کد خبر: ۵۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نتایج یک گزارش از شکست سیاست فیلترینگ خبر می‌دهد
گزارش سالانه یکتانت پلتفرم تبلیغات دیجیتالی نشان می‌دهد از هر سه کاربر ایرانی دو نفر از VPN استفاده می‌کنند و ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها با آمار ۹۷ درصد رکورددار استفاده از وی‌پی‌ان در کشور هستند. در این گزارش همچنین آمده است حدود ۴۰ درصد از کل بودجه تبلیغات وب به موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری و سپس به زیبایی و سفر و گردشگری اختصاص دارد. به نوشته پیوست، در گزارش سالانه یکتانت آمده است استفاده از VPN در همه گروه‌های سنی و تحصیلی ایران متداول شده و دیگر از هر سه کاربر ایرانی با تحصیلات ابتدایی دو نفر از VPN استفاده می‌کنند و ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها با آمار ۹۷ درصد رکورددار استفاده از وی‌پی‌ان در کشور هستند.

گزارش سالانه یکتانت پلتفرم تبلیغات دیجیتالی نشان می‌دهد از هر سه کاربر ایرانی دو نفر از VPN استفاده می‌کنند و ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها با آمار ۹۷ درصد رکورددار استفاده از وی‌پی‌ان در کشور هستند. در این گزارش همچنین آمده است حدود ۴۰ درصد از کل بودجه تبلیغات وب به موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری و سپس به زیبایی و سفر و گردشگری اختصاص دارد.
به نوشته پیوست، در گزارش سالانه یکتانت آمده است استفاده از VPN در همه گروه‌های سنی و تحصیلی ایران متداول شده و دیگر از هر سه کاربر ایرانی با تحصیلات ابتدایی دو نفر از VPN استفاده می‌کنند و ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها با آمار ۹۷ درصد رکورددار استفاده از وی‌پی‌ان در کشور هستند.

از هر 3 ایرانی یک نفر از وی پی ان استفاده می‌کند

VPN همه‌گیر شده است
طبق آمار یکتانت، میزان استفاده کاربران از دستگاه‌های موبایل برای وب‌گردی روند افزایشی پیدا کرده و از ۷۴ درصد در سال ۹۸ به ۸۹ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

نگاهی به جهان
یکتانت در بخش ابتدایی گزارش سالانه خود با نگاهی به بازار دیجیتالی جهان به بررسی بازار دیجیتالی در ایران پرداخته و اعلام کرده است از سال ۱۹۹۴ که اولین بنر آنلاین از سوی مجله wired در وب‌سایت‌ها نمایش داده شده در کمتر از ۳۰ سال بازاریابی دیجیتالی به پراستفاده‌ترین روش کسب‌وکارها برای تبلیغات تبدیل شده است.

از هر 3 ایرانی یک نفر از وی پی ان استفاده می‌کند

 

یک بازار ۵۸۰ میلیارد دلاری
در این گزارش همچنین هزینه کل تبلیغات در جهان در سال ۲۰۲۲، ۵۸۰ میلیار دلار برآورد شده و آمده ۶۵ درصد این بازار به سمت تبلیغات دیجیتالی رفته است. پیش‌بینی میزان رشد هزینه تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ هم هشت درصد عنوان شده است.

از هر 3 ایرانی یک نفر از وی پی ان استفاده می‌کند

بیش از نیمی از تبلیغات در جهان به روش دیجیتالی است
در ادامه این گزارش همچنین آمده است، استاتیسا (شرکت آلمانی متخصص داده‌های بازار و مصرف‌کننده) پیش‌بینی کرده میزان هزینه تبلیغات اینترنتی تا سال ۲۰۲۶ به ۸۳۵ میلیارد دلار برسد که نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد ۴۴ درصدی خواهد داشت.

از هر 3 ایرانی یک نفر از وی پی ان استفاده می‌کند

نسبت سهم تبلیغات دیجیتالی و غیردیجیتالی
در بخش دیگری از این گزارش استرالیا پیشگام تبلیغات دیجیتالی نسبت به GDP آن کشور نشان داده شده است.

نرخ ۸۰ درصدی استفاده از VPN
در ادامه این گزارش به تاثیر همه‌گیر شدن موبایل و تاثیر مستقیم آن بر روند تبلیغات دیجیتالی در ایران اشاره شده و آمده است تعاملات دیجیتالی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی همه افراد تبدیل شده و استفاده از وی‌پی‌ان به نرخ ۸۰ درصد در کشور رسیده و میزان استفاده از تلفن همراه در میان مردم برای ورود به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به ۸۷ درصد رسیده است.

از هر 3 ایرانی یک نفر از وی پی ان استفاده می‌کند

ارتباط با خانواده اولویت است!
در بخش دیگری از این گزارش خرید اینترنتی سومین دلیل ایرانیان برای استفاده از اینترنت عنوان شده است. در واقع ارتباط با خانواده و دوستان، کسب اطلاعات و خرید اینترنتی سه رتبه اول استفاده از اینترنت در ایران عنوان شده و آشنایی با افراد جدید در رتبه آخر این جدول قرار گرفته است.
آشنایی با افراد جدید آخرین دلیل استفاده از اینترنت است.
در ادامه آمده است هر کاربر ایرانی اینترنت به طور متوسط روزانه ۳۵ تبلیغ در وب‌سایت‌های ایرانی می‌بیند و بیش از یک‌سوم بازدیدهای تبلیغات وب از وب‌سایت‌های سیاسی، اجتماعی و آهنگ و موسیقی بوده است.

