کد خبر: ۵۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
تاکید دستگاه قضا بر برگزاری الکترونیک مزایده‌ها توسط دستگاه ها؛
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طبق قانون دستگاه‌ها موکلفند تمامی مزایده‌ها را به صورت  الکترونیکی برگزار نمایند و از برگزاری مزایده‌ها به صورت سنتی پرهیز کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طبق قانون دستگاه‌ها موکلفند تمامی مزایده‌ها را به صورت  الکترونیکی برگزار نمایند و از برگزاری مزایده‌ها به صورت سنتی پرهیز کنند.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام و المسلیمن ابراهیم حمیدی در خصوص مزایای برگزاری مزایده‌های الکترونیک، اظهار داشت: الکترونیک شدن فرآیندها هم از بروز برخی مفسده‌ها جلوگیری می‌کند و هم باعث شفافیت بیشتر و تسریع در کارها و امور می‌شود و هم نظارت کردن بر مزایده را بوسیله سازمان‌های ناظر افزایش می‌دهد.

وی اعلام کرد: فروش الکترونیکی موجب می‌شود صرفه و صلاح بیت‌المال بیش از پیش رعایت شود و از بعضی مفسده‌ها که در اجرای مزایده‌های سنتی وجود داشت جلوگیری نماید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: در مزایده‌های سنتی افراد خاصی می‌آمدند و عمومیت نداشت و ممکن بود فساد و باندهایی شکل می‌گرفت که باعث می‌شد روند شفافیت مزایده‌ها خدشه‌دار شود.

ریسس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان ساخت: علاوه بر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در صدد است که مزایده‌های خود را از طرق مزایده‌های الکترونیکی انجام دهد، مزایده الکترونیکی باعث می‌شود تا اموال کمتر در انبارها بماند و روند مزایده‌ها  با سرعت بالاتر شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در روش جدید افراد بیشتری در مزایده‌های الکترونیک  شرکت می‌کنند و اینکه اموال در انبارها و یا پارکینگ‌ها با قیمت مناسب‌تر و سریع‌تر به فروش برسد به نفع بیت‌المال است.

حمیدی با اشاره به اینکه قوه قضاییه نیز به سمت الکترونیک شدن در حال حرکت است، گفت: قوه قضاِیه از برگزاری الکترونیک مزایده‌ها استقبال می‌کند و این امر باعث تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و پرونده‌هایی که در اجرای احکام، معطل مزایده می‌باشند نیز می‌شود و مزایده الکترونیک باعث می‌شود تا زودتر این پرونده‌ها مختومه شود و اموال به فروش برسد و این سرعت در اجرای احکام برای قوه قضائیه اهمیت دارد.

رییس شورای قضایی استان کرمان افزود: استان کرمان موفق شد بزرگترین مزایده فروش خودروهای پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور را به صورت الکترونیک  برگزار نماید که هم موجب رضایتمندی مردم بود و مردم از استان‌های دیگر نیز می‌توانستند در این مزایده شرکت کنند. تقاضا و واریز وجه از طریق سامانه بود. روند بسیار خوبی بود که یک تجربه موفق بود که انشاءلله ما در فرایندهای بعدی نیز بتوانیم از این روش استفاده کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به سفر رییس قوه قضاییه در دی ماه سال گذشته و بازدید وی از پارکینگ خودروهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: با دستور رئیس قوه قضائیه، خودروهایی که در سال‌های گذشته بلاتکلیف در پارکینگ مانده بود، تعیین تکلیف شد.

حمیدی عنوان کرد: بعد از سفر رئیس قوه قضائیه کارگروهی برای کارشناسی این خودروها شکل گرفت و پس از قیمت‌گذاری کارشناسی  خودروها، فراخوان عمومی صادر شد و نهایتا بزرگترین مزایده فروش خودرو در پارکینگ‌های مواد مخدر بعد از انقلاب در کشور و استان کرمان برگزار شد.

حمیدی ادامه داد: تعداد 1010 دستگاه خودروی سبک و سنگین وجود داشت و در فرصتی که اعلام شد متقاضیان از سراسر کشور از پارکینگ بازدید و قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه دادند که پس از بررسی در مرحله اول این مزایده، 621 دستگاه از خودروهایی که سال‌ها در پارکینگ بلاتکلیف مانده بود فروخته شد و پول حاصل از فروش این خودروها 105 میلیارد تومان بود به حساب خزانه واریز شد.

 این مقام ارشد قضایی در استان کرمان گفت:تعداد 390 دستگاه از این خودروها هم که در مرحله اول مزایده  به فروش نرفت  در نوبت دوم مزایده تعیین تکلیف و فروخته خواهدشد .

وی بیان کرد: تاکید دستگاه قضایی کرمان بر این است که در هر فصل خودروهایی که تعیین و تکلیف شده‌اند به مزایده و نهایتا فروش گذاشته شوند و با این اقدامات از دپوی این خودروها در پارکینگ جلوگیری می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)