کد خبر: ۵۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
آغاز ۳ پروژه انتقال و فوق توزیع برق در استان کرمان؛
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به وضعیت تولید و مصرف در تابستان امسال گفت: حداکثر مصرف استان امسال ۳۱۶۰ مگاوات در ششم تیرماه بوده که ۱۳ درصد رشد داشته و میزان تولید نیز ۳۲۳۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به وضعیت تولید و مصرف در تابستان امسال گفت: حداکثر مصرف استان امسال ۳۱۶۰ مگاوات در ششم تیرماه بوده که ۱۳ درصد رشد داشته و میزان تولید نیز ۳۲۳۰ مگاوات است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حبیبی امروز هشتم شهریورماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت و در راس آنها شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت پروژه انتقال و فوق توزیع برق شامل احداث پست ۲۰.۲۳۰ کیلوولت زرچین با ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر در کهنوج با اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد ریال، احداث پست ۲۰.۱۳۲ کیلوولت جوزم با ظرفیت ۶۰ مگاولت آمپر در شهربابک با اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد ریال و احداث خطوط ارتباطی ۲۳۰ کیلوولت به طول ۹۶ کیلومتر مدار در زرند با اعتبار ۵۷۶۰ میلیارد ریال و با هدف تامین بار موردنیاز مناطق مذکور از جمله کاهش تلفات، بهبود ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، جمعا با اعتبار ۱۳ هزار ۲۶۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود و طی برنامه پیش‌بینی شده حداکثر طی سه سال آینده آماده و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کرمان در تیرماه سال جاری گفت: در جریان این سفر پنج پروژه انتقال و فوق توزیع با اعتبار ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که این پروژه‌ها شامل خط ۴۰۰ کیلوولت بم به جیرفت، خط ۴۰۰ کیلوولت ارتباطی شاهماران، پست ۱۳۲ کیلوولت سبزواران، خطوط ارتباطی ۱۳۲ کیلوولت در پست‌های جیرفت و توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت اسفندقه بود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان بیان کرد: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه طرح‌های انتقال و فوق توزیع در شهرهای کهنوج، قلعه‌گنج، رفسنجان، فاریاب، جازموریان و بم ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام گفت: هم‌اکنون هفت پروژه پست فوق توزیع ۱۳۲ کیلوولت در بم، منوجان، نودژ، شهرک‌های صنعتی جیرفت، سیرجان و پست ۲۳۰ کیلوولت اختیارآباد در کرمان در دست اقدام داریم که این طرح‌ها طی دو تا سه سال آینده بهره‌برداری خواهند شد.

حبیبی اظهار کرد: در بخش تولید نیز طی دو سال اخیر شاهد افزایش ۶۵۵ مگاوات به ظرفیت تولید استان کرمان بودیم که این مهم با بهره‌برداری دو واحد گازی ۳۴۰ مگاواتی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی زرند در سال گذشته و افتتاح دو واحد گازی ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه فولاد بوتیای ایرانیان در تیرماه سال جاری با حضور رئیس انجام شد و هم اکنون ظرفیت اسمی نیروگاه‌های استان کرمان ۴۰ هزار و ۱۷۰ مگاوات است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان بیان کرد: به دلیل پتانسیل خوبی که استان در این زمینه دارد، طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به میزان ۳۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در شهرهای مختلف استان احداث شده و ۱۰ مگاوات نیز تا دی ماه امسال در بم به بهره‌برداری می‌رسد و دو نیروگاه ۱۰ مگاواتی در شهرهای رفسنجان و سیرجان در حال احداث است و یک نیروگاه مقیاس کوچک گازی به میزان هشت مگاوات در کوهبنان نیز احداث شده است.

وی با اشاره به وضعیت مصرف برق گفت: هم اکنون ۷۰ درصد مصرف استان کرمان متعلق به بخش صنعت و کشاورزی است و این رقم بسیار مهمی برای استانی است که در زمینه آب و گاز محدودیت دارد لذا تأمین برق برای این دو بخش صرفاً از طریق نیروگاه‌های حرارتی امکان‌پذیر نیست و باید به سمت نیروگاه‌های خورشیدی حرکت کنیم.

حبیبی با اشاره به مشکل واگذاری زمین و روند نسبتا کند بررسی‌های کارشناسی در استان کرمان، از نهادهای دست‌اندرکار خواست تا در این خصوص برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر مساعدت و همکاری نمایند.

وی تصریح کرد: کرمان از استان‌های پیشرو در این عرصه بوده و موفق به دریافت جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به وضعیت تولید و مصرف در تابستان امسال گفت: حداکثر مصرف استان امسال ۳۱۶۰ مگاوات در ششم تیرماه بوده که ۱۳ درصد رشد داشته و میزان تولید نیز ۳۲۳۰ مگاوات است.

وی با قدردانی از همکاری مردم در مصرف بهینه برق و همچنین صبوری آنها در زمان حادثه مخصوصا در مناطق جنوب استان که در حوادث اخیر بر اثر طوفان برق مناطق آنها با مشکل مواجه شد، گفت: انتظار داریم مردم مصرف بهینه انرژی را سرلوحه کارها و برنامه‌های زندگی اجتماعی و روزمره خود قرار دهند و خادمان خود را در صنعت برق برای تامین انرژی پایدار و مطمئن یاری کنند.

حبیبی با اشاره به طرح پاداش اظهار کرد: مشترکان خانگی تا پایان شهریور همچنان فرصت دارند تا با بهینه‌سازی مصرف از مزایای این طرح بهره‌مند شوند و حتی قبض برق رایگان نیز دریافت کنند.

وی گفت: از ابتدای خرداد تا پایان مرداد ماه امسال بیش از ۳۱ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم مصرف خانگی توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق در استان کرمان پرداخت شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)