از هر 3 ایرانی یک نفر از وی پی ان استفاده می‌کند


از هر سه تبلیغ نمایش داده‌شده در وب یکی به موضوعات زیبایی یا مالی و سرمایه‌گذاری مربوط می‌شده و پس از آن سلامت پزشکی، ارزهای دیجیتالی و گردشگری بوده است.
حدود ۴۰ درصد از کل بودجه تبلیغات وب به موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری، زیبایی و سفرو گردشگری اختصاص داشته است.

از هر 3 ایرانی یک نفر از وی پی ان استفاده می‌کند

سال کمپین‌ها
در گزارش یکتانت آمده است ۱۲ هزار کمپین تبلیغاتی در بستر وب‌سایت‌های ایرانی در سال ۱۴۰۱ ساخته شده است و در ایران به طور میانگین هر روز بیش از ۳۳۰ کمپین تبلیغاتی در وب ساخته شده است. همچنین در نیمه دوم سال گذشته برندها تمایل بیشتری به برگزاری کمپین‌های تبلیغات در وب داشته‌اند.

اقبال به اینستاگرام
یکتانت در این گزارش به اقبال ایرانیان به اینستاگرام هم اشاره کرده و آورده است: طبق آمار به دست آمده از افکارسنجی ایسپا بیش از ۷۰ درصد مردم ایران به طور مداوم از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و روند رو به رشد کاربران ایرانی در اینستاگرام مشهود است و تقریباً همه کسب و کارهای ایرانی در اینستاگرام صفحه دارند. از هر چهار صفحه عمومی در اینستاگرام فارسی موضوع یک صفحه مدوپوشاک و سبک زندگی است.

از هر 3 ایرانی یک نفر از وی پی ان استفاده می‌کند

فروشگاه‌‌های پوشاک و روبیکا
در بخش دیگری از گزارش سالانه یکتانت به شبکه‌های داخلی اجتماعی هم اشاره شده و آمده ۲۵ درصد کانال‌های عمومی در پیام‌رسان سروش‌پلاس به سبک زندگی اختصاص دارد و فروشگاه‌های پوشاک بیشترین سهم را در بین کانال‌های فروشگاهی شبکه اجتماعی روبیکا دارند.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد مهر ۱۴۰۱ ماه سقوط مطلق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بوده است و تقریباً از دی و بهمن روند به حالت عادی بازگشته است.
فیلتر اینستاگرام در ابتدا یک شوک به مراجعه‌کنندگان این پلتفرم وارد کرد اما بعد از مدتی با فراگیر شدن فیلترشکن میزان مصرف به قبل بازگشته است.
در ادامه تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی در ایران یک‌چهارم کل فروشگاه‌های اتحادیه اروپا نشان داده شده و آمده است تعداد کاربران اندروید در ایران ۶۰ میلیون و iOS شش میلیون نفر است و اخبار ورزشی پربازدیدترین دسته‌بندی خبری در اپلیکیشن‌های ایرانی است و در رتبه‌های بعدی به حوادث و فیلم و سریال تعلق دارد. پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای حوزه مالی هم بیشترین جست‌وجو را در میان اپلیکیشن‌های iOS داشته‌اند.

از هر 3 ایرانی یک نفر از وی پی ان استفاده می‌کند

بیشترین جست‌وجو در اپ استورها برای امور مالی و فیلم‌ و سریال
در بخش بودجه‌های تبلیغاتی نیز بیشترین بودجه تبلیغاتی در کافه‌بازار و سیب‌اپ مربوط به برنامه‌های امورمالی و فیلم و سریال بوده است.
در ادامه گزارش به ۱۰ حوزه که بیشترین کسب و کار را برای تبلیغات سرچ گوگل داشته‌اند نیز اشاره شده و آمده فروشگاه‌های اینترنتی، کالاهای صنعتی و مالی سرمایه‌گذاری بیشترین تبلیغات در سرچ گوگل را داشته‌اند.

VODهای جذاب
در گزارش یکتانت به پررنگ شدن تبلیغات در VODها هم اشاره شده و آمده VODها حالا یکی از جذاب‌ترین مقاصد تبلیغات دیجیتالی شده‌اند و هدف‌گیری مخاطبان در وقت فراغت به بخش مهمی از تبلیغات تبدیل شده‌‌ است. بیش از نیمی از تبلیغات در VODها به کالاهای تند مصرف و خدمات اختصاص دارد. در این زمینه سهم فیلیمو ۵۷ درصد، نماوا ۲۵ درصد و ۱۸ درصد فیلم‌نت نشان داده شده است.
در نهایت آمده است با همه رشد روزافزون تبلیغات دیجیتالی، تلویزیون و بیلبورد آفلاین همچنان جزو تبلیغات پرطرفدار در میان ایرانی‌هاست و دو هزار سازه تبلیغات محیطی در شهر تهران وجود دارد، ۲۶۰۰ میلیارد تومان گردش مالی تبلیغات در این حوزه است و حدود نیمی از کل هزینه و تعداد آگهی‌های تلویزیونی مربوط به حوزه‌های خرده‌فروشی و مواد غذایی بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)