص نیست نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد. در شرایط کنونی تنها چیزی که مشخص است این است که ۴۸ هزار نفر در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. تا زمانی که مشخص نشود از بین این افراد چه میزان اصلاح‌طلب وجود دارد و شرایط برای تحلیل فضای انتخاباتی فراهم شود نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)