کد خبر: ۵۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس حتماً باید کد یکتا دریافت کنند، گفت: هنوز ۲۷ درصد کلاس اولی‌ها ثبت نام نکرده‌اند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس حتماً باید کد یکتا دریافت کنند، گفت: هنوز ۲۷ درصد کلاس اولی‌ها ثبت نام نکرده‌اند.

به گزارش تسنیم، فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس در حال انجام است و با وجود آنکه ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از اردیبهشت آغاز شد و به گفته مسئولان 15 مرداد آخرین فرصت ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس بود اما طبق آخرین آمار آموزش و پرورش تا به امروز 73 درصد کلاس اولی‌ها در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

تا به امروز همچنین 83 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند با این حال مسئولان آموزش و پرورش با دعوت از خانواده‌ها برای مراجعه به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس می‌گویند: در محاسباتی که انجام دادیم، افرادی که برای ثبت‌نام مراجعه نکرده‌اند، خودشان نخواسته‌اند که برای ثبت‌نام به مدارس مراجعه کنند.

از سوی دیگر هنوز برخی خانواده‌های اتباع برای ثبت‌نام فرزندشان به ویژه در پایه اول ابتدایی با مشکلاتی مواجه هستند، سازمان ملی مهاجرت امسال اعلام کرد که با توجه به شروع طرح ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین خارجی در کشور و آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزی، سازمان ملی مهاجرت اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه هوشمند (سهما) کرده است که تمام مراحل فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در این سامانه انجام می‌شود.

با این وجود هنوز برخی خانواده‌های افغانستانی موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده‌اند و سایت اعلام شده از سوی سازمان ملی مهاجرت به دشواری باز می‌شود.

طبق آمار آموزش و پرورش، از مجموع 475 هزار دانش‌آموز اتباع حدود 340 هزار نفر ثبت‌نام مدارس را انجام داده‌اند.

مجتبی هاشمی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه هنوز 75 درصد دانش‌آموزان پایه اول دبستان در مدارس ثبت نام نکرده‌اند، گفت: برای احراز هویت دانش‌آموزان اتباع سازمان ملی مهاجرت باید هماهنگی بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان اتباع از امسال برای ثبت‌نام در مدارس باید حتما کد یکتا را از سامانه سازمان ملی مهاجرت به آدرس http://irmigrationorg.ir دریافت کنند.

هاشمی درپاسخ به این پرسش که برخی از خانواده‌های دانش آموزان اتباع افغانستانی هنوز از این موضوع مطلع نیستند و برای ثبت‌نام به مدارس مراجعه می‌کنند که مدارس نیز از آنها ثبت‌نام نمی‌کنند، متذکر شد: اطلاع رسانی‌های لازم باید از سوی سازمان ملی مهاجرت انجام شود و اگر وظیفه‌ای نیز برعهده ما بگذارند حتما آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که هم اکنون دانش‌آموزان اتباع برای ورود به سایت اعلام شده از سوی سازمان ملی مهاجرت مشکل دارند و مدارس هم مسئولیت ثبت‌نام آنها در سامانه ملی مهاجرت را نمی‌پذیرند، آیا به مدارس گفته‌اید که در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند، یادآورشد: همراهی به این معنا  که کاری جز آنچه سازمان ملی مهاجرت تکلیف کرده و قانون کشور است، انجام دهیم، خیر نمی‌توانیم. دانش‌آموزان اتباع حتما باید در سامانه مهاجرت ثبت نام و کد یکتا دریافت کنند و این مسئولیت برعهده خود خانواده‌ها است و بعد از دریافت کد می‌توانند ثبت‌نام  در مدرسه را انجام دهند.

فرصت ثبت‌نام اتباع در مدارس تمدید می‌شود؟

وی در پاسخ به این پرسش که 10 شهریور آخرین فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس بود با توجه به اینکه برخی خانواده‌ها هنوز اطلاع لازم را برای ثبت‌نام در سامانه ملی مهاجرت ندارند یا اینکه سایت دارای مشکل است، آیا این فرصت تمدید خواهد شد، گفت: هماهنگی‌های لازم را با وزارت کشور انجام دادیم البته مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری خواهد کرد و جلسات مشترکی با سازمان ملی مهاجرت داشتند،  وزیر آموزش و پرورش نیر مسئله را از سازمان ملی مهاجرت پیگیری کرد و آنها قول دادند مسئله احراز هویت و اعطای کد یکتا به دانش‌آموزان اتباع را به زودی حل کنند‌.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون کلاس بندی‌ها در دوره ابتدایی و متوسطه اول در سطح کشور انجام شده است و در دوره متوسطه دوم به دلیل پیچیدگی‌هایی موجود، در گام سوم کلاس‌بندی انجام می‌شود، صدور ابلاغ‌ها نیز در سطح استان‌ها انجام شده است و نگرانی چندانی نداریم بنابراین اگر دانش‌آموزی از ثبت‌نام در مدارس باز مانده باشد، در طول سال تحصیلی هم ثبت‌نام انجام می‌شود تا فردی از تحصیل بازنماند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

پربازدید ها

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)